Re: Punakettu - Hase Kettwiesel
Takana tommonen nippeli, myyjä epäili peräkärryn kiinnitysnippeliksi - pitääköhän paikkansa?
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Takana tommonen nippeli, myyjä epäili peräkärryn kiinnitysnippeliksi - pitääköhän paikkansa?
PW kirjoitti:Juu tää vetää vaan vasemmalta. Tuon oikeen takakiekon tilalle ei taida helpost saada vetävää kiekkoo?
Oikeeltahan tää tietyst vetää
Mielikuva jäi takarattaasta mutt sehän on "väärällä" puolella kiekkoa.
PW kirjoitti:Takana tommonen nippeli, myyjä epäili peräkärryn kiinnitysnippeliksi - pitääköhän paikkansa?
Ei peräkärryn vaan toisen "ketun"
Eturengas vaan sun omasta deltatrikestä irti ja haarukasta tuohon kiinni niin saatte viisipyöräisen tandemin
Jukka
PW kirjoitti:Pastorilla olis tähän valmis 180w setti, melkeen jo kaupat tehty. Sillä vois päästä alkuun ja kattoo riittääkö.
Eiks me saatukaan viel diilii tehtyy?
Heh.
Pastori kirjoitti:PW kirjoitti:Pastorilla olis tähän valmis 180w setti, melkeen jo kaupat tehty. Sillä vois päästä alkuun ja kattoo riittääkö.
Eiks me saatukaan viel diilii tehtyy?
Heh.
Miun puolest - vaimon pyörä
Kannattaa sitten huomioida, että jos on esim 559 kokoiselle tehty napamoottori, joka on sit vaan laitettu 406 kiekkoon, niin vauhti hidastuu.
tavasti kirjoitti:Kannattaa sitten huomioida, että jos on esim 559 kokoiselle tehty napamoottori, joka on sit vaan laitettu 406 kiekkoon, niin vauhti hidastuu.
Tää on foorumilla ollu myynnissä ja siinä taidettiin sanoo, ett 20km/h lopettas avustamisen - eikös tuo riitä? Ei tartte miunkaan, kieli vyön alla polkee perässä
tavasti kirjoitti:Kannattaa sitten huomioida, että jos on esim 559 kokoiselle tehty napamoottori, joka on sit vaan laitettu 406 kiekkoon, niin vauhti hidastuu.
Vastaavasti vääntö paranee, eli kiihtyy rivakammin. Liikkeellelähdöt rasittaa moottoria, säätimiä ja akustoa vähemmän.
Jukka
jviirret kirjoitti:PW kirjoitti:Takana tommonen nippeli, myyjä epäili peräkärryn kiinnitysnippeliksi - pitääköhän paikkansa?
Ei peräkärryn vaan toisen "ketun"
Eturengas vaan sun omasta deltatrikestä irti ja haarukasta tuohon kiinni niin saatte viisipyöräisen tandemin
Jukka
Eli pikalinkulla etuhaarukka tuohon kiinni. Kai siihen voi kakspyöräsenkin laittaa perämoottoriks (tai siis ykspyöräsen)?
Perärrynkin kun tekee sopivan kiinnikkeen?
muok. No niin se kakspyöränen pitää tietty olla lwb, muuten ei mahu polkemaan.
PW kirjoitti:Eli pikalinkulla etuhaarukka tuohon kiinni. Kai siihen voi kakspyöräsenkin laittaa perämoottoriks (tai siis ykspyöräsen)?
Perärrynkin kun tekee sopivan kiinnikkeen?
Koko kiinnike menee silloin uusiksi. Kaksipyöräistä kärryä varten tuo kiinitys mahdollistaa kärryn kallistelun, yksipyöräinen siis kaatuu.
Jos tekee yksipyöräiselle kärrylle jäykän kiinnikkeen niin sillä saanee väännettyä halutessaan koko ketun rungon mutkalle. Perässä polkija ei pysty ohjaamalla pitämään takaosaa pystyssä vaan kaikki kallistelut vääntelevät triken runko kiinnityspisteestä.
