Sivu 3/3

Re: sh10

Lähetetty: 23 Kesä 2009, 12:46
Kirjoittaja jviirret
irakas kirjoitti:

On mielestäni paljon mukavampi ja helpompi ajettava kuin kädet koukussa systeemi.

Oletko pidempiä matkoja tällä ajellut ja vertaillut? Itsekkin alle tunnin yhtämittaisessa ajossa, olosuhteissa joissa tarvii ohjailla, pidän enempi kädet suorassa ajoasennosta. Mutta pidemmillä matkoilla alkaa tuntua olkapäissä kun käsien paino roikkuu vapaana ilman kropan tukea. CLWB on ainoa pyörä jossa tuntuu että tangon saa sellaiseen paikkaan että on käsille mukava ja helppo hallita. Kaikissa "ylöspäin" poljettavissa sama vika, tanko pitää laittaa sinne mihin se jalkoihin ottamatta mahtuu, eikä sinne missä se olisi mukava.

irakas kirjoitti:

Ei kuitenkaan niin hyvä kuin alaohjaus.

Aito alaohjaus onkin vielä kokeilematta, eli kädet olisi ajaessa alaspäin, eikä syli levällään etuviistoon.

Jukka


Re: sh10

Lähetetty: 23 Kesä 2009, 12:56
Kirjoittaja tavasti
jviirret kirjoitti:

Aito alaohjaus onkin vielä kokeilematta, eli kädet olisi ajaessa alaspäin, eikä syli levällään etuviistoon.

Onko jossain tuollainen :o


Re: sh10

Lähetetty: 23 Kesä 2009, 13:34
Kirjoittaja jviirret
tavasti kirjoitti:
jviirret kirjoitti:

Aito alaohjaus onkin vielä kokeilematta, eli kädet olisi ajaessa alaspäin, eikä syli levällään etuviistoon.

Onko jossain tuollainen :o

Ei, mutta itse rakentajallehan se ei ole mikään ongelma :wink:
Kun tangosta tekisi riittävän tukevan, niin käsillä pahimmissa montuissa painamalla saisi lievennettyä selkään kohdistuvia iskuja. Luulisin.

Jukka


Re: sh10

Lähetetty: 24 Kesä 2009, 08:22
Kirjoittaja irakas
jviirret kirjoitti:
irakas kirjoitti:

On mielestäni paljon mukavampi ja helpompi ajettava kuin kädet koukussa systeemi.

Oletko pidempiä matkoja tällä ajellut ja vertaillut? Itsekkin alle tunnin yhtämittaisessa ajossa, olosuhteissa joissa tarvii ohjailla, pidän enempi kädet suorassa ajoasennosta. Mutta pidemmillä matkoilla alkaa tuntua olkapäissä kun käsien paino roikkuu vapaana ilman kropan tukea. CLWB on ainoa pyörä jossa tuntuu että tangon saa sellaiseen paikkaan että on käsille mukava ja helppo hallita. Kaikissa "ylöspäin" poljettavissa sama vika, tanko pitää laittaa sinne mihin se jalkoihin ottamatta mahtuu, eikä sinne missä se olisi mukava.

En ole muutamaa kilometriä pitempiä matkoja ajellut, kun ajelen ne mieluummin sh8:lla, jolla on paljon mukavampi ajella. Sh10:llä jo lyhyemmilläkin matkoilla tuntuu tottumattomuudesta käsien puutumista ja vastamäissä jää kovasti kaipaileen alaohjauksessa saatavaa käsien vetotukea.

irakas kirjoitti:

Ei kuitenkaan niin hyvä kuin alaohjaus.

Aito alaohjaus onkin vielä kokeilematta, eli kädet olisi ajaessa alaspäin, eikä syli levällään etuviistoon.

Hyvä ajatus! Jos selkänoja on sopivasti loiva, voisi ohjaustanko olla takapuolen takapuolella jolloin ohjaustangon saisi korkeammalle ja joustovaraa enemmän käsille.Tosin silloin jäisi pois mielestäni tärkeä käsillä saatava työntöapu ja ohjaustangon ja etuhaarukan välille olisi tehtävä niveltanko tai tangot.

