Positiivinen ensivaikutelma. Paljon parempi kuin kuvanlaatu.
Kantapään osuminen eturenkaaseen oli uusi kokemus. Näitä FBB:n ongelmia...
Positiivinen ensivaikutelma. Paljon parempi kuin kuvanlaatu.
Kantapään osuminen eturenkaaseen oli uusi kokemus. Näitä FBB:n ongelmia...
Rojekti on jo hyvällä mallilla, kun koeajolle pääsit .
Mitäs veikkaat, säilyykö selkänojan kallistus kuvan mukaisena, vai kääntyykö vähän pystympään?
Sulla toki kokemusta ja ajotaitoa reilusta takakenoasennosta, mutta onko liian haastava liukkaammalla keleillä?
Vendettassa on nojakulma n. 30° ja lonkkakulma n. 140°, joka tuntuu mukavan avoimelta. Tässä polkimet tulevat penkkiin nähden vähän korkeammalle, joten kovin paljon nojakulmaa ei voi nostaa pienentämättä lonkkakulmaa liikaa. Sellaisella 35 asteen nojakulmalla lonkkakulmaksi tulisi 130°. Ehkä päädyn siihen ja liukkaimmissa kohdissa nousen selkänojalta ylös.
Talvinojapyöräillevänä olen hieman yllättynyt jos joka kelillä ajossa pärjäät noin matalalla penkin kulmalla, mutta eiköhän se selviä jos täällä etelässä saadaan talvi jossain vaiheessa.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
Onko siihen jotain hyvää syytä, miksi pyörissä lokarit eivät ole peittävämpiä eikä niissä ole tällaisia kylkiä?
Voisi koettaa itse askarrella tuollaiset lasikuidusta. Muotti syntyisi helposti styroksista. Haiseeko epoksihartsi paljon? Vähemmän kuin polyesteri ainakin?
Nuo "kyljet" on nimeltään hameverkko joten ehkä osaat arvata miksi niitä ei paljoa näe muissa kuin ns. mummopyörissä.
Muuten peittäviä lokareita kyllä löytyy, mutta kun urheilullisyyttä myydään niin ne on yleensä vain tiellä.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
Ihan verkkomaisia hameverkkoja olen myös nähnyt. Jos tuo kylki jatkuisi vielä alemmas, se estäisi rengasta sylkemästä kuraa ketjulle, ja ketju pysyisi varmaan siistimpänä vaikka ilman tuollaista täysin peittävää kuorta.
Entäs jos laittasit ketjun putkeen , se suojaa aika hyvin kejua. Sen pystyy laitaan paluupuoleltakin aika lähelle vaihteensiirintä .
Tietyillä talvikeleillä lokarit, varsinkaan renkaita kovasti peittävät on huono ratkaisu
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
Kojak on hyvä talvirengas, koska ei juurikaan pakkaa lunta lokasuojan väliin.
Se on myös senverran sileä, että sillä ajellessa tulee selväksi talven tilanne. Jos ei oo pitoa = on liian liukasta ja voi pysyä kotona juomassa kahvia ja konjakkia.
Siinä on prototyyppilokarit pp-kennolevystä, nippusiteistä ja silikonista. Silikoni tarttui yllättävän hyvin levyyn. Levyn pinta on aika karhea. Tursutin silikonia kennorakenteen sisään, ja pinta-alaa sai lisää. Nämä lokarit eivät hidasta yhtään renkaanvaihtoa.
Pito ei lopu ylämäissä. Välitykset loppuu...
Olen usein märissyt lokasuojien kuohivan räyhäsusi ilmeen alistuneeksi lampaaksi.
Tässä on toisin. Aivan tosi hienot ja toimivat. Ainoat polkupyörän lokasuojat, mitkä parantavat ulkonäköä.
Vaikea yksilöidä, miksi pidän näistä kovasti. Ehkä siinä on sellaista retrofuturistista menneen maailman tulevaisuuden ennustusta, kuten vuonna 1960 ois esitetty 2020 vuoden polkupyörien ulkonäkö.
Vai tuleeko tästä flashback 80-luvun idolini Per Olof Sereniuksen tyylistä?
Ai että tulikin vahva muisto mieleen helvetillisestä metelistä ja metanoli+risiiniöljy tuoksusta, kun pikkupoikana käytiin isän kanssa katsomassa jääspeedway ajoja Oulun keskuskentällä. Posan hurjat keulimiset vaikuttivat varmasti omaan pyörällä keulimisinnostukseeni.
Olikin päässyt unohtumaan, miten raskasta on ajaa pehmeässä jalankulkijoiden polkemassa lumessa. Keskinopeus varmaan 10km/h.
Jos tähän laittaisi sähköt... onko joku laittanut keskiömoottoria näin korkealla (90cm) olevaan poljinkeskiöön? Sellainen viiden kilon mötikkä saattaa tuntua hallittavuudessa?