Re: Muattava putkikamelj
Tuo on huomattavasti helpompi tehdä ja tukevampi rakenne kuin siinä ensimmäisessä versiossa.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Tuo on huomattavasti helpompi tehdä ja tukevampi rakenne kuin siinä ensimmäisessä versiossa.
Nyt tuli ketjulinjakin - uskaltaisinko sanoo "viimesenpäälle suora" Vieläpä sillä keskiökasetilla jonka Jarkko siihen oli tarkoittanutkin
Taidan tänäänviel ajella vähän ja huomanna jos tän vihdoin sais matkahuoltoon.
Ihmettelin viikolla matkahuollon pisteessä Siwassa kun sanoi ett max paino paketille on 10kg Pitäs lähettää kahessa paketissa. Vai voikohan matkahuollon omassa pisteessä lähettää vaikka kokonaisen pyörän, purkamatta sitä? Meijän matkahuoltokin on muuttanut johonkin tuosta keskusliikenneasemalta
Pitänee ettiä se ja kysyä onnistuuko kokonaisen pyörän lähettäminen.
Vilijami kirjoitti:Tuo on huomattavasti helpompi tehdä ja tukevampi rakenne kuin siinä ensimmäisessä versiossa.
Ensimmäinenkin oli riittävän tukeva eli lisätukevuudella ei ole merkitystä
Helpompi tekoisuus on kyllä plussaa. Näyttää saumakin nyt reiättömältä
jooseha kirjoitti:Vilijami kirjoitti:Tuo on huomattavasti helpompi tehdä ja tukevampi rakenne kuin siinä ensimmäisessä versiossa.
Ensimmäinenkin oli riittävän tukeva eli lisätukevuudella ei ole merkitystä
![]()
Helpompi tekoisuus on kyllä plussaa. Näyttää saumakin nyt reiättömältä
Klemmarin kiristimien sauma pitää viel arvioida, kestääkö - aikasemmassa versiossa mälläsin siihen puikkotolkulla tavaraa, tässä on vaan yks sauma. Siitä johtuen nuo klemmarin latat kiristyy paljon lähemmäs toisiaan, ehkä sen takia kannattas laittaa lisää saumaa, ettei se klemmariputki taivu ja veny - kiristysvarat pois.
PW kirjoitti:jooseha kirjoitti:Vilijami kirjoitti:Tuo on huomattavasti helpompi tehdä ja tukevampi rakenne kuin siinä ensimmäisessä versiossa.
Ensimmäinenkin oli riittävän tukeva eli lisätukevuudella ei ole merkitystä
![]()
Helpompi tekoisuus on kyllä plussaa. Näyttää saumakin nyt reiättömältäKlemmarin kiristimien sauma pitää viel arvioida, kestääkö - aikasemmassa versiossa mälläsin siihen puikkotolkulla tavaraa, tässä on vaan yks sauma. Siitä johtuen nuo klemmarin latat kiristyy paljon lähemmäs toisiaan, ehkä sen takia kannattas laittaa lisää saumaa, ettei se klemmariputki taivu ja veny - kiristysvarat pois.
Kävi just niiku manasin, tana!#$!
Sananlaisella 5mm välyspalikalla tein tämänkin mutt rako menee kiristämällä kiinni Veteliskö lisähitsisauma lattoja kauemmas toisistaan?
Oisko ideaa hilpaista latat kokonaan mäkeen, ja pakoputkilemmarit/stauffit/kerkot kiristykseen.
Vilijami kirjoitti:Oisko ideaa hilpaista latat kokonaan mäkeen, ja pakoputkilemmarit/stauffit/kerkot kiristykseen.
En tiijä Kävin tuulettamassa päätäni toisella "automaattikamelilla" - muistelin Jukan laittaneen väljän klemmarin väliin ämpärimuovia, estäsköhän se tuon pyörähtämisen vai liukuuko klemmari muovinpinnalla?
Kaljatölkkiä? Alumiinin ja teräksen liitoksesta tahtoo tulla ajan kanssa liiankin pureva
Vedin parisaumaa siihen viereen ja se veti lattoja kauemmas toisistaan - yhden Vuoksenlenkin kävin heittämässä, enkä saanut sitä pyörähtämään. Rakoakin lattojen välille jäi, eikä niitä täysillä oo kiinni vedetty.
Sovittiin ett laitan huomenna matkahuoltoon - jos tulee ongelmaa pyörähtämisen kanssa - Jarkko laittaa jotain väliin.
PW kirjoitti:Vedin parisaumaa siihen viereen ja se veti lattoja kauemmas toisistaan - yhden Vuoksenlenkin kävin heittämässä, enkä saanut sitä pyörähtämään. Rakoakin lattojen välille jäi, eikä niitä täysillä oo kiinni vedetty.
Sovittiin ett laitan huomenna matkahuoltoon - jos tulee ongelmaa pyörähtämisen kanssa - Jarkko laittaa jotain väliin.
Täällä jo maalipurkit odottavat loppujen osien kanssa. Ensin teräsharjaa ja hiomapaperia. Sitten sutimaan maalia. Yksityiskohtien maalaaminen perusvärin päälle. Kuivumisvaihe. Osien kasaus runkoon. Ja sitten ajamaan!
Etuputken päälle tulee maalia, joka lisää putken halkaisijaa hieman. Eiköhän tuo keskiösovite pysy siinä kiinni ihan hyvin.
Vein tämän matkahuoltoon automaattiMBB:llä ajaen ja kamelija vieressä rullaten. Matkahuollon ovat Imatralla siirtäneet Vuoksenniskan K-marketin kassalle Sehän on loogista ett matkahuolto ei oo linja-autoasemalla
Mistä mie tiijän millä ne nykyään kulkee
No pyörä on matkalla Savoon ja perästä kuuluu ja toivottavasti myös näkyy kunhan Jarkko saa sen maalattua
Muattava putkikamelj on nyt tiällä. Mänin matkahuoltoon. Vein sykkelin ulos ja panin sen tarakan kylykeen remmillä. Siinäpä olj vastaantulijoella ihmettelyä. Yks ukko käv ihan rätnäilemässä, jotta mikä tuo kyyvissä oleva vekotin on?
Tässä mualuuvermeet...
Laetan lissee juttua tänne, ku oun suana jottae aekaseks.
Huomisiltana puran ja hion puolison kanssa ja mualataan pohjat kuntoon. Torstaena varmaan sitten pintavärj. Sunnuntaena suatan piästä jo osittaen kassoomaan, jos om mualj kerennä kuivua tarpeeks. Penkin voes laettoo jo kiinni. Ja kiekot kans. Tankokii voes onnistua. Minulla on kolome tankoehokasta. Pittää niitä vielä leikellä.
No sehän nopeesti tuli, hyvä