52 vois riittää jos kaivelee jostain maantiepakkaa kiekkoon.
pw1
Re: pw1
PW kirjoitti:Jaa, onks siinä jotkut kammet kiinni? Tai minkälaisiin sen saa?
Iha 3mm pelliläpyskä seo. Ei viiti nyt mennä pihal sateeseen kuvailee ni pistän suuntaa-antavan -ei kaljan- vaan kuvan.
Ja kun se on pelliä sen saa kyl kii mihin vaan jos vaan viittii vähä askarrella..
Re: pw1
Ja jos tuntuu askertelu vastenmieliseltä ni tehää sulle sit sellane et sopii. Vaiks tommonen:
Ens viikolla vielä pari päivää aikaa vääntää, jos kiinnostaa. Sit tulee "tuotantoon" kuukauden luova tauko..
Re: pw1
Kiitos Jorille vielä rissoista Asettuisko ne noin?
Valtavalta näyttää tuo vetopuolen rissa, voiko sille eturattaaks 71piikkistä pienempää ees aatella
Laakereita ei vielä ole, Lappeenrannan Motonetissäkään ei netin mukaan ole - verkkokaupassa olis. Tarttee kattoo omat varastot, olisko mitään ees lähelle sopivaa.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14159
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: pw1
Jos laitat noin suuren eturattaan, tulet tarvitsemaan enemmän suurempia vaihderattaita myös kiekon puolella, joten voit mainiosti siirtää vetävän ketjun rissaa muutaman sentin taaemmas. Kannattaa olla sellaisella paikalla, että eniten ketjuvoimaa käyttävällä vaihteella antaa ohjausakselin suuntaisen ketjulinjan.
Jos ei laakeria sovinnolla löydy, voin lähettää valmiiksi Biltemalaakerille muutetun rissan ja palautat tuon nykyisen sitten Helsingissä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: pw1
jori kirjoitti:Jos laitat noin suuren eturattaan, tulet tarvitsemaan enemmän suurempia vaihderattaita myös kiekon puolella, joten voit mainiosti siirtää vetävän ketjun rissaa muutaman sentin taaemmas. Kannattaa olla sellaisella paikalla, että eniten ketjuvoimaa käyttävällä vaihteella antaa ohjausakselin suuntaisen ketjulinjan.
Jos ei laakeria sovinnolla löydy, voin lähettää valmiiksi Biltemalaakerille muutetun rissan ja palautat tuon nykyisen sitten Helsingissä.
Omasta varastosta löyty 32*10mm laakeri 12mm akselilla - meneekö pilalle jos hion reikää tuonverran suuremmaks - porakoneella?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14159
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: pw1
PW kirjoitti:jori kirjoitti:Jos laitat noin suuren eturattaan, tulet tarvitsemaan enemmän suurempia vaihderattaita myös kiekon puolella, joten voit mainiosti siirtää vetävän ketjun rissaa muutaman sentin taaemmas. Kannattaa olla sellaisella paikalla, että eniten ketjuvoimaa käyttävällä vaihteella antaa ohjausakselin suuntaisen ketjulinjan.
Jos ei laakeria sovinnolla löydy, voin lähettää valmiiksi Biltemalaakerille muutetun rissan ja palautat tuon nykyisen sitten Helsingissä.
Omasta varastosta löyty 32*10mm laakeri 12mm akselilla - meneekö pilalle jos hion reikää tuonverran suuremmaks - porakoneella?
Menee, laitan nimenomaan tuolle ulkomitalle muutetun taittopyörän tulemaan maanantaina.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: pw1
71piikkisen rattaan ilmeisesti saisin tuohon askarreltua mutta vielä mietityttää onko se sitten kuskille liian iso, tekeekö sillä mitään muuten ku Nokian 200:lla metrillä - vai onko siihenkin turhan iso meikäläiselle
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: pw1
Itellä on käytössä just noi 71/52 lehdet ja myönetään et 90% ajosta ajan 52 lehdellä.
Mut jos tekee mieli päästä ´+40kmh nopeuksia pidempiä aikoja nii sit toi iso ratas toimii. Esim jos on mäkistä maastoa ja on tapana polkasta alamäkeen vielä lisävauhtia tai ajelee vaikkapa mopoautojen kiusaks imussa pitempiä pätkiä yms. Noi vauhdit vaatii sit kyl jo jonkinmoista kuntoa ja reikäpäisyyttä et on pokkaa vetää autojen kans samaa kyytiä!
Kui kovaa sä vedät nokialla? ..52 piikisellä mun koivista on joskus irronnu50kmh repäsy 14 piikin takarattaalla ja 47 kumilla..
Re: pw1
Härski kirjoitti:Itellä on käytössä just noi 71/52 lehdet ja myönetään et 90% ajosta ajan 52 lehdellä.
Mut jos tekee mieli päästä ´+40kmh nopeuksia pidempiä aikoja nii sit toi iso ratas toimii. Esim jos on mäkistä maastoa ja on tapana polkasta alamäkeen vielä lisävauhtia tai ajelee vaikkapa mopoautojen kiusaks imussa pitempiä pätkiä yms. Noi vauhdit vaatii sit kyl jo jonkinmoista kuntoa ja reikäpäisyyttä et on pokkaa vetää autojen kans samaa kyytiä!
Kui kovaa sä vedät nokialla? ..52 piikisellä mun koivista on joskus irronnu50kmh repäsy 14 piikin takarattaalla ja 47 kumilla..
Just kattelin, ett ekana vuonna oon rikkonu tuon 50Km/h rajan 200m matkalla. Luulin ett miull oli sillon 58piikkinen eessä mutt just ku katoin kuvia ni 52 se on ollu. Välitykset tuossa kohtaa loppuu ja menee vispaamiseksi.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: pw1
Härski kirjoitti:eli jos tuntuu siltä et nyt olis kapaseettia /haluja mennä kovepaa ni sit ei auta muu kuin muuttaa välityksiä. Joko pienempää takse tai isompaa eteen..
Tai lyhempiä kampia ja vispata kovempaa
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...