Sivu 24/45

Re: Räyhäkkä MBB Talveksi ja soralle

Lähetetty: 19 Marras 2014, 14:38
Kirjoittaja Pastori

Oijoi. Pyöreeseen putkeen vaan klemmaristoppi.

Kuva

Pultti siitä alapuolelta putken läpi?


Re: Räyhäkkä MBB Talveksi ja soralle

Lähetetty: 19 Marras 2014, 18:47
Kirjoittaja PW

Kiitos taas hyvistä vinkeistä, kokeilen jotain noista. En viitti heti alkaa purkamaan, ensteks ajelen, ni tiedän sitten paremmin mitä pitää korjailla ja muutella.


Re: Räyhäkkä MBB Talveksi ja soralle

Lähetetty: 19 Marras 2014, 19:27
Kirjoittaja jori

Koitapa ensin laittamalla napavaihteellisen tai yksivaihteisen jurmubrikat, joissa on jonkinlainen hammastus molemmin puolin dropparilevyä. Nehän pitää kyllä napavaihteellisessa mutterilla kiristettynä. Tiedä häntä sitten riittääkö pikalinkun kiristysvoima.


Re: Räyhäkkä MBB Talveksi ja soralle

Lähetetty: 20 Marras 2014, 15:54
Kirjoittaja PW

Reilu 20km siirtymätaipaleita tällä pyörällä tänään, kiekko kesti paikallaan. Dropparin karhennukseen en täysin luottanu, pulttasin toiseen droppariin lattaraudan kiilaksi akselille. Kitkavaihtaja toimii ku unelma :mrgreen:
Korvenkylän "viisaiden miesten kokouksessa" herätti sekä hilpeyttä että arvostusta (oma tulkinta) kaikkine naruineen ym.
Jatkuva kitinä häiritsee korvaa, putkinivel illmeisesti selän takana valittaa - tarttee kokeilla jotain rasvaa siihen.


Re: Räyhäkkä MBB Talveksi ja soralle

Lähetetty: 20 Marras 2014, 19:06
Kirjoittaja PW

Iltalenkillä kokeilemassa, kammet pysy paikoillaan - tuikkasin hitsillä laakerin molemminpuolin roiskeita, ettei liiku sivulle.
Tuo keinuminen narujen varassa alkaa vähän tympiä, luulen ett teen tähän kiinteen haarukan aikas pian.
Lukkojakin uskalsin jo pitää välillä paikoillaan. Ajaminen vieläkin epävarmaa ajottain ja rentous puuttuu edelleen. Jaloilla ohjaa mista yrtin lyhyitä pätkiä, vaikeempaa ku muilla MBB:lläni. Ohjausnivelen ku viel saisin suoraan, ehkä ajaminenkin sitt vähän helpottuu.


Re: Räyhäkkä MBB Talveksi ja soralle

Lähetetty: 20 Marras 2014, 19:34
Kirjoittaja jooseha
PW kirjoitti:

Tuo keinuminen narujen varassa alkaa vähän tympiä, luulen ett teen tähän kiinteen haarukan aikas pian.
Lukkojakin uskalsin jo pitää välillä paikoillaan. Ajaminen vieläkin epävarmaa ajottain ja rentous puuttuu edelleen. Jaloilla ohjaa mista yrtin lyhyitä pätkiä, vaikeempaa ku muilla MBB:lläni.

Kokeileppas pientä takarengasta ennenkuin hitsaat haarukan paikoilleen. Se lyhentää akseliväliä ja siirtää painoa kääntyvän eturenkaan päältä pois. Kummankin luulisi helpottavan ajamista.


Re: Räyhäkkä MBB Talveksi ja soralle

Lähetetty: 20 Marras 2014, 20:19
Kirjoittaja PW
jooseha kirjoitti:
PW kirjoitti:

Tuo keinuminen narujen varassa alkaa vähän tympiä, luulen ett teen tähän kiinteen haarukan aikas pian.
Lukkojakin uskalsin jo pitää välillä paikoillaan. Ajaminen vieläkin epävarmaa ajottain ja rentous puuttuu edelleen. Jaloilla ohjaa mista yrtin lyhyitä pätkiä, vaikeempaa ku muilla MBB:lläni.

Kokeileppas pientä takarengasta ennenkuin hitsaat haarukan paikoilleen. Se lyhentää akseliväliä ja siirtää painoa kääntyvän eturenkaan päältä pois. Kummankin luulisi helpottavan ajamista.

