Sivu 24/34

Re: pw1

Lähetetty: 18 Kesä 2015, 00:22
Kirjoittaja Pastori

52 vois riittää jos kaivelee jostain maantiepakkaa kiekkoon.


Re: pw1

Lähetetty: 18 Kesä 2015, 15:42
Kirjoittaja Härski
PW kirjoitti:

Jaa, onks siinä jotkut kammet kiinni? Tai minkälaisiin sen saa?

Iha 3mm pelliläpyskä seo. Ei viiti nyt mennä pihal sateeseen kuvailee ni pistän suuntaa-antavan -ei kaljan- vaan kuvan.

71.png
71.png (8.8 KiB) Katsottu 2002 kertaa

Ja kun se on pelliä sen saa kyl kii mihin vaan jos vaan viittii vähä askarrella..


Re: pw1

Lähetetty: 18 Kesä 2015, 15:47
Kirjoittaja Härski

..Ja ettei taris arvailla halkaisiaa, niin jakoympyrän halkaisia on 288 mm. Kokonaishalkaisia puolestaan 294.


Re: pw1

Lähetetty: 18 Kesä 2015, 16:10
Kirjoittaja jooseha

Toi Härskin ratas on aika härski, kun pw laittaa siihen sädettä lyhyemmät kammet :lol:


Re: pw1

Lähetetty: 18 Kesä 2015, 16:37
Kirjoittaja Härski

Ja jos tuntuu askertelu vastenmieliseltä ni tehää sulle sit sellane et sopii. Vaiks tommonen:

71visio.png
71visio.png (6.13 KiB) Katsottu 1966 kertaa

Ens viikolla vielä pari päivää aikaa vääntää, jos kiinnostaa. Sit tulee "tuotantoon" kuukauden luova tauko..


Re: pw1

Lähetetty: 18 Kesä 2015, 18:32
Kirjoittaja PW
2015-06-18 16.41.30.jpg
2015-06-18 16.41.30.jpg (123.05 KiB) Katsottu 1935 kertaa

Pahvimalli Härskistä rattaasta.


Re: pw1

Lähetetty: 20 Kesä 2015, 09:43
Kirjoittaja PW
2015-06-20 09.41.31.jpg
2015-06-20 09.41.31.jpg (134.23 KiB) Katsottu 1861 kertaa

Kiitos Jorille vielä rissoista :D Asettuisko ne noin?
Valtavalta näyttää tuo vetopuolen rissa, voiko sille eturattaaks 71piikkistä pienempää ees aatella :wink:
Laakereita ei vielä ole, Lappeenrannan Motonetissäkään ei netin mukaan ole - verkkokaupassa olis. Tarttee kattoo omat varastot, olisko mitään ees lähelle sopivaa.


Re: pw1

Lähetetty: 20 Kesä 2015, 10:52
Kirjoittaja jori

Jos laitat noin suuren eturattaan, tulet tarvitsemaan enemmän suurempia vaihderattaita myös kiekon puolella, joten voit mainiosti siirtää vetävän ketjun rissaa muutaman sentin taaemmas. Kannattaa olla sellaisella paikalla, että eniten ketjuvoimaa käyttävällä vaihteella antaa ohjausakselin suuntaisen ketjulinjan.

Jos ei laakeria sovinnolla löydy, voin lähettää valmiiksi Biltemalaakerille muutetun rissan ja palautat tuon nykyisen sitten Helsingissä. :)


Re: pw1

Lähetetty: 20 Kesä 2015, 11:09
Kirjoittaja PW
jori kirjoitti:

Jos laitat noin suuren eturattaan, tulet tarvitsemaan enemmän suurempia vaihderattaita myös kiekon puolella, joten voit mainiosti siirtää vetävän ketjun rissaa muutaman sentin taaemmas. Kannattaa olla sellaisella paikalla, että eniten ketjuvoimaa käyttävällä vaihteella antaa ohjausakselin suuntaisen ketjulinjan.

Jos ei laakeria sovinnolla löydy, voin lähettää valmiiksi Biltemalaakerille muutetun rissan ja palautat tuon nykyisen sitten Helsingissä. :)

Omasta varastosta löyty 32*10mm laakeri 12mm akselilla - meneekö pilalle jos hion reikää tuonverran suuremmaks - porakoneella?


