Re: MBB-tavaratandem
Haarukkaputki on puolessasääressä ku jalka on suorana, ei pitäs tuottaa ongelmaa. Penkki on kyllä korkeella, kai tuolla ajaa pystyy, niin kauan ku vanha jalka nousee penkin yli
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Haarukkaputki on puolessasääressä ku jalka on suorana, ei pitäs tuottaa ongelmaa. Penkki on kyllä korkeella, kai tuolla ajaa pystyy, niin kauan ku vanha jalka nousee penkin yli
Jos se tuntuu korkealta, niin miten käy käytössä Lastattua tavarapyörää ei pidä yhtä helposti pystyssä kuin kilpuria.
jooseha kirjoitti:Jos se tuntuu korkealta, niin miten käy käytössä
Lastattua tavarapyörää ei pidä yhtä helposti pystyssä kuin kilpuria.
Laskutelineet helpottaisivat lastaustakin?
Penkki kiinni, mukava jalkoja pyörittää - ei tunnu korkeelta, vielä.
Seuraavaks keskiö kelkka halki ja lemmareilla kiinni, ohkaustanko kiinni - ketjut ja vaihtaja, ni pääsis ajamaan
En malttanu oottaa ketjujen asennusta, laskin tuon kotikadun loivan mäen alas. Hyvältä tuntu ohjaus -
kulmat, jätöt ym ilmeisesti siis kohdillaan. Keulakaan ei tunnu kaatuvan jyrkässä kääntelyssä kun taluttelin pyörää. Vieläkö tuo pitää tänään laittaa polkukuntoon Jonkinlaista innostumista havaittavissa
Aina tulee jotain pientä, johon homma tyssää - keskiöstä puuttu se "kiristysmutteri", hävinny tai eksyny johonkin muualle. Toisesta keskiöstä lainattu ei käyny vähän ihmettelin taas tuota keskiötä, laakereiden välissä olevaa putkea, joka ei oo oikeen missään kiinni, puristuu ilmeisesti noiden "kiristysmuttereiden" väliin - mitähän virkaa hää siinä toimittaa?
No, pitää etsiä, kääntää puoli hehtaaria varastoa ympäri ja miettiä missä vois olla toinen samanlainen keskiö. Muistelen, ett niitä tuli kaks keväällä + kaks Terpan pyörään.
PW kirjoitti:vähän ihmettelin taas tuota keskiötä, laakereiden välissä olevaa putkea, joka ei oo oikeen missään kiinni, puristuu ilmeisesti noiden "kiristysmuttereiden" väliin - mitähän virkaa hää siinä toimittaa?
Ilman putkea saisi kiristettyä laakerin liian tiukalle, vaikka siinä ei välyksensäätöä varsinaisesti olekkaan. Akselin olakkeet stoppaa sisäkoolin liikkeen ja irtoväliputki ulkokoolin. Ilman sitä ulkokoolin saisi painettua sivuttain liian pitkälle. Saikohan tästä mitään selvää?
Kun katsoin keskiölaatikosta, löytyikin yllättäen sopiva kiristysmutteri
Kävin kilsan päässä kääntymässä - pellaa ihan hyvin, ei vielä löytyny moitittavaa.
Seuraavaks hitsausta, saumojen vahvistusta, ettei ratkee mistään. Vaihtajan vipu viel puuttuu ja jarru tottakai. Sitten voi talvi tulla, vaikka ei sillä miun puolesta mikään kiire oo - kinnerillä ajelen mieluummin sen verran raskaalta läski tuntui.
Vilijami kirjoitti:PW kirjoitti:vähän ihmettelin taas tuota keskiötä, laakereiden välissä olevaa putkea, joka ei oo oikeen missään kiinni, puristuu ilmeisesti noiden "kiristysmuttereiden" väliin - mitähän virkaa hää siinä toimittaa?
Ilman putkea saisi kiristettyä laakerin liian tiukalle, vaikka siinä ei välyksensäätöä varsinaisesti olekkaan. Akselin olakkeet stoppaa sisäkoolin liikkeen ja irtoväliputki ulkokoolin. Ilman sitä ulkokoolin saisi painettua sivuttain liian pitkälle. Saikohan tästä mitään selvää?
Jopa mie ymmärsin noinhan se tietyst on.
Jos pyörällä pitää nimi olla taidan lähtee Petterin kanssa kylälle
Hyvin pelas 8km kauppareissunkin. Etuvaloksi tyrkkäsin taskulampun, Petterin huulien väliin
Ohjaukseltaan hiukan erilainen ku Terpalle tekemäni jos yhtään muistan sen ajo-ominaisuuksia. Tässä ei keula kaadu jyrkässäkään kurvissa, ohjaus ehkä vähän herkempi - johtusko vähän pystymmästä ohjauskulmasta? Ilman käsiä ajaminen tuon herkkyyden takia, aavistuksen vaikeempi. En löytäny, laitoinko mihinkään Terpan pyörän ratekisia mittoja ja kulmia?
Mutta hyvä tuli ku mummon jalasta
Onneksi olkoon taas kerran uudesta pyörästä. Kovin on taas tekijänsä näköinen – avara sylikulma.
Petterihän tuo on aivan selvästi. Aika paljon on Petterin kuonolla mittaa. Säätövaraa on pitempijalkaisellekin.
PS. Otatko taas kuvan aivan suoraan sivulta, vähän kauempaa, niin päästään mittailemaan geometriaa kuvasta.
jori kirjoitti:Onneksi olkoon taas kerran uudesta pyörästä. Kovin on taas tekijänsä näköinen – avara sylikulma.
![]()
Petterihän tuo on aivan selvästi. Aika paljon on Petterin kuonolla mittaa. Säätövaraa on pitempijalkaisellekin.
Joo, aattelin jos satut liikkumaan täällä päin ja haluut kokeilla
Eikö se olekaan kammenlyhennysvara
jooseha kirjoitti:Eikö se olekaan kammenlyhennysvara
taitas mennä kammet negatiivisen puolelle jos koko keulaputken käyttäs