Sivu 25/37
Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia
Lähetetty: 18 Helmi 2019, 11:13
Kirjoittaja Hopea
Siis luisteli missä? 
Tänä aamuna jäi ensimmäisen kerran tänä talvena työmatkan jyrkin mäki ajamatta ylös. Kun ei ole kitkaa, ei vain ole kitkaa. Onneksi sen verran oli vielä röpöjä jäässä, että jalkaisin pääsi ylös asti. Muuten olisi tullut puoli kilometriä kiertoa katujen kautta. 
Julkisille organisaatioille voi aina jättää palautetta osoitteella kirjaamo@___.fi. Sijoita viivan kohdalle viraston tai kunnan nimi, pitäisi mennä perille. Osoite vie suoraan "viralliseen käsittelykanavaan". Se tarkoittaa, että asia tulee rekisteröidyksi ja siihen on periaatteessa pakko ainakin vastata jotain.
Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia
Lähetetty: 18 Helmi 2019, 17:07
Kirjoittaja Wacky
Kontulassa voi käydä ilmaiseksi luistelemassa. Urheilukentän ulkopuolella on tarjolla ilmainen luistelurata
Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia
Lähetetty: 22 Helmi 2019, 17:32
Kirjoittaja PW
Meniköhän viesti perille? 
Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia
Lähetetty: 23 Helmi 2019, 19:57
Kirjoittaja Härski
Samalla vaivalla olis väsänny rampin tohon Volvon takapuolelle. Olis porukka saanu fillaroida siitä yli! 
Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia
Lähetetty: 30 Touko 2019, 13:01
Kirjoittaja PW
Utrecht, Hollannin vilkkain pyörätie - 35000 pyöräilijää/päivä.
Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia
Lähetetty: 18 Kesä 2019, 18:03
Kirjoittaja PW
https://www.imatra.fi/uutinen/2019-06-1 ... den-kunnon
Iso plussa Imatran Kipalle, kerrankin järkeä toiminnassa. Tarkastavat kevyenliikenteen väylät nyt pyörällä polkemalla - vois aatella, ett kuinkas muuten. Aiemmin ne on kuitenkin tarkasteltu autolla vieressä ajaen 
Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia
Lähetetty: 18 Kesä 2019, 19:05
Kirjoittaja jori
PW kirjoitti:https://www.imatra.fi/uutinen/2019-06-1 ... den-kunnon
Iso plussa Imatran Kipalle, kerrankin järkeä toiminnassa. Tarkastavat kevyenliikenteen väylät nyt pyörällä polkemalla - vois aatella, ett kuinkas muuten. Aiemmin ne on kuitenkin tarkasteltu autolla vieressä ajaen 
Olen ollut havaitsevinani pieniä maalaisjärjen pilkahduksia muuallakin Olisikohan järjettömän kohelluksen maksimi jo ohitettu. Ainakaan se ei enää tunnu kiihtyvästi kaikkialla kasvavan. Eiköhän se siitä. 
Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia
Lähetetty: 24 Kesä 2019, 19:09
Kirjoittaja janx
1930 vuoden Vaasa - lehdestä.

- DSC_0394.jpg (206.74 KiB) Katsottu 3837 kertaa
Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia
Lähetetty: 08 Heinä 2019, 11:08
Kirjoittaja PW
Nöyryytysnappi onkin yhtä vanha keksintö ku liikenne valot. "Poliisin pitää olla valvomassa, ettei nappia alituuseen paineta" 
Muistelen, ett Imatralle ensimmäiset oikeat liikennevalot tuli vasta -80 luvulla, sitä ennen oli vaan Tornansillan päissä pun/valk valopylväs, joka päästi sillalle vuoronperään. Sitten niitä tulikin nopeeseen tahtiin mutta keksivät liikenne ympyrän ja nyt on taas hyvin vähän liikenne valoja - muutama jäljellä.
Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia
Lähetetty: 08 Heinä 2019, 11:17
Kirjoittaja PW
Laitoin palautetta kaupungille kun olivat aukaisseet, kvl:n asfaltin useammassa kohtaa Karhumäessä - syvät railot ja pahimmat kohdat alamäen alla, merkittynä normaaliin tapaan kahdella tötsällä
Palaute oli jaettu ilmeisesti kyseisen työmaan osapuolille, sähköyhtiö, asfalttifirma ja kaupungin infrayritys. Vastaukset oli asiallisia ja niissä painotettiin, ett työtavat on muututtava. Toivotaan parasta, voin vain kuvitella, mitä käy kun huomaamattaan ajaa vaikka vain 20km/h n.10cm railoon.
Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia
Lähetetty: 07 Elo 2019, 12:00
Kirjoittaja PW
Koulut alkaa ja aikuisia muistutellaan mm. suojatiekäyttäytymisestä.
Vaimo kertoi kuinka Roomassa jalankulkijat toimivat suojatien ylityksissä - kämmen pystyyn lähestyvän autoilijan suuntaan kuin entisessä stopmerkissä, tämän osasi jo kolmevuotias, kummitytön poika
ja sitten vaan astutaan suojatielle.
Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia
Lähetetty: 07 Elo 2019, 13:17
Kirjoittaja janx
PW kirjoitti:Koulut alkaa ja aikuisia muistutellaan mm. suojatiekäyttäytymisestä.
Vaimo kertoi kuinka Roomassa jalankulkijat toimivat suojatien ylityksissä - kämmen pystyyn lähestyvän autoilijan suuntaan kuin entisessä stopmerkissä, tämän osasi jo kolmevuotias, kummitytön poika
ja sitten vaan astutaan suojatielle.
Se on ainakin selkeä merkki. Aina ei kulkijoista oikein ota selvää, että ovatko he tulossa vai eivät. Pyöritään kun puolukka vesisoikossa. 
Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia
Lähetetty: 14 Elo 2019, 16:33
Kirjoittaja Saukki
Mihin tässä nyt oikein pitäisi ajaa? Ojaanko?

