Re: Nojapyörällä 100 mph ?
Tässä 8 sekan klipissä Sam Whittingham ajaa 82,33 mph;
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Tässä 8 sekan klipissä Sam Whittingham ajaa 82,33 mph;
Lizard100 kirjoitti:Mitä yksi auton akku painaa.. !
Sitä varten on lipo, lion, limn ja pari muuta li- aikuista akkutyyppiä olemassa.
samuel kirjoitti:Lizard100 kirjoitti:Mitä yksi auton akku painaa.. !
Sitä varten on lipo, lion, limn ja pari muuta li- aikuista akkutyyppiä olemassa.
180 grammaa 12 v...eikö nää oo vaarallisia ?
Sähköllä päästään aika lujaa;
Trisledin 4 paikkainen konseptiauto
Mielenkiintoinen, mutta tuskin iskee 100 mph saumaan.
Lizard100 kirjoitti:Mielenkiintoinen, mutta tuskin iskee 100 mph saumaan.
Ei niin, mutta ei sitä varten ole tehtykään
Tuolla fillarifoorumilla tuli selväksi että iso mies voi tuottaa enemmän voimaa kuin pieni.
Tässä nyt pikku alukseni tuunattuna 190 cm pitkälle ukolle.
Oletetaan että 110 kiloinen mies tuottaisi yhtä paljon voimaa kuin Sam Whittingham maximissaan ( 30 wattia / kilo..normaalisti huippu-urheilija vain 24 wattia/kilo )...silloin 110 kiloinen mies voisi teoriassa polkea 3300 watin teholla sekunnin pari.
Eli silloin alamäestä suoralle oikaistuna hetkellisesti ( vauhdin hidastumatta ) ihminen voisi kelata jopa pitkälle yli 100 mph ( ei ehkä tällä laitteella ).
Tässä vielä "mittakaavaa" antava vertailu 4 paikkaiseen ja nopeaan takaperin peilin kautta ajettavaan.
Lizard100 kirjoitti:...
Oletetaan että 110 kiloinen mies tuottaisi yhtä paljon voimaa kuin Sam Whittingham maximissaan ( 30 wattia / kilo..normaalisti huippu-urheilija vain 24 wattia/kilo )...silloin 110 kiloinen mies voisi teoriassa polkea 3300 watin teholla sekunnin pari....
Teoriassa...
Hunter Allenin "Training and Racing with a Power Meter"-kirja on hyvää lukemista (15£/Amazon.co.uk). Siinä on aika hyvin selitetty kirjoittajien keräämä tehoprofiilitaulukko ja teho pyöräilyssä ylipäätään.
Ferrari piti lukemaa 6.7 W/kg maagisena. Sillä voitiin voittaa Tour de France, vaikka tuo taulukko loppuukin pro-tason ajajilla lukemaan 6.4W/kg. Mielestäni teholukemissa on olennaista aika, jolla teho tuotetaan. En tiedä kuinka kauan ennätysajo kestää, kun en löytänyt täydellistä videota. Taulukkoa on kuitenkin luettava niin, että jos esim. ylimmän rivin keskiarvoammattilainen ajaa "punaisella" viisi minuuttia 7.6 W/kg teholla, paukut menivät siihen, sen jälkeen ei enää irtoa viittä sekuntia 25 W/kg. Maksimitehokäyrät piirretään yleensä koko kauden parhaista mittaustuloksista. Olisi hyvä saada ammattilaisten käyrät, mutta harvemmat näyttävät julkaisevan niitä. Onko Whittinghamin tehot julkaistu?
Ennätyspolkijan pitäisi päästä harjoittelemaan riittävästi ennätysnojakilla ja päästä testaamaan ennätyspaikassa. Lisäksi hänen pitäisi suostua ajoittamaan kuntohuippunsa juuri ennätysajoon.
Kaitsu62 kirjoitti:Olisi hyvä saada ammattilaisten käyrät, mutta harvemmat näyttävät julkaisevan niitä. Onko Whittinghamin tehot julkaistu?
Ennätyspolkijan pitäisi päästä harjoittelemaan riittävästi ennätysnojakilla ja päästä testaamaan ennätyspaikassa. Lisäksi hänen pitäisi suostua ajoittamaan kuntohuippunsa juuri ennätysajoon.
Whittingham on sanonut kykenevänsä kehittämään vain 1100 wattia Varnassa mutta pystypyörässä 2000 wattia. Pieni mies. Laskin siitä.
Lentokoneiden FAI säännöt salliin ikään kun pienen vauhdinoton ennen mittausta. Olisi varmaan hemmetin paljon helpompaa ajaa kovaa trikella jos ensin saisi kiihdyttää alamäessä ja sitten tasasella mitattaisiin 200 metrin matkalta se huippunopeus..vaikka 500 m jälkeen alamäen.
Niin, tai jos mitattaisiin vaikka vapaassa pudotuksessa.
Hyvä foorumi alkaa täyttyä ihan silkasta shaibasta.
t.Ville
Kyytsis kirjoitti:Niin, tai jos mitattaisiin vaikka vapaassa pudotuksessa.
Hyvä foorumi alkaa täyttyä ihan silkasta shaibasta.
t.Ville
?
Oli hieman epäselvä tuo EIVIE IIn korkeus ja kysyinkin sitä suoraan Damjanilta...735 mm on korkeus.
Alla profiilit päällekkäin.
Lizard100 kirjoitti:Lentokoneiden FAI säännöt salliin ikään kun pienen vauhdinoton ennen mittausta. Olisi varmaan hemmetin paljon helpompaa ajaa kovaa trikella jos ensin saisi kiihdyttää alamäessä ja sitten tasasella mitattaisiin 200 metrin matkalta se huippunopeus..vaikka 500 m jälkeen alamäen.
Rupeaa taas olemaan näitä "sähkömopolla pyöräilyennätyksiä" -tason juttuja. Määkin olen kellottanut täysjousitetulla maastopyörällä 75 km/h tasamaalla tällä laskentatavalla. Ei siihen tarvi kuin hyvän tienpätkän alpeilla.