Re: pw1

Lähetetty: 20 Kesä 2015, 11:32
Kirjoittaja jori
PW kirjoitti:
jori kirjoitti:

Jos laitat noin suuren eturattaan, tulet tarvitsemaan enemmän suurempia vaihderattaita myös kiekon puolella, joten voit mainiosti siirtää vetävän ketjun rissaa muutaman sentin taaemmas. Kannattaa olla sellaisella paikalla, että eniten ketjuvoimaa käyttävällä vaihteella antaa ohjausakselin suuntaisen ketjulinjan.

Jos ei laakeria sovinnolla löydy, voin lähettää valmiiksi Biltemalaakerille muutetun rissan ja palautat tuon nykyisen sitten Helsingissä. :)

Omasta varastosta löyty 32*10mm laakeri 12mm akselilla - meneekö pilalle jos hion reikää tuonverran suuremmaks - porakoneella?

Menee, laitan nimenomaan tuolle ulkomitalle muutetun taittopyörän tulemaan maanantaina.


Re: pw1

Lähetetty: 20 Kesä 2015, 12:28
Kirjoittaja PW

71piikkisen rattaan ilmeisesti saisin tuohon askarreltua mutta vielä mietityttää onko se sitten kuskille liian iso, tekeekö sillä mitään muuten ku Nokian 200:lla metrillä - vai onko siihenkin turhan iso meikäläiselle :?


Re: pw1

Lähetetty: 20 Kesä 2015, 12:57
Kirjoittaja Härski

Itellä on käytössä just noi 71/52 lehdet ja myönetään et 90% ajosta ajan 52 lehdellä.

Mut jos tekee mieli päästä ´+40kmh nopeuksia pidempiä aikoja nii sit toi iso ratas toimii. Esim jos on mäkistä maastoa ja on tapana polkasta alamäkeen vielä lisävauhtia tai ajelee vaikkapa mopoautojen kiusaks imussa pitempiä pätkiä yms. Noi vauhdit vaatii sit kyl jo jonkinmoista kuntoa ja reikäpäisyyttä et on pokkaa vetää autojen kans samaa kyytiä!

Kui kovaa sä vedät nokialla? ..52 piikisellä mun koivista on joskus irronnu50kmh repäsy 14 piikin takarattaalla ja 47 kumilla..


Re: pw1

Lähetetty: 20 Kesä 2015, 13:40
Kirjoittaja PW
Härski kirjoitti:

Itellä on käytössä just noi 71/52 lehdet ja myönetään et 90% ajosta ajan 52 lehdellä.

Mut jos tekee mieli päästä ´+40kmh nopeuksia pidempiä aikoja nii sit toi iso ratas toimii. Esim jos on mäkistä maastoa ja on tapana polkasta alamäkeen vielä lisävauhtia tai ajelee vaikkapa mopoautojen kiusaks imussa pitempiä pätkiä yms. Noi vauhdit vaatii sit kyl jo jonkinmoista kuntoa ja reikäpäisyyttä et on pokkaa vetää autojen kans samaa kyytiä!

Kui kovaa sä vedät nokialla? ..52 piikisellä mun koivista on joskus irronnu50kmh repäsy 14 piikin takarattaalla ja 47 kumilla..

Just kattelin, ett ekana vuonna oon rikkonu tuon 50Km/h rajan 200m matkalla. Luulin ett miull oli sillon 58piikkinen eessä mutt just ku katoin kuvia ni 52 se on ollu. Välitykset tuossa kohtaa loppuu ja menee vispaamiseksi.


Re: pw1

Lähetetty: 20 Kesä 2015, 13:58
Kirjoittaja Härski

eli jos tuntuu siltä et nyt olis kapaseettia /haluja mennä kovepaa ni sit ei auta muu kuin muuttaa välityksiä. Joko pienempää takse tai isompaa eteen.. :wink:


Re: pw1

Lähetetty: 20 Kesä 2015, 14:42
Kirjoittaja jviirret
Härski kirjoitti:

eli jos tuntuu siltä et nyt olis kapaseettia /haluja mennä kovepaa ni sit ei auta muu kuin muuttaa välityksiä. Joko pienempää takse tai isompaa eteen.. :wink:

Tai lyhempiä kampia ja vispata kovempaa ;)

Jukka