Re: Muattava putkikamelj
Nyt on putkikamelj mualissa. Pannaan huomenna vielä viimestelykerros. Sitten annetaan kuivettua parj vuorokaatta. Sitten voes yrittöö osien sovitusta varovasti. Sunnuntaena osat pyörään ja koeajolle.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Nyt on putkikamelj mualissa. Pannaan huomenna vielä viimestelykerros. Sitten annetaan kuivettua parj vuorokaatta. Sitten voes yrittöö osien sovitusta varovasti. Sunnuntaena osat pyörään ja koeajolle.
Kuvia!
Vilijami kirjoitti:Kuvia!
Tässä muattava putkikamelj osina kuivumassa mualuun jäläkeen.
Eihän sitä meinaa enää tunnistaa Kuopijolaisten niskat saattaa nyrjähellä ja alaleuat tippuilla kun tuolla ajelet
PW kirjoitti:Eihän sitä meinaa enää tunnistaa
Kuopijolaisten niskat saattaa nyrjähellä ja alaleuat tippuilla kun tuolla ajelet
Nonniin, nyt on neitsytnmatka tehty. 20 kilsoo polokasin eli kävin Rismassa. Ostin heijastimet etteen ja taakse, rimmiityskellon ja noppeusmittarin. Suapi katottua mitä vaahtia sitä ajeloo ja montako kilsoo sitä on ajettuna päeväm piätteeks.
Oljhan tuo lähtö aekamoesta kakkia, ku etellisestä kerrasta olj melekein vuosj jo kuluna. Vuan ku rupesj raahottummaan ja anto Muattavan lähtee liukumään niin johan rupesj kiekit kohisemmaan. Keskittyä pittää, vuan ei jäkittee.
Ajoasento on niinsanotusti riittäväm makkoova, jotta tulloo matala olo. Muattava kiäntyy herkästi ja totteloo pientäkii vartalosavvoo heti eikä huomenna. Tämä onnii pilatespyörä! Välitys on just eikä melekeen. Loevat mäet polokee lunttasoo heleposti, kuha ei vuan kiirehi liikoo. Jyrkät pittää työntee. Hyvä se on välillä vähä kävelläkkii. Alamäkkeen Muattava männöö niin kovvoo, etten hirvinnä vielä olla vaahtia suitsimatta.
Ajotuntuma on mahottoman hyvä. Se on just eikä melekeen. Keskiön kiänsin putken alle. Sain polokimet alemmaks ja ajoasennon avonaesemmaks. Nyt on tilloo hengittee vaekka palliloehin asti! Stöömi Artserin äsyksseenapa on helekutin hyvä. Rulloo herkästi, kytkeytyy piälle heti ja jarru ottaa hienosti. Se ei haakkoo het sujoks. Kovassa vaahissa pittää ennakoeja, ku ei se yks jarru ihan niiv vuar riitä. Normaalissa vaahissa jarru on ihar riittävä.
Vanahan kuarjlukon löysiv varastosta. Putkikassi rungo alle remelillä. Etuvalon löysin Perliinistä. Musta piäkallo, jossa o letvalot silimien paekalla.
Hitto, pittää varasto siivota, vuan sitten voes vaekka iltalenkillä vielä käävä.
Tuoko on PW:n tekemä
PW kirjoitti:Eihän sitä meinaa enää tunnistaa
Maalilla ja näteillä osilla saa ihmeitä aikaan. Selvästi samaa hienoa sarjaa Helsinkinojakin kanssa
Hieno kamelj on! Onko saksanlipunvärit harkittu valinta
Ohjaustankokin soppii siihen tosi hyvin.
Miustakin välitykset on hyvät sinkulaksi, melkeen kaikki mäet nousin niiku muillakin pyörillä.
Sitten kuva kuskin kanssa tuonne "Pyöräsi kuva" ketjuun http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... 594#p92594
Keltamusta on Savon väritys. Punamusta on Pohjais-Karjalan väritys. Keltamustapunainen on Saksan väritys. Asun savossa ja pohjois-Karjala on hyvin tuttu paikka lapsesta asti. Kävin ihan äskettäin Berliinissä. Siinä ne yhdistyvät.
Kyllä, aito Petri Wikström! Kulkee helposti ja kääntyy ketterästi. Paljon samaa ajettavuudessa kuin Helsinkinojakissa, mutta yllättävän paljon samaa kuin omatekemissä etuvedoissa. Iso etukiekko parantaa kyllä huomattavasti ajo-ominaisuuksia ja ajettavuutta kaupungissa. Olen aina haaveillut nojapyörästä, jossa olisi melko takakeno ajoasento, mutta samalla melko alhaalla oleva keskiö. Sen avulla ajoasennon saa erittäin avoimeksi ja vapautuneeksi.
Näillä välityksillä kone kulkee reippailla kierroksilla 30 km/h. Loivat ylämäet nousevat rauhallisella polkemisella yllättävän kivuttomasti. Jyrkät minä työnnän ihan suosiolla. Ei suotta ylirasiteta polvia.
Kunhan kuvanottaja saapuu takaisin kotia reissusta, saan kuvan pyörästä kuskin kera.
Muattavan putkikamelin osat:
Kiekot
PW kirjoitti: ↑12 Huhti 2016, 19:31jori kirjoitti:jviirret kirjoitti:PW kirjoitti:Vasta honasin ettei stemmii oo kiristetty ja honasin myös ett se on vaikee kiristää ku kuusiokoloavain ei mahu.
Muok pitäs reikä porata kuusiokoloavaimelle yhdysputken läpi.Vaiha normaalikannalla oleva pultti. Tuon kuusiokolopultille tarkoitetun päätytulpan voi korvata isolla prikalla.
Tai tuota stemmiputkea voi lyhentää niin saat keskipultin kannan päälle lisää tilaa.Löysää U-pultti ja käännä yhdysputki sivuun, niin pääset kiristämään. Samalla selviää, miten työläs se on sivuun työntää.
Ei sitä pysty kiristämään noin, stemmi ja siis yhdysputken kiristin tulee väärään asentoon. Mutta löysin senverran lyhyen/lyhennetyn kuusiokoloavaimen ett yhdysputkea nostamalla, sain kiristettyä pultin.
Normaalipulttikin olis hyvä ratkasu jatkoon.
mulla on samantapanen ongelma. Löysin aliexpressistä pienen kuusiokoloavaimen, jossa lyhyt sivu 20mm ja nythän on näitä mitä voi käyttää kulmassa https://www.aliexpress.com/item/3296266 ... rdnvY&mp=1