Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia
Hopea kirjoitti:Kertokaa lisää tuosta "pyörällä ei voi saada ylinopeussakkoja".
Missäs tuollainen väite on?
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Hopea kirjoitti:Kertokaa lisää tuosta "pyörällä ei voi saada ylinopeussakkoja".
Missäs tuollainen väite on?
jooseha kirjoitti:Hopea kirjoitti:Kertokaa lisää tuosta "pyörällä ei voi saada ylinopeussakkoja".
Missäs tuollainen väite on?
Se on ihan poliisin ilmoittama linjaus. Jotta siitä ei tule tavoiteltu asia. Ne ei anna kuin liikenteenvaarantamisesta sakot jos ajat ylinopeutta
Stapani kirjoitti:...Fillarifoorumilta napattua:
Vain moottoriajoneuvon kuljettaja voi saada sakkoja ylinopeudesta.
Täältä tuli se "pyörällä ei voi saada ylinopeussakkoja"
Tuossa poliisin käytännössä on sellainen ongelma, että liikenteen vaarantaminen pitää olla konkreettinen ja todistettava tapahtuma. Ylinopeudesta voisi sakottaa ihan vain tutkamittauksen perusteella. Pyörätiellä on voimassa sama rajoitus kuin sen vieressä kulkevalla ajoradalla. Tässäkin on sellainen ongelma, että jos vieressä ei ole tietä tai katua, voimassa on yleisrajoitus.
En tiedä oliko Viron reissulla sen alueen erikoisominaisuus, kevareiden ja risteävien teiden merkinnät ja siis niiden kirjavuus Aikasemmilta reissuilta muistan pyörätieloppuumerkin, aina risteyksessä ja se jatkui taas risteyksen jälkeen.
Nyt huomasin sellasia risteyksiä, joissa pyörätie jatkui risteyksen yli (tai niin saattoi merkeistä kuvitella, suojatiemerkkejä ei ollut).
Kolmioita oli ripoteltu vaihtelevasti, välillä autoilijalle, ennen kevaria tai kevarin jälkeen, ennen päätietä
Joskus myös kevarilla oli kolmio ja näitä oli samalla reitillä sikinsokin
Selvästi otettu mallia Suomesta
Täällä tuli kesällä sellainen erikoisuus, että uudelleen päälysteettyyn valtatiehen jyristtiin tärinäraita vain keskiviivalle Nyt retkipyöräilijät ajaa sitten valtatien reunaa vaikka vieressä menee "Suomen paras pyörätie".
Jukka
Imatralla Keskuskadulla kaukolämpöputkiremppa, pahoittelevat häiriötä pyöräilijöille - kutsuvat tuota kaistaletta edelleen pyörätieksi
Olisko tän voinu toteuttaa fiksummin?
Käyt hämärissä tuikkimassa putken eristeeseen reikiä, niin voit sitten talvella ajella lumettomalla pyörätiellä...
Heh, tuossapa idea - lämmitetty pyörätie. Se saattaa kyllä toimia ilman reikienkin tökkimistä.
Olisko tän voinu toteuttaa fiksummin?
Kysy vaan kuinka paljon. Ja tyypillisesti kun remontti päättyy ja pyörätie taas vapautuu, on ihan ok jättää siihen kasoittaan soraa ja hiekkaa.
Grammarian kirjoitti:Heh, tuossapa idea - lämmitetty pyörätie. Se saattaa kyllä toimia ilman reikienkin tökkimistä. -klip-
Olihan niitä ennen Tampereella useampiakin... sitten pahukset vaihtoivat tilalle paremmin eristetyt putket, juuri kun pyöräily tuli taas uudestaan muotiin. Ja kaikki kaivetut roilot jätettiin moniksi viikoiksi täytetyiksi hemmetinmoisella papusoralla, johon silloisen retkipyöräni 25x622 etukiekko upposi melkein napaa myöten. Tuli komea OTB-kuperkeikka, vaikka ei tuollaista nimeä silloin vielä tunnettu.
Pari teatteritaiteen ammattilaista esittelee kahden, tärkeänä nojapyöräkaupunkinakin tunnetun kaupungin kevyenliikenteen olosuhteita, hyvin positiivisessa hengessä.
Imatralla rakenteilla nyt kolme uutta liikenneympyrää, entisten 17kpl jatkoksi Taitaa liikennesuunnittelija olla pyörälläpäästään
Mansikkalassa, kaupan keskuksessa on yhdessä ryppäässä 7 liikenneympyrää
- kinnerikuski tykkää
Mielessä pyörinyt, pitäs tehdä filmi "nojakilla kaikki Imatran ympyrät" - käsikirjotusta viel oottelen ilmaantuvaksi.
Onkohan tää ympyrätiheys jonkun asteinen Suomenennätys?
PW kirjoitti:Imatralla rakenteilla nyt kolme uutta liikenneympyrää, entisten 17kpl jatkoksi
Onkohan tää ympyrätiheys jonkun asteinen Suomenennätys?
On se. Meillä Nummelassa on vain neljä kiertoliittymää.
PW kirjoitti:Onkohan tää ympyrätiheys jonkun asteinen Suomenennätys?
Imatralla tulee siis olemaan 27000/20=1350 asukasta per ympyrä.
Kärsämäellä on 2600 asukasta ja kolme ympyrää eli 867 asukasta per ympyrä. Nämä ympyrät johtuu siitä kummallisuudesta että valtakunnan pääväylä 4-tie kulkee keskeltä kylää ja on siis samalla kylänraitti Muualla on oltu tehty ohitustiet vuosikymmeniä sitten.
Kurkin vähän kartoista noita ympyröitä. Kärsämäen kolme ympyrää ovat kaikki liikenteellisistä syistä. Imatran ympyröitä on tosiaan tehty myös ihan ympyröiden tekemisen ilosta, kuten Lammashaankadun pään ympyrä (kuvassa alhaalla vasemmalla).
Heh, Jori löys Imatralta miulle uuden ympyrän En tuota varsinaiseks liikenneympyräks laskis, se on kujan päässä tavallaan kääntöpaikan tilalla mutta kertonee liikennesuunnittelijan mieltymyksestä ja kierohkosta, ympyränmallisesta huumorintajusta
Ei sitten ihan kärkipaikalle päästy ympyrätiheydessä vielä. No kunhan rakentavat lisää ja samalla väki vähenee, lasketaan uudestaan