Re: Leiba X-Stream kokemuksia?
Se on hyvä että joku korjaa ja tarkentaa ja ilman muuta saakin ja pitää korjata, etenkin jos on asiavirheitä koska sillä me opitaan ja kehitytään Mutta kuten sanotaan, olettaminen on kaikkien munausten äiti.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Se on hyvä että joku korjaa ja tarkentaa ja ilman muuta saakin ja pitää korjata, etenkin jos on asiavirheitä koska sillä me opitaan ja kehitytään Mutta kuten sanotaan, olettaminen on kaikkien munausten äiti.
Leiba tuotiin tänään ihan kotipihaan asti viikko etuajassa, mukava ylläri.
Laitan kuvia sukkulasta ja muutenkin.
Sitten on pari kysymystä, ensinnäkin mitkä lukot noissa polkimissa on ja toiseksi mikä on paras tapa ratkaista polvien kiinniottaminen runkoon polkiessa, satula on taka asennossaan ja säädetty kaikkeista matalimmilleen mitä sen saa.
Olisiko lyhyemmät polkimien varret järkevin ratkaisu, kun tuossa on 170 varret, ja vähän ottavat myös varpaat ja kantapäätkin polkiessa kiinni.
Mites polkimien siirtäminen kauemmaksi? Vaatii varmaan ketjujen pidennyksen myös.
Noviisi kiittää kaikesta avusta.
Ja oli muuten raskasta polkea tälläin parinvuoden tauon jälkeen, toivottavasti muuttuu kevyemmäksi kun kilometrejä kertyy
Tuossa yhdessä kuvassa polvet otti niin paljon kiinni etten pystynyt polkemaan lainkaan, asia ratkesi penkin madalluksella ja pehmusteen poistolla.
Ja tiedän ettei paksut talvivaatteet ole mitkään parhaat polkuvaatteet mutta ajattelen asian näin että jos mahdun niillä niin mahdun myös kesävaatteillakin
Onneks olkoon, komee peli Tuohon on ainakin helpompi kulkea sisään ja ulos ku muihin yleisimpiin malleihin - kulkuaukko on isompi.
Kampia kannattaa aina lyhentää, varsinkin jos on noin pitkät
Jos keskiötä siirtää vain vähän, ei ketjuun välttämättä tartte pidentää. Jos ketju lyhenee liikaa, ei se enää yletä isoimmille rattaille yhtäaikaa.
Kännykän kuvasta mie en saa selvää mikä lukko polkimessa on muok. spd:ltä kuitenkin näyttäs?
Saako lisätä kinnerirekisteriin?
Juu. Saa lisätä rekisteriin.
Koitin siirtää keskiötä jo vähän mutta ei kyl vaikuttanut vielä mitenkään sanottavasti ja vielä en viitsi ketjua jatkaa niin lähdetään kampien lyhentämisestä. Onko mitään hyvää ideaa sopivaksi kammen mitaksi?
Ja kyllä tuo kulkeminen tuohonkin pulkkaan ottaa hiukan aikaa että tottuu. Ei ollut tälläin aloittelijalle ihan helppoo, ja pieni ylipaino ei auta asiaa
Ajattelin asentaa saranan tuohon luukkuun niin on nopeampi ja helpompi kulkea sisään ja ulos kun ei tarvitse pelätä että kuomu tippuu maaha ja menee rikki
Kampea kun lyhentää, keskiötä pitää siirtää kauemmaks.
Itselläni on 120mm kammet Questissä mutta vähemmälläkin lyhentämisellä voi toki alottaa. Muok. nimimerkki tm:hän meille on kammet yleensä lyhentänyt jos ei valmiita helposti löydy.
muok. Satakunnassakin rekisterin mukaan 7 kinneristiä
Saavutetaanko lyhyillä kammilla jotain hyötyä pitkiin verrattuna?
Onnittelut uudelle kinneristille!
Hienoa kun tulee uusia malleja rikastuttamaan maamme kinnerikantaa.
Valmistajan sivuilta kävin katsomassa speksejä, mutta kovin oli ylimalkaisesti kerrottu osista, eli ei juuri mitään... Saisiko kammista valokuvia näkösälle tänne foorumille? Sellaiset kiinnostaisi mistä näkisi kammet sivulta päin, molemmin puolin (sisä- ja ulkopuoli). Onko Leibassa nelikanttikeskiö vai joku muu? Varmaan tuossa on ns. maantiekammet kolmella rattaalla. Rattaiden hammasluvut myös kiinnostaisi.
Lyhyiden kampien alkushokkia voi yrittää lieventää valitsemalla vain vähän alkuperäistä lyhyemmät kammet. 152-millisiä maastokampia kolmella rattaalla (ketjupyörällä) saa edukkaasti kaupoista, mutta Leibassa varmaankin isommat maantierattaat ja sen mukaisesti niillä erikokoinen kiinnityspulttikehä kuin maastokammissa. Edukkaita uusia lyhennyskelpoisia maantiekampia on heikosti markkinoilla.
Olemassa olevien lyhennys (uusien reikien teko) on myös mahdollista, mutta nykyään yhä hankalampaa, koska kammissa yleensä liian isot kevennysurat -> uuden reiän kohdalle ei jää riittävästi materiaalia (paksuutta).
Tossa on kuvia rattaasta ja kammista ja polkimesta että mikä lukko siinä mahtaa olla, mites muuten noitten kampien lyhentäminen käytännössä menee?
Lyhyemmät kammet joka tapauksessa täytyy tehdä tai hankkia koska polveni ei kestä, ei kestänyt pystypyörällä niin en usko että kestää kinnerillä ja jos lyhyet kammet auttaa asiaan niin kaikki apu käytetään.
Nyt kun katselen noita kampia niin näyttää sen verta topoiltä että vois vaikka olla umpitavaraa. Ja olisko rattaat edessä 30-?-52
https://www.bikester.fi/sr-suntour-krg- ... 53971.html Tälläset minulla on Stern 7:ssa ja hyvin toimineet . Paljon ei kokeilu maksa näillä .
Polkimien lukot on perus SPD-mallia. Maantiekengistä ei välttämättä löydy sopivia reikiä niiden klosseille, mutta ovat yleisin lukkomalli maailmalla.
https://www.suomenurheilupyora.fi/shima ... siadapteri Näillä saa kiini kilpakengään , SPD lukot .
Juu. Kävin tänään pyöräliikkeessä hakemassa vähän askartelukamoja...
Tuli samalla ostettua kengät ja niihin klossit ja eka lenkki lukkokengillä niin ero oli kun yöllä ja päivällä mutta nyt tuli selkeästi esille se että jalka jää aikas koukkuun kun polkee ja reidet lyö hapoille välittömästi(voi olla myös huono kunto) mutta mututuntuma on että olis parempi ajaa jos jalat sais suorempaan ettei jäis koko ajan koukkuun.
Laitoin myös kierretapit tilaukseen että lyhennän kammet kun tapit tulevat, ajattelin johonkin 140-145mm pituuteen lyhentää kun itsellä tuota vartta kuitenkin on.
Lukaseppa tuo klossin paikoista.
https://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic. ... t+ja+lukot