Hyvä ketju. Mun mielestä suurin este on lainsäädäntö. Se estää homman kehittymistä koska eivät ihmiset lähde suunnittelemaan/rakentamaan sellaista mikä on jo lähtökohtaisesti laiton. Mun mielestä tulevaisuuden kinnereitä ei ole vielä tehty. Quattrovelo on vähän sinne päin. Podride-tyyppisiin en usko.
Kinnerin täytyy soitella kuskissa samoja koskettimia, kuin urheiluauto. Noin niin kuin nopeudeltaan ja esteettisesti. Tulevaisuuden kinneri on sellainen Quattrovelo MAX. Sama tyyli, pienen hivenen suurempi, tehokkaalla sähkömoottorilla ja jousitus sekä ajo-ominaisuudet viritetty 80 km/h nopeuteen. Voiko sellaista enää kutsua "kinneriksi" on sitten keskustelu toinen toki. Teräsputkirunko (halpa), pappamopoluokan vanteet sekä renkaat, mönkijätason jousitus. Alumiinirungolla kevyempi mutta kalliimpi. Siihen muovikate päälle. Taaksevedettävä WW2-hävittäjätyyppinen kuomu, esimerkiksi. Voit ajaa kiinni, auki tai raollaan. Semmoinen Quattrovelo helvetistä
Voisi toki olla myös trike.
Himottaisi niin perkeleesti rakentaa sellainen jos olisi kunnon talli ja rahaa, vaikka se olisi nykypykälien mukaan täysin laiton eikä sillä saisi ajaa missään pilkkuja lukien. Sen ympäristö olisi lähinnä ajorata, ei kevyen liikenteen väylä ja nopeutensa johdosta sillä voisi ottaa ajoradalla koko kaistan 60-80 km/h-alueilla. Goodbye täryurat. Nopeus on tärkeää, koska nopeus on yhtä kuin kyky taittaa pitkiä matkoja järkevässä ajassa, ja se on mielestäni tärkeä ominaisuus. Sillä täytyy päästä satoja kilometrejä päivässä, ja sen ajamisen täytyy tuottaa samantyyppistä ajonautintoa kuin moottoripyöräilyn. Paino olisi kaikkineen ehkä noin 100kg, mikä tietysti tuhoaa luomupolkemisen idean, mutta hyvällä modernilla momentintunnistimella siihen saisi sen fiiliksen, sen fiiliksen että sen polkeminen olisi hienoa.
Siitä luutumasta on päästävä eroon, että jos ei ole pakko polkea niin sitten en polje. Se on pähkähullu luutuma. Kuitenkin sitten hölkkäät, uit ja käyt salilla, miksi et polkisi? Polkeminen täytyy alkaa nähdä luksuksena, eikä jonain jota täytyy tehdä. Koska tehokkaan sähköpyörän polkeminen on oikeasti mahtavan kivaa. Miksi haluaisit päästä siinä helpolla, ja sitten hikoilla jossain sählytreeneissä? Statuskäsityksien aiheuttamia luutumia. Kaikenlaisesta dualismista luomupolkemisen ja moottoroidun polkemisen välillä tulee päästä eroon, eikä se ole mielestäni pois luomupolkemisesta. Sitä voi yhä harrastaa. Että tuollainen mahdollistuu niin siinä täytyy tavallaan sekä autoilijoiden että pyöräiljöiden vähän antaa periksi perinteisestä etiikastaan.
Semmoinen. Ei sellaisesta tietysti perhemobiiliksi ole, mutta kuitenkin. Perheelle kaupassa käyntiin sitten se farkkumallin Podride 