Itse olen miettinyt että pitäiskö panostaa kameroihin ja laitteisiin niin että sais itse nauhoitettuja hienoa materiaalia josta kehtais tehdä kunnon pätkiä kun noi perus ajovideot on tosiaan aika tylsää katsottavaa
Nojapyöräilyaiheiset videosi
- Wacky
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
Re: Nojapyöräilyaiheiset videosi
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
- Pastori
- Viesti:
Wacky kirjoitti:Itse olen miettinyt että pitäiskö panostaa kameroihin ja laitteisiin niin että sais itse nauhoitettuja hienoa materiaalia josta kehtais tehdä kunnon pätkiä kun noi perus ajovideot on tosiaan aika tylsää katsottavaa
Ei kantsi. Hanki kavereita jotka tekee asiaa muutenkin. Paitsi jos on kovin hurja uuden oppimisen hinku.
- mhelander
PW kirjoitti:Miun vika ku ruvettiin Mikan kameran paikkaa säätämään - sori siitä. Ei ollu tarkotus moittia Mikan videoita
Ei tässä mitään hämminkiä ole syntynyt, tunnustan että tylsiä ne on itsellekin katsoa parin ekan kerran jälkeen kun kaikki kiinnostava on niistä irti saatu.
jooseha kirjoitti:Hyvä paikka mhelanderilla kameralle. Näkee eturenkaan ajolinjan, kammet ja jousituksen toiminnan. Päässä oleva kamera heiluisi selvästi enemmän eikä siitä edes voi sanoa mikä heilahdus johtuu pyörästä ja mikä kuskista.
Mulla etenkin maastossa on ajo semmosta jonglööraamista etenkin kisoissa kun pitää tasapainoilla ja katella joka suuntaan ettei kilpakumppanit vetele ohi molemmilta puolita, että varmaan jää laittamatta kamera kypärään. Ja voin tunnustaa ettei kypäräpeili ole turha varuste, sillä saa "ennakoitua" mahdolliset perässä roikkujan ohitusyritykset ja "herrasmiesmäisesti" pidettyä sitten takana vaikeammissa paikoissa joissa ohi ei pääse.
jooseha kirjoitti:Tapaamisissa kun on ajettu on ollut hyvä tarkkailla että osalla on pää tasaisella ajaessa aivan paikoillaan, kun taas toisten koko pään näkee välillä kinnerin oikealla ja välillä vasemmalla puolella
Jep. Ehkä toimii kun ajetaan vaikkapa jotakin tempopätkää jossa keskitytään vain polkemiseen ja mahdollisimman aerodynaamiseen ajoasentoon. Silloin kypäräkameran kuva pysynee riittävän katsottavana.
Pastori kirjoitti:Wacky kirjoitti:Itse olen miettinyt että pitäiskö panostaa kameroihin ja laitteisiin niin että sais itse nauhoitettuja hienoa materiaalia josta kehtais tehdä kunnon pätkiä kun noi perus ajovideot on tosiaan aika tylsää katsottavaa
Ei kantsi. Hanki kavereita jotka tekee asiaa muutenkin. Paitsi jos on kovin hurja uuden oppimisen hinku.
Pitkälti samaa mieltä. Itsellä kalusto ehkä voisi jopa riittää mutta aika ei videoiden säätämiseen. Siksi kunnollisten teko on jäänyt vähiin, menee jälkikäsittelyynkin liikaa aikaa saati sitten että oikein järjestäis kuvaustilanteet tai monta kuvaajaa/kameraa reitin varrelle...
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
Jukka halusi kinnerivideoita. Tässä tulee:
Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"
"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta
Miten paljon tärinä vähenee tuosta, kun lumi sulaa eri kinnereillä?. Työterveyslääkäri uhittelee eläkkeellä, joten tuollaiset tärinät eliminoivat kolmipyörän mahdollisuuden silloinkin, kun olen terveenä. Kättä koko aika sattuen, pahaa teki nähdä tuollaista kyytiä.
Vaikka ajoin vähän tiellä KMXkarts Viper R trikellä, en päässyt parin sadan metrin matkalla vauhtiin mutkista johtuen, joten avoimeksi jäi tärisevyys. Pääasiassa hiekkatietä epätasaisella alustalla käpyjen ja pudonneiden osien seassa trikekokemukseni. Ei riitä päätelmien tekoon kokemukseni. Kenda Kwestit eivät ole kapeimmat renkaat, mutta muistaakseni 1,35" on leveämpi kuin foorumilaisten kinnerien enemmistön renkaissa.
