Re: MBB Talveksi ja soralle
Kerta taas korttelin ympäri, ei perä enää hyökkää eteen ku nousen penkiltä eli painopiste-, jarru- ja volttiominaisuudet ilmeisesti parani.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Kerta taas korttelin ympäri, ei perä enää hyökkää eteen ku nousen penkiltä eli painopiste-, jarru- ja volttiominaisuudet ilmeisesti parani.
Pyörä näyttää nyt jollakin sairaalla tavalla hyvältä ja tasapainoiselta
Olis taas tilaa laskee penkkiä
Nyt sais ohjausniveltäkin siirrettyä, jätön kasvamatta järjettömäksi. Pari pientä muutosta ja sulla on kääntyväkeskiöisen kopio
Onks tää nyt lähellä airbiken mittoja. Mikäs tossa olikaan nyt toi ohjausnivelen kulma?
5km ajoa, rentous puuttuu ja luotto pyörään. Epämääräset äänet ym. aiheuttaa jännitystä.
Pitää säätää ja ajaa ja säätä...
Polullakin kävin.
Pastori kirjoitti:Onks tää nyt lähellä airbiken mittoja. Mikäs tossa olikaan nyt toi ohjausnivelen kulma?
Kulmaa en oo mitannu, mitatkaa kuvasta;) Mutt huom se on muuttuva narupyörässä.
PW kirjoitti:Pastori kirjoitti:Onks tää nyt lähellä airbiken mittoja. Mikäs tossa olikaan nyt toi ohjausnivelen kulma?
Kulmaa en oo mitannu, mitatkaa kuvasta;) Mutt huom se on muuttuva narupyörässä.
Oliko tällä alunperin joku esikuva?
Pastori kirjoitti:PW kirjoitti:Pastori kirjoitti:Onks tää nyt lähellä airbiken mittoja. Mikäs tossa olikaan nyt toi ohjausnivelen kulma?
Kulmaa en oo mitannu, mitatkaa kuvasta;) Mutt huom se on muuttuva narupyörässä.
Oliko tällä alunperin joku esikuva?
Jaa, hyvä kysymys - pitäs lukee ketju läpi ett muistas. Kattellu liikaa MBB kuvia.
Pastori kirjoitti:Onks tää nyt lähellä airbiken mittoja. Mikäs tossa olikaan nyt toi ohjausnivelen kulma?
Ainakin jätössä on suuri ero. Airbike on 19cm positiivisellä jätöllä. Tässä melkein saman verran negatiivinen. Ohjauskulma on Airbikessä 49,5 astetta.
PW kirjoitti:Pastori kirjoitti:Onks tää nyt lähellä airbiken mittoja. Mikäs tossa olikaan nyt toi ohjausnivelen kulma?
Kulmaa en oo mitannu, mitatkaa kuvasta;) Mutt huom se on muuttuva narupyörässä.
sauvan kulma palkkiin nähden on 61°.
Valokuvaamo Wikstöm on hankkinut lisää rekvisiittaa. Taustakangas ja kaikki.
61 astetta mahtuu Pythonien ohjauskulma skaalaan, onko tää pythoni, ehkä anakonda?
Päivän reilun 10km ajelun testituloksia:
Positiivista se ett ajaminen on helpompaa, taluttaminen helpompaa ku perä pysyy alhaalla. Uskon ett tästä vielä hyvä tulee.
Keli oli hyvin liukas, asfaltille jäätyny tihku, jalankulkijatkin oli moninpaikoin kulkenu tienviertä, silti ei yhtään sutimista tai liukastelua renkaiden osalta.
Korjaamista on vielä, dropparit pitää kääntää toisinpäin, koska tuo pikalukko ei jaksa pitää napaa paikallaan ja pyrkii liukumaan pois dropparista. Samalla pitää linjata niin ett kaikki vaihteet menis päälle ja ohjausakselin sais suoraan. Kääntää rengasta vasemmalle kun istun päälle ja ajaessa joutuu kokoajan vääntämään. Kammetkin liikkuu keskiössä oikealle, siihen joku stoppari.
Ainutlaatuinen pyörä - korkea python yläohjauksella. Missään muualla ei ole tullut vastaan ja vielä naruperäkin
Millä Jori mittaat ohjauskulmia näistä kuvista?
Sillä on joku tietokoneohjelma. Mulla on astelevy. Sekin käy