Re: Velogatin tuunausta
Yhtä tärkeä se pohja on kuin päälypuolikin, lisääntyy vain se hikoilu ja meteli
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Yhtä tärkeä se pohja on kuin päälypuolikin, lisääntyy vain se hikoilu ja meteli
jviirret kirjoitti:Yhtä tärkeä se pohja on kuin päälypuolikin, lisääntyy vain se hikoilu ja meteli
On tää vielä ainakin reilusti hiljaisempi kun mun pystärit suhinoineen. Lämmintä kyllä piisaa.
Taidan kokeilla jotain pohjan kattamistakin kun toi rakenne sen aika hyvin mahdollistaa.
Ajonaikainen sääsuoja, jotain taitettavaa putkee x2 ja vettä pitävä kangas olis tällä hetkellä mielessä. Kokeilemalla selviää.
Hanki jostain vanhat kaksosten rattaat ja ota sen taitettava kuomu katoksi.... valmis taitettava mekanismi ja kangas jos sävy sattuu kohdalleen!
Malleja on vaikka minkälaisia, hyvällä tuurilla pääsee vähällä fixauksella.
saass kirjoitti:>>> Ajonaikainen sääsuoja, jotain taitettavaa putkee x2 ja vettä pitävä kangas olis tällä hetkellä mielessä. Kokeilemalla selviää.
Hanki jostain vanhat kaksosten rattaat ja ota sen taitettava kuomu katoksi.... valmis taitettava mekanismi ja kangas jos sävy sattuu kohdalleen!
Malleja on vaikka minkälaisia, hyvällä tuurilla pääsee vähällä fixauksella.
Uijui Täytyy kyllä oikeesti tutustuu tähänkin vaihtoehtoon!
Tänään parin tunnin lenkki ja step-down palikat postista et saa jännitteen 52v -> 12v. Valoja ja tööttiä jo kaipailen joten ajoitus on hyvä. On sillä vaan kiva ajella kun ei käy viima tai tarvitse ajolaseja. Harmillista että työmatka oikopolun kanssa on 15-20min nopeempi pystärillä, joten sillä tulee lähdettyä jos on yhtään kiire. Jousituksen kanssa kehtaisi tuonkin ajaa nopeasti kinnerillä.
Aloin pyörittelee ajatusta et vaihtaisin Velogatin rungon metalliseks ja samalla rustaisin jonkun takajousituksen siihen. Vois ehkä tota perääkin tehdä siinä aerodynaamisemmaks mutta hienosta keulasta en halua luopua!
Noiden kääntyvyysmuutosten jälkeen toi on varsin passeli peli jo kaupunkiympäristössäkin, muotokieli on mukava ja toi koppakin sellainen et se ei kumise. Oikeastaan ainoo ongelma on varmaan paino mut mun akussa riittää puhtia vielä paljon kovempaankin tehoon ja nytkin toi 1300w max. on ollu ihan tarpeeks kiihdytyksiin ja koviin mäkiin.
Yleisesti tää on tosi kiva arkikinneri kun voi ajella ihan normikamat päällä, näkyvyys on hyvä ja lukittuakin saa noista eturaudoista kohtuullisesti. Lisäks toi "takaboksi" on hyvä tavaroiden ja ostosten säilytykseen. Äkkiä sitä rustais myös jonkun peräkoukun ja kärryn tarvittaessa.
Tee mielummin nelipyöräinen. Saat lisää tavaratilaa ja rungon vääntöjäykkyydestä tai pikemminkin löysyydestä ei ole enää haittaa. Voit jättää puurungon ennalleen.
Ralii kirjoitti:Aloin pyörittelee ajatusta et vaihtaisin Velogatin rungon metalliseks ja samalla rustaisin jonkun takajousituksen siihen. Vois ehkä tota perääkin tehdä siinä aerodynaamisemmaks mutta hienosta keulasta en halua luopua!
Tuollaista itse olen pari vuotta päässä pyöritellyt. Velogatti II. Metallirunko, takajousitus mopon pumpuilla ja kunnon penkki. Tehdään kaksi
Siihen hommaan tarttee vaan jonkunlaisen pajan ja osaavan hitsaajan. Sellainen kannattaa sitten melkein tehdä ihan alusta asti uusi.
Niitä keulojahan saa lisää kyllä, kun tekee vaan Niitä ruosteettomia lyhtyjä ei enää joka paikasta löydy.
Onko Gatti vielä hengissä?
Hienoa kuulla että vielä voimissaan. Se takakiekko on hyvä, spessuviritys. Pappamopon uusi vanne, rengas ja mopon pinnat 500W suoravedossa.
Kestää todella hyvin sivuttaisvoimia ja mopon rengas muutenkin, ei puhkeile.
Tein tuossa ne geenitestit, kun pitkään oli suku suostutellut ja ilmaista mahdollisuutta tarjosivat.
Minulla on vajaat 5% italialaista perimää Venäläistä tai balttialaista perimää 0%.
Vieläkö Gatti on hengissä?
Tää intiaalais-stoori oli ihan paras aasinsilta aiheeseen. Alkoi naurattaa oikein!
Etköhän seuraavaksi siis koeta väsätä lentävää mattoa, sulla kun on lentovehkeistä kokemust ja geeniperimääkin vielä
Jossei sitä, niin riksa edes!
Olen kyllä Kingston Wall-fani ollut jo yli 30 vuotta, mutta valitettavasti intialaista perimää ei löydy. Sekoitit varmaan Italian ja Intian
95,7% suomalainen testin mukaan Lentovehkeistä on kyllä kokemusta, matkustajana ja rakentajana.
Joko sitä on aatoksia uuden kulkineen rakentamisesta vai onko se Waste of time ( Kingston wallia Youtubesta)?