Jukka
Vilijami kirjoitti:PW kirjoitti:Siinähän se taas menee sormi suuhun kun googlailee, mistä, millasen moottorin saa - mihin hintaan, millaset akut
Itse olen koko ajan ihan vähällä tilata seuraavan setin:
http://www.ebay.com/itm/36V250W-20-Fron ... SwiqtZkqd1
ja akuksi:
http://www.ebay.co.uk/itm/36v15-6ah-Lit ... 2214730187
Saksasta tulee molemmat, ni pitäs olla kohtuullinen toimitusaika, eikä tullimaksuja.Vai onko jollain tarjota parempaa hinta-laatusuhdetta?
Samsungin kennoja akussa, mutta osui huomio tuohon kapasiteettilupaukseen 500 syklin jälkeen (60>%), kuulostaa alhaiselta? Toteutunut kapasiteetin lasku tietysti eri jos ei tyhjästä täyteen syklejä harrasta.
PW kirjoitti:20km/h lopettas avustamisen - eikös tuo riitä? Ei tartte miunkaan, kieli vyön alla polkee perässä
Riittää hyvinkin. Piti oikein tarkistaa L1e-A ketjusta omat kokemukset. Mulla loppui avustus Low-asennolla ajellessa noin 17,5km/h nopeudessa ja just tuota pikkuavustusta tuli käytettyä eniten.
Kylläpä alkoi talvinen sähköpyöräilykuume taas nousta, kun kertasin omia kokemuksiani uudelleen
Pentti M Reku kirjoitti:osui huomio tuohon kapasiteettilupaukseen 500 syklin jälkeen (60>%), kuulostaa alhaiselta?
Myyjä voisi saada tuon näyttämään paremmalta kun ilmoittaisi vähän pienemmän kapasiteetin uutena.
Tätä "kuulemma" käytetään sähköautoissa. Luvataan että esim. 20kWh säilyttää varauskyvystään 95% 5vuoden takuun aikana, eli 5v jälkeen kapasiteettia on vähintään 19kWh. Todellisuudessa akku voikin olla 24kWh ja kapasiteetti heiketä 20%, mutta takuun ehdot täyttyy kun takuuaikana kapasiteetti ei heikkenekkään kuin 19,2kWh:n. Sitten tuleekin pettymys kun heikkeneminen jatkuu tuota 20%/5v tahtia eikä luvattua 5%/5v, mutta takuu onkin sopivasti päättynyt.
Jukka
Voi tietysti olla, että pääsevät luistamaan takuuhommissa kun eivät lupaile liikoja. Tässä oli aika hyvin tiivistetty purku/lataus syklien syvyyden merkitys akuston kulumiseen autokäytössä: http://blog.evandmore.com/lets-talk-abo ... ncr18650b/
500 cycles? But that’s (relatively) low! Yes. But what is not shown on the spec sheet is that when you partially charge and discharge, degradation of the battery capacity is reduced. Thus, you can do over 40 000 charge/discharge cycles when going from 30% to 70% only. Or over 35 000 charge/discharge cycles from 20% to 80%; 28 000 cycles from 10% to 90%; 15 000 cycles from 8% to 92%, 7500 cylces from 6% to 94%, and the capacity reduction goes faster and faster, finally reaching 500 cycles when recharging from 0% to 100%.
Eri kennoilla erilaiset luvut, mutta trendi samaan suuntaan.
jviirret kirjoitti:Pentti M Reku kirjoitti:osui huomio tuohon kapasiteettilupaukseen 500 syklin jälkeen (60>%), kuulostaa alhaiselta?
Myyjä voisi saada tuon näyttämään paremmalta kun ilmoittaisi vähän pienemmän kapasiteetin uutena.
Tätä "kuulemma" käytetään sähköautoissa. Luvataan että esim. 20kWh säilyttää varauskyvystään 95% 5vuoden takuun aikana, eli 5v jälkeen kapasiteettia on vähintään 19kWh. Todellisuudessa akku voikin olla 24kWh ja kapasiteetti heiketä 20%, mutta takuun ehdot täyttyy kun takuuaikana kapasiteetti ei heikkenekkään kuin 19,2kWh:n. Sitten tuleekin pettymys kun heikkeneminen jatkuu tuota 20%/5v tahtia eikä luvattua 5%/5v, mutta takuu onkin sopivasti päättynyt.
Jukka
Tesloissa akut kestää paljon pidempään kuin uskotaan ja tämä perustuu käyttäjien itsensä keräämään dataan: https://cleantechnica.com/2017/05/19/sh ... gradation/
Kapasiteetti laskee n. 91% prosenttiin noin vuodessa ja sen jälkeen lasku tasaantuu selvästi.