Sakari


Re: sh10

Lähetetty: 24 Kesä 2009, 08:27
Kirjoittaja irakas
irakas kirjoitti:
jviirret kirjoitti:
irakas kirjoitti:

On mielestäni paljon mukavampi ja helpompi ajettava kuin kädet koukussa systeemi.

Oletko pidempiä matkoja tällä ajellut ja vertaillut? Itsekkin alle tunnin yhtämittaisessa ajossa, olosuhteissa joissa tarvii ohjailla, pidän enempi kädet suorassa ajoasennosta. Mutta pidemmillä matkoilla alkaa tuntua olkapäissä kun käsien paino roikkuu vapaana ilman kropan tukea. CLWB on ainoa pyörä jossa tuntuu että tangon saa sellaiseen paikkaan että on käsille mukava ja helppo hallita. Kaikissa "ylöspäin" poljettavissa sama vika, tanko pitää laittaa sinne mihin se jalkoihin ottamatta mahtuu, eikä sinne missä se olisi mukava.

En ole muutamaa kilometriä pitempiä matkoja ajellut, kun ajelen ne mieluummin sh8:lla, jolla on paljon mukavampi ajella. Sh10:llä jo lyhyemmilläkin matkoilla tuntuu tottumattomuudesta käsien puutumista ja vastamäissä jää kovasti kaipaileen alaohjauksessa saatavaa käsien vetotukea.

irakas kirjoitti:

Ei kuitenkaan niin hyvä kuin alaohjaus.

Aito alaohjaus onkin vielä kokeilematta, eli kädet olisi ajaessa alaspäin, eikä syli levällään etuviistoon.

Hyvä ajatus! Jos selkänoja on sopivasti loiva, voisi ohjaustanko olla takapuolen takapuolella jolloin ohjaustangon saisi korkeammalle ja joustovaraa enemmän käsille.Tosin silloin jäisi pois mielestäni tärkeä käsillä saatava työntöapu ja ohjaustangon ja etuhaarukan välille olisi tehtävä niveltanko tai tangot.

Sakari


Re: sh10

Lähetetty: 24 Kesä 2009, 11:37
Kirjoittaja jviirret
irakas kirjoitti:

vastamäissä jää kovasti kaipaileen alaohjauksessa saatavaa käsien vetotukea.

Vetääkö joku tangosta polkiessaan? Taidat olla ainoa nojapyöräilijä joka näin tekee. Entäpä jos tekisi hieman tukevamman penkin, jolloin jaloilla voisi runtata selkänojaa vasten?
Python trikessäni tuli joskus vedettyä tangosta ylämäissä, mutta ei se nopeuteen vaikuttanut, kiemurteli vain vähemmän.

Jukka


Re: sh10

Lähetetty: 24 Kesä 2009, 12:18
Kirjoittaja irakas
jviirret kirjoitti:
irakas kirjoitti:

vastamäissä jää kovasti kaipaileen alaohjauksessa saatavaa käsien vetotukea.

Vetääkö joku tangosta polkiessaan? Taidat olla ainoa nojapyöräilijä joka näin tekee. Entäpä jos tekisi hieman tukevamman penkin, jolloin jaloilla voisi runtata selkänojaa vasten?
Python trikessäni tuli joskus vedettyä tangosta ylämäissä, mutta ei se nopeuteen vaikuttanut, kiemurteli vain vähemmän.

Jukka

Ilman muuta runttaan myös selkänojaa vasten, mutta, jos se on kovin loiva, liukuisi vartalo tiukassa paikassa taakse ylös, jos ei olisi tukevaa ohjaustankoa sopivassa paikassa (niinkuin sh8:ssa), josta voi vetää ja lisätä poljinvoimaa. Silloin on poljennassa mukana koko vartalo ja kädet, joiden käyttö ja voimistaminen jäisi muutenkin vähäiseksi.