Tuollainen luminen ja jäinen tie on kyllä todella epätasaista. Joten luulisi, että sulalla tiellä kyyti on paljon vähemmän täristävää. Mutta se selviää mulle vasta keväällä. Tuossahan on joka renkaassa iskunvaimennus, eli kyyti olisi kai paljon pahempaa jousittamattomalla trikellä.
Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"
- irakas
Saukki kirjoitti:Tuollainen luminen ja jäinen tie on kyllä todella epätasaista. Joten luulisi, että sulalla tiellä kyyti on paljon vähemmän täristävää. Mutta se selviää mulle vasta keväällä. Tuossahan on joka renkaassa iskunvaimennus, eli kyyti olisi kai paljon pahempaa jousittamattomalla trikellä.
Niin, kyllä talvella-ajo ilman jousitusta on surkeaa. Jos ei ole jousitusta, kannattaa ainakin rengaspaineet pudottaa ainakin yhteen baariin ellei alemmaksi. Auttaa jo kummasti.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
-
irakas kirjoitti:Saukki kirjoitti:Tuollainen luminen ja jäinen tie on kyllä todella epätasaista. Joten luulisi, että sulalla tiellä kyyti on paljon vähemmän täristävää. Mutta se selviää mulle vasta keväällä. Tuossahan on joka renkaassa iskunvaimennus, eli kyyti olisi kai paljon pahempaa jousittamattomalla trikellä.
Niin, kyllä talvella-ajo ilman jousitusta on surkeaa. Jos ei ole jousitusta, kannattaa ainakin rengaspaineet pudottaa ainakin yhteen baariin ellei alemmaksi. Auttaa jo kummasti.
Rengaspaineiden alentaminen saattaa joissain olosuhteissa myös pienentää vierintävastusta, jos kovapaineinen rengas murtaa tien polannetta. Eilen minulla teki niin ja oli raskas ajettava. En kuitenkaan päästänyt paineita pois, kun kohta taas on sulat tiet.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- irakas
jori kirjoitti:irakas kirjoitti:Saukki kirjoitti:Tuollainen luminen ja jäinen tie on kyllä todella epätasaista. Joten luulisi, että sulalla tiellä kyyti on paljon vähemmän täristävää. Mutta se selviää mulle vasta keväällä. Tuossahan on joka renkaassa iskunvaimennus, eli kyyti olisi kai paljon pahempaa jousittamattomalla trikellä.
Rengaspaineiden alentaminen saattaa joissain olosuhteissa myös pienentää vierintävastusta, jos kovapaineinen rengas murtaa tien polannetta. Eilen minulla teki niin ja oli raskas ajettava. En kuitenkaan päästänyt paineita pois, kun kohta taas on sulat tiet.
Niin, sehän on taas se valinta, joka kannattaa tehdä, arvioidessaan, mitä haluaa sietää. Itse olen kokenut, että ajomukavuuden kannalta, kannattaa valita se vaihtoehto, jossa pään täristys olisi mahdollisimman pieni. Tämän kirjoitin muutaman kupin jälkeen tämän viikonlopun kunniaksi.
Sakari
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
- jviirret
jori kirjoitti:En kuitenkaan päästänyt paineita pois, kun kohta taas on sulat tiet.
Ihan ku yks Lada-kerholainen ei lisännyt Ladansa renkaisiin ilmaa ettei alkuperäinen Neuvostoliittolainen ilma laimene. Kunnioitti alkuperäisyyttä kiitettävästi
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
-
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Kova kommunisti. Kovaa kommunismia myös globaalista ilmavarastosta osan valitseminen neuvostoliittolaiseksi. Mitenköhän suhtautuivat länsituuliin, jotka toivat länsimaista hapatusta? Kai ne uskalsivat päästää neuvostoliittolaisen ilmansa vakoilemaan ulkovaltoja itätuulella?
- ajou
- Sisällöntuottaja
Täältä löytyy 6 kpl meikäläisen Arcukseen keskittyviä videoita.
https://www.youtube.com/embed/UZ6YHVswH ... vOLb_lGOCB
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
- irakas
ajou kirjoitti:Täältä löytyy 6 kpl meikäläisen Arcukseen keskittyviä videoita.
https://www.youtube.com/embed/UZ6YHVswH ... vOLb_lGOCB
Onpa hienoja videoita!
Sakari
Don´t die a copy!
John Mason
Kohtasinpa tänään autoilijan, joka ei ilmeisesti oikein tykkää kinnereistä. Näitä ilmeisesti silloin tällöin tulee vastaan, mutta mulle tää oli eka. En ala näitä tämän enempää kirjaamaan ylös, ettei tuu mulkun mainetta. Näitä kun kohtaa, pitää vaan iloisesti hymyillä ja nostaa kättä
Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"