Re: MBB Talveksi ja soralle
jooseha kirjoitti:Ainutlaatuinen pyörä - korkea python yläohjauksella. Missään muualla ei ole tullut vastaan
ja vielä naruperäkin
On kai tommonen jossain tehty, eti tarkemmin vaikk Venäjältä
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
jooseha kirjoitti:Ainutlaatuinen pyörä - korkea python yläohjauksella. Missään muualla ei ole tullut vastaan
ja vielä naruperäkin
On kai tommonen jossain tehty, eti tarkemmin vaikk Venäjältä
PW kirjoitti:Millä Jori mittaat ohjauskulmia näistä kuvista?
Gimpillä. Se on vapaa ohjelma Linuxille ja Windowsille. Linuksiin sen saa linuxin omasta pakettivarastosta, Windowsille helpoimmin Valo-cd sivulta.
Mittaustyökalu (harppi) toimii painamalla hiiren näppäin alas ja vetämällä, kuin mitta mitattavan kohteen toiseen päähän. Antaa alarivillä pisteiden etäisyyden pikseleinä ja kulman asteina. Pikselit muuttelen milleiksi vanteen halkaisijoiden avulla.
PW kirjoitti:jooseha kirjoitti:Ainutlaatuinen pyörä - korkea python yläohjauksella. Missään muualla ei ole tullut vastaan
ja vielä naruperäkin
On kai tommonen jossain tehty, eti tarkemmin vaikk Venäjältä
Voi olla ettei ole. Korkeita pythoneita on kovin vähän. Korkean kun voi tehdä helposti positiivisellä jätöllä. Yläohjattujakaan en muista nähneeni kuin kaksi. Toinen niistä Jukan keltainen.
Naruperää en muista lainkaan ulkomailta. Ovat siis kehityksestä jäljessä
jooseha kirjoitti:PW kirjoitti:jooseha kirjoitti:Ainutlaatuinen pyörä - korkea python yläohjauksella. Missään muualla ei ole tullut vastaan
ja vielä naruperäkin
On kai tommonen jossain tehty, eti tarkemmin vaikk Venäjältä
Voi olla ettei ole. Korkeita pythoneita on kovin vähän. Korkean kun voi tehdä helposti positiivisellä jätöllä. Yläohjattujakaan en muista nähneeni kuin kaksi. Toinen niistä Jukan keltainen.
Naruperää en muista lainkaan ulkomailta. Ovat siis kehityksestä jäljessä
Ensimmäinen maailmassa saaks täst jonkun palkinnon?
Vanhoissa neukku kuvissa näky paljon kunniakirjoja, miulle riittää pelkkä maine
PW kirjoitti:Ensimmäinen maailmassa
saaks täst jonkun palkinnon?
Vanhoissa neukku kuvissa näky paljon kunniakirjoja, miulle riittää pelkkä maine
Patentoi se
http://www.python-lowracer.de/pics/gall ... bike_1.jpg
http://python-lowracer.de/pics/gallery/flairbike_2.jpg
"Flairbike", herra Pythonin pyörä ennen pythonin keksimistä - aika lähellä geometriat "Räyhäkän" kanssa.
Laitoin kuvat näkymään - lisäsin toisen kuvan - pastori
Wanneen flevokin on sukua.
Tuo jättö ja ohjauskulma on aika tyypillisiä pikkurenkaisissa pyyttoneissa. Taitaa vaikka Pastorin p300 olla aika lähellä korkeudessa ja ajoasennosa on kyllä iso ero.
No vähäsen.
Dropparit siis väärinpäin, pikalinkku ei jaksa pitää kiekkoa paikallaan vaan kiekko liukuu vinoon tai pois droppareista. Rakentaessa ongelma kävi kyllä mielessä mutt kun jossain aikasemmassakin pyörässä ollu yläviistoon aukeevat dropparit aattelin ett hälläväliä - näyttivät jotenkin paremmilta noin. Aikasemmissa versioissa on vaan ollu kyse takakiekoista ja nyt ilmeisesti ketju vetää sitä eniten. Ongelmaan ei kai oo muuta ratkasuu ku kääntää toisin päin
Mahtuiskohan sinne hahlon yläpintaan ketjunpuolelle hitsaamaan pikku nökön mikä pistäis vähä hanttii sitä kääntymistä. Niin pieni et akseli mahtuis sieltä nökön ali tulemaan tarvittaessa pois hahlosta. Vähä viritys, mut vois ehkä toimia.
Navan vasen puoli ilmeisesti pysyy paikoillaan(?), jos sinne ei laita nököä niin jää droppareihin linjausmahdollisuus...
Maalatuissa on kaikenlaisia ongelmia Ruosteessa luistaisi huonommin
Poraa reikä haarukkaan ja laita siihen tappi.
Taitettava linkku tuossa etupuoleisessa dropparissa estäisi kanssa liukumisen.
tai narulenkki akselin päästä taakse.
Härski kirjoitti:Mahtuiskohan sinne hahlon yläpintaan ketjunpuolelle hitsaamaan pikku nökön mikä pistäis vähä hanttii sitä kääntymistä.
Tai sivuun.
Aika kova veto sieltä edestä tulee. Siks kai noi dropoutit on perinteisesti toiseen suuntaan auki. Mutta. Koska Imatra ja erikoismalli niin pitäähän sen nyt jumaleissön noikin olla vähintään erisuuntaan. Heh.
Juu, maalipinnan liukkautta epäilin myös - sehän lähtee rälläkällä. Kun dropparissa on tilaa, voihan siihen pultin kiristää stoppariks etupuolelle.
Se vaan ett jos dropparit olis toisinpäin, pitäskö akseli sillon laittaa ihan pohjaan vaan - liukuuhan se siinäkin jos ei oo pohjassa, eikä normipyörissä yleensä ole
PW kirjoitti:Juu, maalipinnan liukkautta epäilin myös - sehän lähtee rälläkällä.
Ainakin pieni vaiva kokeilla poistuuko ongelma
Normaalissa pyörässä ei ole täysin ketjun suuntainen droppari. Se on selkeästi vino ja lisäksi akseli ilman pikalinkkua.
Takaa auki olevissa droppareissa käytetään usein rajoitinruuveja.
Fikseissä ja sinkuloissa tavataan välttää pikalinkkua ei tosin aina. Pitää vaan laittaa niin tiukkaan kuin saa.