Sakari


Re: sh10

Lähetetty: 27 Kesä 2009, 16:20
Kirjoittaja Ralii
jviirret kirjoitti:
tavasti kirjoitti:
jviirret kirjoitti:

Aito alaohjaus onkin vielä kokeilematta, eli kädet olisi ajaessa alaspäin, eikä syli levällään etuviistoon.

Onko jossain tuollainen :o

Ei, mutta itse rakentajallehan se ei ole mikään ongelma :wink:
Kun tangosta tekisi riittävän tukevan, niin käsillä pahimmissa montuissa painamalla saisi lievennettyä selkään kohdistuvia iskuja. Luulisin.

Jukka

Minä olen pythonilla ottanut penkistä kiinni ja nostanut itseni ilmaan. Toimii.


Re: sh10

Lähetetty: 27 Kesä 2009, 16:47
Kirjoittaja Joutilas
Ralii kirjoitti:

Minä olen pythonilla ottanut penkistä kiinni ja nostanut itseni ilmaan. Toimii.

Putosin kyydistä.
Mikä tuossa toimii tai minkä sillä saa toimimaan?
Mitä etua sillä saavutetaan?


Re: sh10

Lähetetty: 27 Kesä 2009, 17:06
Kirjoittaja jviirret
Joutilas kirjoitti:
Ralii kirjoitti:

Minä olen pythonilla ottanut penkistä kiinni ja nostanut itseni ilmaan. Toimii.

Putosin kyydistä.
Mikä tuossa toimii tai minkä sillä saa toimimaan?
Mitä etua sillä saavutetaan?

Jousitus. Samanlainen kuin jäykässä pystärissä tulee kun hohottaudutaan penkiltä jalkojen varaan, paitsi että kohottaudutaan käsien varaan.

Jukka

ps. taitaa Raliilla olla takana jo aika paljon python kilometrejä kun tuollaiset "temputkin" jo onnistuu.


Re: sh10

Lähetetty: 27 Kesä 2009, 18:00
Kirjoittaja Joutilas
jviirret kirjoitti:

Jousitus. Samanlainen kuin jäykässä pystärissä tulee kun hohottaudutaan penkiltä jalkojen varaan, paitsi että kohottaudutaan käsien varaan.

No joo.

Itse olen töyssyihin varautunut siten että ponnistan jaloilla polkimista ja hartioilla selkänojasta perääni irti penkistä.

Voisi onnistua tuo käsinostokin, mutta kun niillä ei muutenkaan ajossani ole mitään tekemistä, ja kun jalat ja hartiat ovat valmiiksi asemissa, niin en ole tuota tullut kaivanneeksi.


Re: sh10

Lähetetty: 27 Kesä 2009, 21:44
Kirjoittaja Ralii
Joutilas kirjoitti:
jviirret kirjoitti:

Jousitus. Samanlainen kuin jäykässä pystärissä tulee kun hohottaudutaan penkiltä jalkojen varaan, paitsi että kohottaudutaan käsien varaan.

No joo.

Itse olen töyssyihin varautunut siten että ponnistan jaloilla polkimista ja hartioilla selkänojasta perääni irti penkistä.

Voisi onnistua tuo käsinostokin, mutta kun niillä ei muutenkaan ajossani ole mitään tekemistä, ja kun jalat ja hartiat ovat valmiiksi asemissa, niin en ole tuota tullut kaivanneeksi.

Niin, kukin tyylillään. Itselläni tuo vaan tuli luonnostaan kun ajan kädet kiinni penkissä huonommalla pinnalla, eli kädet ovat itselleni valmiiksi "asemissa". Muuten sitten mennään kädet sylissä. Tähän hyvä sopiva kikka taas on työntää jalkoja käsillä esim. mäessä. Kilometrejä takana 400 ja vauhti senkun kiihtyy. :)


Re: sh10

Lähetetty: 01 Heinä 2009, 08:19
Kirjoittaja irakas

Keskustelu joustamisista siirtyi tänne: http://lowride.info/phpBB3/viewtopic.php?f=12&t=883

Sakari