Miten se pienempi takarengas lyhentää akseliväliä?


Re: Räyhäkkä MBB Talveksi ja soralle

Lähetetty: 20 Marras 2014, 20:28
Kirjoittaja jori

Samalla istuinkulmalla takahaarukka on pystymmässä ja takapyörä lähempänä etupyörää.

Hyvä ehdotus. Jos muutos auttaa merkittävästi, kannattaa lyhentää takahaarukkaa, joka tukevoittaa perää monella tavalla.


Re: Räyhäkkä MBB Talveksi ja soralle

Lähetetty: 20 Marras 2014, 20:35
Kirjoittaja PW
jori kirjoitti:

Samalla istuinkulmalla takahaarukka on pystymmässä ja takapyörä lähempänä etupyörää.

Hyvä ehdotus. Jos muutos auttaa merkittävästi, kannattaa lyhentää takahaarukkaa, joka tukevoittaa perää monella tavalla.

Niin no noin, jos sen tekee :roll: kokkeillaan, kokkeillaan.


Re: Räyhäkkä MBB Talveksi ja soralle

Lähetetty: 20 Marras 2014, 21:00
Kirjoittaja jooseha

Tuossa on takahaarukka sen verran loivassakulmassa että akselivälin muutos 20 tuumaisellakaan takarenkaalla ei ole kovin montaa senttiä. Kokeilun voi tehdä kuitenkin helposti muuttamatta mitään. Jos sillä on edes pieni positiivinen vaikutus, voi helppoa kokeilua jatkaa hitsaamalla toiset dropparit ylemmäs. Pikkurengashan mahtuu lähemmäs sitä poikkiputkea. Eikös sulla ollutkin jossain vaiheessa suunnitelmissa tehdä moni dropparinen takahaarukka kokeilua varten :roll:

Siirsin tästä ne kulmamittausjutut omaan ketjuunsa. - Pastori


Re: Räyhäkkä MBB Talveksi ja soralle

Lähetetty: 21 Marras 2014, 14:34
Kirjoittaja PW

[attachment=1]2014-11-21 14.18.32.jpg[/attachment]
Kuski päällä, ohjauskulma n. 50 astetta.


Re: Räyhäkkä MBB Talveksi ja soralle

Lähetetty: 21 Marras 2014, 15:11
Kirjoittaja jooseha

Tuohan on kuin tehty suoralle alaohjaukselle :roll:


Re: Räyhäkkä MBB Talveksi ja soralle

Lähetetty: 21 Marras 2014, 15:11
Kirjoittaja PW

[attachment=0]2014-11-21 15.04.15.jpg[/attachment]
Säikähdin omaa ajoasentoani ja kiristin liinoja, paluumatkalle - meni vähän liikaa, penkiltä valu alaspäin ku persuksen alla ei ollu mitään. Mutt ajaminen helpottu huomattavasti, pystyin jopa ajamaan ilman käsiä. Voiko tuo olla pelkästään pystymmän asennon ja sitä kautta paremman tasapainon pidon ansiota? Vähän epäilisin koska miulla kuitenkin on makuuajokokemusta runsaasti ja tykkään loivasta ajoasennosta. Jalathan siirtyi myös paljon alemmas, eivätkä ole enää niin kaukana edessä painona. Jättö pieneni myös ja ohjauskulma jyrkkeni :roll: Pitäs tehdä semmonen pyörä jossa voi muuttaa yhtä tekijää kerrallaan, ehkä sitten löytys se täydellinen pyörä. Mutt mitäs sitten foorumille kirjotettas :?


Re: Räyhäkkä MBB Talveksi ja soralle

Lähetetty: 21 Marras 2014, 15:13
Kirjoittaja PW
jooseha kirjoitti:

Tuohan on kuin tehty suoralle alaohjaukselle :roll:

Kyllä kai jos tykkää, kaikkeehan voi koittaa :wink:


Re: Räyhäkkä MBB Talveksi ja soralle

Lähetetty: 21 Marras 2014, 15:20
Kirjoittaja jooseha

Joo. Enpä ole itsekään innostunut alaohjauksesta, mutta sillä saisi tuosta tarvittaessa tillerin pois. Kovin on harvassa alaohjatut kaksipyöräiset mbb:t. Siihen saattaa olla pätevä syykin.