Re: pw1
Ei oo järkee tehdä kahta samanlaista dropparii kun pyörän runko on kiero
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Ei oo järkee tehdä kahta samanlaista dropparii kun pyörän runko on kiero
PW kirjoitti:Ei oo järkee tehdä kahta samanlaista dropparii kun pyörän runko on kiero
Takahaarukka oikeni rautakangella, näin suoraa pyörää ei miull oo koskaan ollu dropparitkin hepattu kiinni.
Motivaatio näemmä löytyy itsestään, kun tarve lähenee
PW kirjoitti:Takahaarukka oikeni rautakangella, näin suoraa pyörää ei miull oo koskaan ollu
Raa'at työvälineet on oivallisia. Niillä tekee paljon pienellä vaivalla. Pitää tietysti tietä mitä tekee ettei lopputuloksena ole romua Eno joskus kauhisteli, kun korjasin moskalla hänen ikivanhaa fillaria.
PW kirjoitti:jori kirjoitti:jooseha kirjoitti:Mutta sehän on matala. Oisko istumakorkeus 25cm. Nojakulmakin on loivahko. Tällähän ajaa koirien ali
![]()
Puomi poikki ja polkimet haarukkaan niin välttää rissat tässäkinTiedä sitten menisikö kokonaan pilalle.
Älä riko, tuo on klassikko. Minä lähetän sinulle niitä taittopyöriä maanantaina. Isompi taittopyörä on kyllä niin iso,että pitää tehdä oma akseli sille tuonne emäputken etupuolelle puomin päälle, mutta siinähän sen on sitten hyvä olla.
Jori on estänyt "klassikko-lausunnollaan" keulapuomin katkasun
On miulla jotain rissoja jälellä, en muista onko uusia - jossain on pätkä pommia josta noita vois sorvailla. En viittis uutta rissan paikkaa väsätä
jos vetävärissa kasvaa miten se toinen enää mahtuu?
Mittailin tästä kuvasta, että 128 mm rissa mahtuisi isomman tilalle. En nyt muista tarkkaan, mutta mittailen maanantaina, saattaa hyvinkin olla sopiva tuohon samaan paikkaan. Kuvasta mittaamalla sain tuon mustan rissan halkaisijaksi 116 mm.
Dropparit sain paikalleen ja muotoilin vähän penkin takakiinnikettä. Kaupasta lakkaa ja suhautin kokeeksi rälläköidylle pinnalle - näyttää aidolta, rälläkällä putsatulta teräkseltä Alan olla luottavainen ulkonäköön ja motivaatiokin siis löytyi - koska ei oo kohta pihassa muuta nojakkia ku "Räyhäkkä"
Jatkuu seur. num.
Runko tuli maalaamosta, lakkaa ja mustaa.
Jori lähetti miullekin uudet rissat - joutus vaan tekeen isolle rissalle kokonaan uuden kiinnitys paikan ja siis hitsaamaan ja taas maalaamaan Pienempi rissa saattas käydä vetorissaksi tähän.
Puuttuu myöskin kammet, ainakin lyhyet ja iso eturatas. Toivottavast keskiöön löytyy palikat.
PW kirjoitti:Puuttuu myöskin kammet, ainakin lyhyet ja iso eturatas.
Kummone ratas hakusessa? Jos sul on 20" vetävä rengas, niin normi 52 piikkinen riittää jonnekki 40kmh vauhteihin järkevällä kadenssilla. Mut jos meinaat kisaa ajaa (vielä kovempaa) nii sit mennee jo spesiaali hommeleiks...
Mul vaan makaa tossa pihamaalla yks 71 piikkinen joutavana..
..Ja ompa muuten muuten yks 52 piikinen pääsiäismunakin(n. 17% ovaali), kun oikeen rupes funsii!
Härski kirjoitti:PW kirjoitti:Puuttuu myöskin kammet, ainakin lyhyet ja iso eturatas.
Kummone ratas hakusessa? Jos sul on 20" vetävä rengas, niin normi 52 piikkinen riittää jonnekki 40kmh vauhteihin järkevällä kadenssilla. Mut jos meinaat kisaa ajaa (vielä kovempaa) nii sit mennee jo spesiaali hommeleiks...
Mul vaan makaa tossa pihamaalla yks 71 piikkinen joutavana..
Jaa, onks siinä jotkut kammet kiinni? Tai minkälaisiin sen saa?
Huutaako se penkiks jotain tommosta materiaa?
Olikos tämä turhan korkea, kun perää on laskettu
Härski kirjoitti:Mul vaan makaa tossa pihamaalla yks 71 piikkinen joutavana..
Taitaa tässä pyörässä tulla tuon kans mahtumisongelmia? Paluupuolen ketju ottaa kumiin. Vai onko tarkoituskin laittaa kuten nuo punaiset viivat menee tuossa jorin linkittämässä kuvassa?
Jukka
Kahdella paluupuolen pyörällä ei ota renkaaseen.
jooseha kirjoitti:Kahdella paluupuolen pyörällä ei ota renkaaseen.
Tai yhdelläkin, joka on sijoitettu tarpeeksi ylös.
Arvailin 71piikkisen rattaan kokoa, ketjun linjaa (punaset viivat) ja paluurissan akselin paikkaa (pinkki piste).