Sivu 24/58
Re: Pyöräsi kuva
Lähetetty: 06 Joulu 2012, 16:52
Kirjoittaja Wacky
TMS kirjoitti:Oleks sä Wacky laittanut napavaihteen tohon? Alfine? Ei siinä sillon koeajolla tainnu sellasta olla?
Olen laittanut koeajon jälkeen napavaihteet mallia Alfine-8. Päädyin siihen koska sillä sai renkaat rihdattua paljon keskemmälle ja ketjukin mahtuu kulkemaan paljon paremmin. Ei ole ollu valittamista napavaihteiden kanssa.
Re: Pyöräsi kuva
Lähetetty: 14 Joulu 2012, 18:53
Kirjoittaja mhelander

Se on sitten valmis. Ehkä ennen kevättä vaihtuis vielä vaihtajat ja indeksikahvat mallia SRAM X.7. Siihen asti mennään näillä kierrätysosilla.
Lisää kuvia täällä...
Re: Pyöräsi kuva
Lähetetty: 15 Tammi 2013, 21:55
Kirjoittaja fw7854
Uusi "Allround" pyörä tulossa Elanilta Kokkolaan ensiviikolla eli Challenge Hurricane vm: ????, uusi/vanha varastomalli 
Tuo Elan osti Challengen ja Hans van Vugt osaa Lontoota, vaikka nettisivut on vain paikallisella murteella.
Re: Pyöräsi kuva
Lähetetty: 20 Tammi 2013, 16:07
Kirjoittaja irakas
Onkohan SH20 ollut vielä täällä:

- 20012013 SH20.jpg (83.37 KiB) Katsottu 4371 kertaa
Sakari
Re: Pyöräsi kuva
Lähetetty: 21 Tammi 2013, 08:42
Kirjoittaja irakas
SH21 on maalausta vailla:

- 20012013 SH21.jpg (106.41 KiB) Katsottu 4346 kertaa
Sakari
Re: Pyöräsi kuva
Lähetetty: 29 Tammi 2013, 19:36
Kirjoittaja weapea

lastenpyörä-aikuistenpyörä ei o enää jokapäiväses käytös...
Re: Pyöräsi kuva
Lähetetty: 29 Tammi 2013, 21:32
Kirjoittaja jori
weapea kirjoitti:
lastenpyörä-aikuistenpyörä ei o enää jokapäiväses käytös...
Kiinalaistyyppistä käyttöpyörädesignia: Harjaterästä haarukkaan.
Millainen oli ajaa. Tuossa näyttäisi olevan negatiivinen ohjausgeometrinen jättö, mutta niin pitkä stemmi ja painava etupaino, että efektiivinen jättö saattoi olla silti positiivinen, kuten pienipyöräisissä pythoneissa on samasta syystä.
Olisit nyt pumpannut takarenkaan ennen kuvan ottamista. Käy niin pahasti silmään pyöräharrastajaa noin murheellisen näköinen takarengas. Muuten on kyllä hieno teos.
Re: Pyöräsi kuva
Lähetetty: 30 Tammi 2013, 11:53
Kirjoittaja weapea
täytyy ottaa kesällä HML tapaamiseen mukaan tuo, mikäli porukat ei o hävittäneet sitä muiden romujen mukana...
-tuossa taisi olla etupyörän sisä"kumi" täys-muovinen! ainaki yhteen pyörääni tein sellasen, kun oli työpaikkapyöränä ruokalan ja työpisteen välillä, päivittäin oli rengas puhki! tungin maahan laitettavaa kovamuovista vesijohtoputkea oikeanpituisen pätkän etupyörän sisäkumin tilalle, ja hyvin pelas koska paino ei ole atupyörällä niin hirveästi. (pientä klompsuntaa oli havaittavissa kun tasaiselle pääsi, johtuen muovin kovuudesta, ja liittymäkohdan liikkeestä)
.
jori kirjoitti:Tuossa näyttäisi olevan negatiivinen ohjausgeometrinen jättö, mutta niin pitkä stemmi ja painava etupaino, että efektiivinen jättö saattoi olla silti positiivinen
hienoista sanoista en ymmärtänyt yhtäkään, mutta ihan hyvä tuo on ajaa kun ei ihan suoralla selällä istu, ja "kaasuttaa" hieman normaalia hitaammin. suurin lenkki tuolla taisi olla 7km, reipasta kävelyvauhtia.
yhteentoiseen pyörään vedin uretaania sisäkumin tilalle reiästä, mutta se alkoi antaa periksi ja murentua (kuivuttuaan) jo parin metrin päästä, muuten olis ollu hyväkin idea!
Re: Pyöräsi kuva
Lähetetty: 31 Tammi 2013, 09:39
Kirjoittaja Hopea
hienoista sanoista en ymmärtänyt yhtäkään...
Jori tykkää teoretisoida. Erityisesti silloin, kun laite näyttää siltä ettei sen teorian mukaan pitäisi toimia ja joku vain käyttää sitä. 
Irakas on näköjään käyttänyt Jorilta pihistettyä narujousitusideaa SH20:ssä. Odotan mielenkiinnolla että pääsen näkemään laitteen luonnossa ja ehkä kokeilemaan. Sama tuolle aikuistenlastenpyörälle...
Re: Pyöräsi kuva
Lähetetty: 16 Helmi 2013, 16:21
Kirjoittaja mhelander
No pannaan tänne sitten tuoreeltaan talviajoon kelpaavat nojakkini:

Off-roaderi on nyt valmis haasteisiin. Viimeisimpänä pimpattu uudella kiekkosetillä.

