Re: pw1
52 vois riittää jos kaivelee jostain maantiepakkaa kiekkoon.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
52 vois riittää jos kaivelee jostain maantiepakkaa kiekkoon.
PW kirjoitti:Jaa, onks siinä jotkut kammet kiinni? Tai minkälaisiin sen saa?
Iha 3mm pelliläpyskä seo. Ei viiti nyt mennä pihal sateeseen kuvailee ni pistän suuntaa-antavan -ei kaljan- vaan kuvan.
Ja kun se on pelliä sen saa kyl kii mihin vaan jos vaan viittii vähä askarrella..
..Ja ettei taris arvailla halkaisiaa, niin jakoympyrän halkaisia on 288 mm. Kokonaishalkaisia puolestaan 294.
Toi Härskin ratas on aika härski, kun pw laittaa siihen sädettä lyhyemmät kammet
Ja jos tuntuu askertelu vastenmieliseltä ni tehää sulle sit sellane et sopii. Vaiks tommonen:
Ens viikolla vielä pari päivää aikaa vääntää, jos kiinnostaa. Sit tulee "tuotantoon" kuukauden luova tauko..
Pahvimalli Härskistä rattaasta.
Kiitos Jorille vielä rissoista Asettuisko ne noin?
Valtavalta näyttää tuo vetopuolen rissa, voiko sille eturattaaks 71piikkistä pienempää ees aatella
Laakereita ei vielä ole, Lappeenrannan Motonetissäkään ei netin mukaan ole - verkkokaupassa olis. Tarttee kattoo omat varastot, olisko mitään ees lähelle sopivaa.
Jos laitat noin suuren eturattaan, tulet tarvitsemaan enemmän suurempia vaihderattaita myös kiekon puolella, joten voit mainiosti siirtää vetävän ketjun rissaa muutaman sentin taaemmas. Kannattaa olla sellaisella paikalla, että eniten ketjuvoimaa käyttävällä vaihteella antaa ohjausakselin suuntaisen ketjulinjan.
Jos ei laakeria sovinnolla löydy, voin lähettää valmiiksi Biltemalaakerille muutetun rissan ja palautat tuon nykyisen sitten Helsingissä.
jori kirjoitti:Jos laitat noin suuren eturattaan, tulet tarvitsemaan enemmän suurempia vaihderattaita myös kiekon puolella, joten voit mainiosti siirtää vetävän ketjun rissaa muutaman sentin taaemmas. Kannattaa olla sellaisella paikalla, että eniten ketjuvoimaa käyttävällä vaihteella antaa ohjausakselin suuntaisen ketjulinjan.
Jos ei laakeria sovinnolla löydy, voin lähettää valmiiksi Biltemalaakerille muutetun rissan ja palautat tuon nykyisen sitten Helsingissä.
Omasta varastosta löyty 32*10mm laakeri 12mm akselilla - meneekö pilalle jos hion reikää tuonverran suuremmaks - porakoneella?
PW kirjoitti:jori kirjoitti:Jos laitat noin suuren eturattaan, tulet tarvitsemaan enemmän suurempia vaihderattaita myös kiekon puolella, joten voit mainiosti siirtää vetävän ketjun rissaa muutaman sentin taaemmas. Kannattaa olla sellaisella paikalla, että eniten ketjuvoimaa käyttävällä vaihteella antaa ohjausakselin suuntaisen ketjulinjan.
Jos ei laakeria sovinnolla löydy, voin lähettää valmiiksi Biltemalaakerille muutetun rissan ja palautat tuon nykyisen sitten Helsingissä.
Omasta varastosta löyty 32*10mm laakeri 12mm akselilla - meneekö pilalle jos hion reikää tuonverran suuremmaks - porakoneella?
Menee, laitan nimenomaan tuolle ulkomitalle muutetun taittopyörän tulemaan maanantaina.
71piikkisen rattaan ilmeisesti saisin tuohon askarreltua mutta vielä mietityttää onko se sitten kuskille liian iso, tekeekö sillä mitään muuten ku Nokian 200:lla metrillä - vai onko siihenkin turhan iso meikäläiselle
Itellä on käytössä just noi 71/52 lehdet ja myönetään et 90% ajosta ajan 52 lehdellä.
Mut jos tekee mieli päästä ´+40kmh nopeuksia pidempiä aikoja nii sit toi iso ratas toimii. Esim jos on mäkistä maastoa ja on tapana polkasta alamäkeen vielä lisävauhtia tai ajelee vaikkapa mopoautojen kiusaks imussa pitempiä pätkiä yms. Noi vauhdit vaatii sit kyl jo jonkinmoista kuntoa ja reikäpäisyyttä et on pokkaa vetää autojen kans samaa kyytiä!
Kui kovaa sä vedät nokialla? ..52 piikisellä mun koivista on joskus irronnu50kmh repäsy 14 piikin takarattaalla ja 47 kumilla..
Härski kirjoitti:Itellä on käytössä just noi 71/52 lehdet ja myönetään et 90% ajosta ajan 52 lehdellä.
Mut jos tekee mieli päästä ´+40kmh nopeuksia pidempiä aikoja nii sit toi iso ratas toimii. Esim jos on mäkistä maastoa ja on tapana polkasta alamäkeen vielä lisävauhtia tai ajelee vaikkapa mopoautojen kiusaks imussa pitempiä pätkiä yms. Noi vauhdit vaatii sit kyl jo jonkinmoista kuntoa ja reikäpäisyyttä et on pokkaa vetää autojen kans samaa kyytiä!
Kui kovaa sä vedät nokialla? ..52 piikisellä mun koivista on joskus irronnu50kmh repäsy 14 piikin takarattaalla ja 47 kumilla..
Just kattelin, ett ekana vuonna oon rikkonu tuon 50Km/h rajan 200m matkalla. Luulin ett miull oli sillon 58piikkinen eessä mutt just ku katoin kuvia ni 52 se on ollu. Välitykset tuossa kohtaa loppuu ja menee vispaamiseksi.
eli jos tuntuu siltä et nyt olis kapaseettia /haluja mennä kovepaa ni sit ei auta muu kuin muuttaa välityksiä. Joko pienempää takse tai isompaa eteen..
Härski kirjoitti:eli jos tuntuu siltä et nyt olis kapaseettia /haluja mennä kovepaa ni sit ei auta muu kuin muuttaa välityksiä. Joko pienempää takse tai isompaa eteen..
Tai lyhempiä kampia ja vispata kovempaa
Jukka