Mihin tässä nyt oikein pitäisi ajaa? Ojaanko?

- Niin mihin pitää mennä?
Ovat koko kesän korjanneet Perhonjoen siltaa tuossa Kokkolan lähellä. Keväästä asti ovat korjanneet sillan reunoja ja kaitetita, mutta koko ajan on ollut kaksi kaistaa käytössä, eli mitään suuria ongelmia ei ole ollut. No nyt on tullut sitten aika alkaa kunnostaa sillan kantta, mikä tarkoittaa, että toinen kaista on pakko sulkea. Konsultit olivat laskeneet, että valo-ohjauksella ruuhka aikana jonotusaikaa siltatyömaan kohdalla tulisi maksimissaan 8 minuuttia, muina aikoina muutama minuutti. Totuus valkeni sitten, kun toinen kaista suljettiin ja hieno tietokoneohjattu valo-ohjaus otettiin käyttöön. Ruuhka aikaan kilometrien jonot ja puolen tunnin jonotusaika. Siinä ei ollut konsultit tietokonesimulaatioita tehdessään ottaneet huomioon, että autoja ajaa ihmiset, eikä tietokoneet.
No ottivat sitten käyttöön varasuunnitelman, eli etelästä tulevat henkilöautot ohjataan kevyenliikenteen sillalle. Lupasivat, että autoille varataan sillalta n. 3 metriä leveä kaista ja kevyelleliikenteelle jää n. 1,5 metrin tila. No eihän sekään nyt sitten ihan mennyt niin, kuin luvattu. Ja sitten kevyenliikenteenväylän yli on vielä vedetty tällainen vittumainen kaapelikouru. Nyt ei enään Questin maavara riitä.

- Quest on 0,76 metriä leveä, kevyelle liikenteelle varattu tila ei ole 1,5 metriä.

- Kaapelikouru

- Ei riitä maavara

- Takarengas ilmassa.