- Niin mihin pitää mennä?
Ovat koko kesän korjanneet Perhonjoen siltaa tuossa Kokkolan lähellä. Keväästä asti ovat korjanneet sillan reunoja ja kaitetita, mutta koko ajan on ollut kaksi kaistaa käytössä, eli mitään suuria ongelmia ei ole ollut. No nyt on tullut sitten aika alkaa kunnostaa sillan kantta, mikä tarkoittaa, että toinen kaista on pakko sulkea. Konsultit olivat laskeneet, että valo-ohjauksella ruuhka aikana jonotusaikaa siltatyömaan kohdalla tulisi maksimissaan 8 minuuttia, muina aikoina muutama minuutti. Totuus valkeni sitten, kun toinen kaista suljettiin ja hieno tietokoneohjattu valo-ohjaus otettiin käyttöön. Ruuhka aikaan kilometrien jonot ja puolen tunnin jonotusaika. Siinä ei ollut konsultit tietokonesimulaatioita tehdessään ottaneet huomioon, että autoja ajaa ihmiset, eikä tietokoneet.
No ottivat sitten käyttöön varasuunnitelman, eli etelästä tulevat henkilöautot ohjataan kevyenliikenteen sillalle. Lupasivat, että autoille varataan sillalta n. 3 metriä leveä kaista ja kevyelleliikenteelle jää n. 1,5 metrin tila. No eihän sekään nyt sitten ihan mennyt niin, kuin luvattu. Ja sitten kevyenliikenteenväylän yli on vielä vedetty tällainen vittumainen kaapelikouru. Nyt ei enään Questin maavara riitä.

- Quest on 0,76 metriä leveä, kevyelle liikenteelle varattu tila ei ole 1,5 metriä.

- Kaapelikouru

- Ei riitä maavara

- Takarengas ilmassa.
Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia
Lähetetty: 14 Elo 2019, 19:25
Kirjoittaja wwhv
telkkariuutisissa kertoivat että valo-ohjaus meni sen takia
pieleen kun autoilijat jättivät liian pitkiä välejä edessäajavaan
jonossa ollessaan tai lähtivät liikkeelle liian hitaasti.
tietokoneohjaus tulkitsi nämä liian pitkät välit tauoiksi
liikenteessä ja pätkäsi punaiset päälle jonka
takia jonot kokoajan vain pitenivät. eli autoilijat eivät
osanneet jonottaa tarpeeksi tiiviisti tai eivät olleet
tarpeeksi aktiviisia/hanakoita täyttämään rakoja jonossa...?
tiedä sitten. muuttivat/korjasivat/säätivät sitten valo-
ohjausta opittuaan enemmän käytännön ajamiskokemuksesta.
Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia
Lähetetty: 15 Elo 2019, 09:33
Kirjoittaja Vilijami
Täällä Oulussa on pyöräilyaktiivi liikenneinsinööri tarkoituksella hankaloittanut autoilua ja joka risteykseen joutuu autolla pysähtymään. Ennen pystyi ajamaan koko kaupungin läpi vihreällä aallolla. Ruuhkia siis yritetään lisätä, että ihmiset jättäisivät autot kotiin.