Sivu 3/3

Lähetetty: 07 Helmi 2007, 09:29
Kirjoittaja jviirret
Obu kirjoitti:

Meiltä saa hakee hopperin pois milloin vaan!

Ootko paljon tuolla ajellut. Kokemukset kiinnostaa. Pienen ja simppelin näköinen. Häviääkö paljon nopeudessa noille racereille? Vai onko tällaisella edes motivaatiota huippuja hakea? Ootko talviajoa kokeillut. Joku epäili että olisi helpoin kaksipyörä talviajoon pystystä ajoasennosta johtuen. Pienet renkaat ei tosin lumella taida toimia. Takapäässä näyttää olevan näppärä yhdistetty korkeuden ja jousituksen jäykkyyden säätö. Etupää ilmeisesti jäykkä, tärisyttääkö pahasti huonolla asfaltilla?

Jukka


Lähetetty: 08 Helmi 2007, 20:30
Kirjoittaja R.reipas

Mulla ja vaimollani on yhteinen nojakki Se Witsard minä olen 174cm ja rouvakulta 160cm. Me molemmat pystymme hyvin sillä ajamaan kun vaan siiretään puomia sisään tai ulos. Muuten säädöistä 2cm on ihan valtava ero, ku pyörä tuntuu jotenkin vieraalta ku vaihtaa paksumpi pojaiset kengät jalkaan 0,5-1cm on jo merkittävä ero. Tai sit vika onkin kuskipojan päässä.


Lähetetty: 09 Helmi 2007, 17:29
Kirjoittaja SauliA

Puomiin lienee helppo merkata vaikka tussilla eri käyttäjien säädöt mutta,
entäs ne ketjut?

Ilmeisesti pehvan korkeus on mitoituksessa tärkeämpi kuin kokonaispituus.

Pystypyörässä myös sentti tuntuu omassa pyörässä mutta eri olosuhteissa semmoista säätöä on kyllä tullut harrastetuksi!

/Sauli

The Wizard is a great workhorse!


Lähetetty: 10 Helmi 2007, 20:04
Kirjoittaja jviirret
SauliA kirjoitti:

Ilmeisesti pehvan korkeus on mitoituksessa tärkeämpi kuin kokonaispituus.

mun mielestä ajamisen kannalta ei kokonaispituudella ole mitään merkitystä. Akseliväli on se mikä sanelee korkeuden ohella pyörän luonteen.

Jukka


Lähetetty: 13 Helmi 2007, 22:56
Kirjoittaja Obu
jviirret kirjoitti:

Ootko paljon tuolla ajellut. Kokemukset kiinnostaa. Pienen ja simppelin näköinen. Häviääkö paljon nopeudessa noille racereille? Vai onko tällaisella edes motivaatiota huippuja hakea? Ootko talviajoa kokeillut. Joku epäili että olisi helpoin kaksipyörä talviajoon pystystä ajoasennosta johtuen. Pienet renkaat ei tosin lumella taida toimia. Takapäässä näyttää olevan näppärä yhdistetty korkeuden ja jousituksen jäykkyyden säätö. Etupää ilmeisesti jäykkä, tärisyttääkö pahasti huonolla asfaltilla?

Jukka

Jeps, simppeli city-pyörä. Kulkeehan tuo toki, jos jaksaa polkea. Huiput kohoaa helposti 50 km/h, mutta ei tosiaan mikään urheilupeli kuitenkaan. Kilpapyörän jujuhan on nimenomaan siinä kuinka pienellä teholla nopeus saavutetaan.

En ole kyllä talviajoa kokeillut, mutta voisin kuvitella että se hopperilla onnistuis. Mutta seisokoon nyt toistaiseksi tyhjän panttina tuolla tallissa.

Tähän pyörään ovat muuten kaikki aloittelijat aina ihastuneet. Siirtymä pystypyörästä ei kai ole liian iso ja jokainen pystyy ajamaan tällä, ja kuitenkin ajossa pääsee aitoon nojakki fiilikseen.

Jousitus ja säädöt yksinkertaisia, tosin säätäminen vaatii hieman totuttelua :wink:


Azubin kiikkeryys

Lähetetty: 26 Helmi 2007, 14:53
Kirjoittaja buzaxam

[

Omakohtaiset kokemukset Azubista: Kiikkerä (oikeasti, takahaarukka liikkuu sivusuunnassa), hieman hätäisesti kasattu vehje, joka näkyy kyllä hinnastakin.

Tuon sivusuuntaisen väljyyden saa ainakin uudemmassa takahaarukkamallissa säädettyä pois. Azub Max oli muuten mielenkiintoinen ajettava ennenkuin tuon huomasin, varsinkin kun vielä ohjauslaakerissakin oli klappia.

Hätäisesti kasattu tosiaan, sen alkuvaikutelman siitä tosiaan sai. "Säätämistä" tosiaan riitti aluksi, saa nyt nähdä sitten miten kestää jatkossa. Nyt on takana n. 700 talvista kilometriä eikä tuo hullummalta tunnu.


Lähetetty: 22 Tammi 2008, 18:55
Kirjoittaja SauliA

Alkuperäinen aiheeni oli 20 vai 26 tuumaa!
Yhtään en ole viisastunut tässä asiassa mutta nyt on tallissa Sinnerin vieressä Mandalapeikolta ostettu Nazca exploder. Muutama sata metriä kokeiltu ja pientä huoltoa ja säätöä vailla ensi kesän harrastukseen. Vaikka jäihän se alle tuhannen kilometrin Demonilla viime kesänä, muutakin elämää on!