MetaPhysic:ssä on nyt edessä Conti TopContact II Winter 50-559 koossa, takana 37-622. Kiekot on off-roaderista joten kun takavanne on leveämpi on gummikin nyt jotain 34-35 mm todellista leveyttä eli vähän parempi kuin kesävanteella.
Re: Pyöräsi kuva
Lähetetty: 05 Maalis 2013, 22:14
Kirjoittaja Poris
Viime kesänä risainattu Jorvil, etupää Marvilia ja takapää Jokeria. Penkkinä skeittilaudan dekki. Minulla on käytössä puupalikka istuimena/liukuesteenä penkin etureunassa, poika ajaa tuolleen ilman palikkaa.
Pitkälle kuskille vähän konstikas ajettava, kun pää menee taka-akselin takapuolelle, mutta olen sillä muutaman kymmenen kilometriä ajanut. Tuo juniori (12 vee) on tainnut veivata paljon enemmän, ja pyörän geometria taitaa tällä hetkellä sopiakin pätkälle paremmin. Tarvii varmaan jossain vaiheessa vähän jatkaa tuota takapäätä ketteryyden kustannuksella.

Re: Pyöräsi kuva
Lähetetty: 06 Maalis 2013, 12:04
Kirjoittaja jori
Hieno oivallus tuo rullalauta. Jos haluat parantaa ajettavuutta, älä turhaan jatka taakse, vaan eteen. Jalat vähän kauemmas eteen, niin ketteryys säilyy, tai oikeastaan vain paranee ja pidempikin kuski mahtuu. Minä varmaan tekisin toisen keulan pidemmälle kuskille ja säästäisin tuon nykyisen pojan käyttöön. 
Re: Pyöräsi kuva
Lähetetty: 08 Maalis 2013, 00:06
Kirjoittaja Poris
Joo, kyllä se varmaan toimisi niinkin, varsinkin jos rakentaisi keulaan jonkinlaisen pikakytkennän emäputken ja alaputken väliin ja poistaisi tuon ylemmän putken jotta skeittilautaa sais vähän eteenpäin. Toisaalta nyt tuo kuskinvaihtomuunnos onnistuu tekniikan osalta alle kymmenessä sekunnissa, keulanvaihto on vähän hankalampi tehdä läheskään yhtä näppäräksi.
Re: Pyöräsi kuva
Lähetetty: 08 Maalis 2013, 04:50
Kirjoittaja Pastori
Re: Pyöräsi kuva
Lähetetty: 15 Maalis 2013, 23:38
Kirjoittaja samuel
Tässä minun 26/26 tuotokseni. (kuvasta maalattu oven lukon tangot pyörän takaa pois)
Vanteet, vaihteet, rattaat, ja satulaputken nappasin vanhasta maastopyörästäni.
Poljinpuomi on 45mm trampoliinin runkoputkea. Penkki CCKn tuotoksia.
Taittopyörinä 40mm laakerit muovisilla poskilevyillä.
Etuhaarukkaa on suoristettu viilapenkissä.
Tangon pystyputki 300bar hydrauliputkea.
Mitoista:
Akseliväli 106 cm, istuinkorkeus 64 cm, Poljinkeskiön korkeus 79 cm.
Jättö 8,7 cm, Haarukan kallistus 68 astetta. Nämä mitattu ja laskimella räknätty.
Penkki on kiinni kahdella järeällä saranalla. Yläkiinnityksen säätö on tehty satulan kiinnikkeeseen.
Penkin alla vaakarauta 40mm leveää u-profiilia.
Tähän mennessä olen todennut seuraavaa:
Runko tuntuu aika veltolta kun sitä ravistaa sivusuunnassa.
Koeajossa käsiä ei saanut pidettyä rentona ja eturengas alkaa vatkaamaan. Samaten ohjaus ei keskitä olleskaan. Pyöränkulmat syynä?
Nyt lumikelillä meinaa sutia. Penkkiä saisi vietyä vielä eteenpäin jos ylemmän viistoputken vaihtaisi sillein taivutettuun
että se putoaisi alempaan putkeen kiinni penkin edessä.
Kuvanoton jälkeen ohjurirullat on pudotettu mahollisimman alas ettei ota reiteen kiinni, ja lukkopolkimet laitettu.
Olisi ehkä sittenkin kannattanut "alkaa nollasta" ja tehdä runkokin itse eikä modata olemassa olevaa, mutta tällä mennään että pääsee ajamisen makuun.
Ajaminen on kuitenkin mukavaa nojailua. Tavoite on ensikesänä ajaa työmatkaa.
Henri