tavasti kirjoitti:Ei kannata alkaa liikaa kehittää, ainakaan työläämpään suuntaan...
Peruskonsepti osoittautui toimivaksi. Luonnollisesti tapahtumaa pitää jatkossa mainostaa etukäteen ja yrittää houkutella paikanpäälle enemmän tavallisia tallaajia, joita varten maahantuojat voisivat tuoda jokusia erilaisia nojakkeja pällisteltäväksi ja kokeiltavaksi. Rata-alueella kun on yllin kyllin tilaa kaikenlaiseen testailuun. Saisi tämänkin tapahtuman yhteydessä levitettyä nojakkiaatetta.
Kuten tuossa aiemmin mainittiin, 200 metrin ajo ei ollut vielä kovin katsojaystävällinen. Megafoni (joka myös oli tarkoitus saada paikalle) nopeuksien kuuluttamiseen, tai mieluummin automaattinen nopeusnäyttö, johon lävähtäisi lukema heti maaliviivan ylittämisen jälkeen.
Aikataulussa ei täysin pysytty, ja nuo ennakkokuulutuksetkin olisivat tietysti hyvä asia.
Matkan/kierroslaskennassa olisi reilusti parantamisen varaa. Tuo omien mittareiden käyttö ja kalibroinnit oli sellainen lowtech-versio, kun muuta ei edullisesti ollut tarjolla. Paras olisi chip-tyyppinen tms. kierroslaskenta, jolloin kalibroinnit jäisi pois (kierroksen pituutena käytettäisiin mittapyörällä mitattua arvoa). Mahdollistaisi samalla reaaliaikaisen välimatka/aikaseurannan.
Kotimaan nojapyöräilijöistä ei rata liian täyteen tule. Pystypyöräilijöiden mahdollinen "karsiminen" pitää sitten miettiä erikseen. Ja huoltoalueellakin riittää tilaa, kunhan parkkeeraus hoidetaan ohjatusti.
Nojailija (Tero) arveli, että ainakin Ruotsista voisi saada jokusen kuskin mukaan, varsinkin jos tapahtumaa kaupittelee PM- tms. kisana. Tätäkin voidaan harkita, edellyttää toki järjestelyjen olevan selvästi paremmalla tasolla kuin nyt ensimmäisessä harjoituksessa. Liian totiseksi touhu ei kuitenkaan saisi mennä.