Re: Punakettu - Hase Kettwiesel
Meillähän alkaa olla ostokset kasassa vihdosta viimein
Enään tartteis jonkun, joka nuo saa tilattua? Lapsi tai muuten noheva nettiostaja
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Meillähän alkaa olla ostokset kasassa vihdosta viimein
Enään tartteis jonkun, joka nuo saa tilattua? Lapsi tai muuten noheva nettiostaja
PW kirjoitti: ↑20 Loka 2021, 11:00Nojaski kirjoitti: ↑20 Loka 2021, 10:23Tieto lisää tuskaa eli monenlaista säädettävää ja huomioon otettavaa näyttää olevan.
Viestien perusteella aika turvallinen strategia näyttäisiä olevan laittaa ensin 36V/250W systeemi.
Yose Powerin sarjalla ja yhdellä akulla budjetti alle 500 €.
Jos vääntö ei riitä, vaihtaa sitten pyörän vaikka tuollaiseksi 48v/1000W.Mikäs akku myö siihen valittiinkaan?
Outo vannekoko tuohon merkitty 418mm? Olisko virhe? Nimimerkki "mistärenkaat"
Siinä lukee erikseen ETRTO-mitta, joka on 406 mm. Tuo 418,5 mm on vanteen ulkomitta reunasta reunaan. Saman vanteen ETRTO-mitta on ulkorenkaan sisähalkaisija, eli vanteen liityntämitta renkaaseen.
Itse ostaisin tämän 229€ akun, jossa on 15,6ah. Ah-hintasuhde on parempi kuin 10,4ah 189€ akussa.
https://yosepower.com/collections/e-bi ... be-battery
Vilijami kirjoitti: ↑20 Loka 2021, 14:40Itse ostaisin tämän 229€ akun, jossa on 15,6ah. Ah-hintasuhde on parempi kuin 10,4ah 189€ akussa.
https://yosepower.com/collections/e-bi ... be-battery
En ole eri mieltä, mutta käyttäisin aina mieluummin Wattitunteja vertailuyksikkönä, jotta myös eri jännitteiset akut ovat vertailukelpoisia keskenään. Ampeeritunti on hölmö yksikkö, jolla ei sellaisenaan ole käyttöä energiavarastojen vertailussa.
Näin on. Wh on oikein, Ah sais jo jäädä pois noista myyntitiedoista. Wh:n käyttö helpottaa tuota laskemista, kun esim. tietää kuinka paljon Wh kuluu vaikka 30 km:n lenkillä per km.
Se ois sekoittanut ensiostajien päätä entisestään, jos olisin Wh lukemina nuo ilmoittanut.
Mutta joo, Wh ois parempi yksikkö.
Yritin löytää noita ETRTO ym mittatietoja mutta huonolla menestyksellä.
Pieni vinkki, please.
No niin minäkin tuolloin, kun kirjoitin tuon edellisen päivän muistikuvan perusteella. En löytänyt.
Yritänpä nyt uudelleen...
No, olipas työn takana. Tuossa on nyt vanteiden ulkohalkaisijat ja niitä vastaavat ETRTO-mitat.
Täältä löytyi. https://www.ebay.com/itm/163902955373?h ... Sw-v5drpng
OK, kiitos.
Ja kun nykyinen rengas on merkinnöiltään 47-406 20x1.75 niin se sopii tuollaiselle 406 ebike-vanteelle?
Kysyn, kun olen ihan newbie näissä rengasasioissa.
Näin juuri pitääkin tehdä. Tuo ensimmäinen merkintä 47-406 on juurikin se ETRTO merkintä. Siinä ensimmäinen numero eli tuo 47 tarkoittaa renkaan leveyttä ja toinen ulkorenkaan sisähalkaisijaa, eli liityntämittaa vanteelle. Kaikki renkaat, joiden jälkimmäinen numero on sama 406, sopivat tuolle vanteelle, jos sopivat haarukassa pyörimään. Tästä syystä tuo millimetreinä ilmoitettu ETRTO-merkintä on niin käyttökelpoinen. Tuumamitoissa oikean kokoisen renkaan valinnan onnistuminen on paljon vaikeampaa.
Tuumat eivät ole vaikeampia. Ne on arpapeliä. Joskus se onnistuu ja sitten taas ei. Koskaan ei tuumamitoista voi tietää, minkä kokoisen renkaan saa.
ETRTO rulez! Nämä millimetrit ovat ihmeellisen ihania, vaikka ne ovatkin ranskalainen keksintö...
No niin, tuo vanteen läpimittajuttu tulikin selväksi foorumin voimin.
Yose Powerilta vastattiin myös sähköpostiini seuraavanlaisesti: 418mm is outer diameter. 406mm is inner diameter.
Eli tämä asia näyttäisi olevan selvä.
Akut jo tilasin, moottoria en päässyt tilaamaan, kun Yosepowerin varastosaldo on nolla.
Toivossa kuulemma, että lisää tulee marraskuun puolen välissä tai vähän myöhemmin. Odotellaan.
Ajatukseni on laittaa tuohon 20" etupyörään joku "kitkarengas", ajatellen satunnaisia ajoja talven loskakeleissä.
Voitteko suositella jotain merkkiä ja mallia?
Nykyinen on kooltaan 47-406 20x1.75.