Parhaat Kommentit

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17784
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja PW »

Mahe kirjoitti:

Kuuluva "Hauska vehje!" iloisen hymyn kera piristää päivää kummasti :)

Tästä tulee mieleen miun saama viimenen kommentti :wink:

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17784
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja PW »

Taas tuli joku vartavasten kysymään : Eiks tuo asento käy selkään ? :? Mistä tulee ihmiselle mieleen ett makuu asennossa tulee selkä kipeeksi ?
No joo jos on liian pehmee sänky ni voi tulla :mrgreen:

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2655
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Premnas »

^ No niinpä, hassu kysymys. Onko nojatuoli epämukava :D ?

Sori, tämä ei nyt liity kauheasti otsikon aiheeseen mutta en oikein tiedä minne tämä kuuluisi (ei varsinaiseen koeajotopiikkiinkaan). Tuli eilen yksi mies juttelemaan enempikin nojakista, se halusi kokeilla istua niin ok, siitä vaan. Kyllä se esittelikin ittensä vaikka nimeään en enää muista. Meinas että seuraavan kerran kun nähdään niin voisi ajaa nojakilla "tyypit". Mä sanoin että katotaan sit. Annatteko te jonkun ei-niin-tutun mutta nojakista kiinnostuneen koeajaa että olenkohan mä vaan jotenkin ylivarovainen mutta musta tuntui että se oli vähän turhankin tuttavallinen heti alkuun. Kovasti se yritti tarjota omaa Helkaman Ponia mulle koeajettavaksi vaikka kieltäydyin kunniasta kaksikin kertaa vedoten vääränmalliseen penkkiin :wink: . Oli se juttutuokio hauska mutta sitten mulle jäi kuitenkin tuo outo tunne.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4703
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja janx »

Sano vaan, ettei halua muiden ajavan omaa pyöräänsä. Minusta ei pidä luoda sellasta kuvaa, että jokaisen nojakin voi pysäyttää missä vaan ja lähteä koeajolle. Jokaisen oma valinta. Sitä varten on näitä tapahtumia. Minä kyllä yleensä anna ajaa, mutta olen niin lyhyt, että harvemmat mahtuvat kunnolla ajamaan pyörääni.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13851
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja jori »

janx kirjoitti:

Sano vaan, ettei halua muiden ajavan omaa pyöräänsä. Minusta ei pidä luoda sellasta kuvaa, että jokaisen nojakin voi pysäyttää missä vaan ja lähteä koeajolle. Jokaisen oma valinta. Sitä varten on näitä tapahtumia. Minä kyllä yleensä anna ajaa, mutta olen niin lyhyt, että harvemmat mahtuvat kunnolla ajamaan pyörääni.

Minäkin annan kaikkien koeajaa, vaikka toisinaan käy näin. :D

Liitteet
Laitsen taittopyörä.JPG
Laitsen taittopyörä.JPG (138.03 KiB) Katsottu 2623 kertaa

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17784
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja PW »

Nykyään sanon ett omalla vastuulla :wink: mutta annan toki.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3851
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja irakas »

Minä kyllä annan aina, jos joku kysyy. Usein tarjoankin koeajettavaksi. Miksi ruveta pihtaamaan.

Vuosia sitten kävi kyllä niin, että yksi nuori kaveri lähti ajamaan uutta Moongoose-pystypyörääni kysymättä lupaa. Arvelin ensin, että hän vain haluaa koeajaa. Jonkun matkaa kaverin ajettua huusin, että tulepa jo takaisin päin. Hän huusi, että en tule, ja varasti pyöräni nenäni edestä. Lähdin autolla perään, mutta en tavoittanut :cry:

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2655
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Premnas »

^ Kyllä mä olen antanut tuttujen henkilöiden kokeilla ajaa. Mutta on tosiaan vähän eri asia päästää tuntematon ihminen kokeilemaan. Massatapahtumat on vähän eri juttu kun siellä on muitakin ihmisiä. Jos taas on yksin jossain kentällä niin mikään ei estä sitä kokeilijaa lähtemästä karkuun ja tuskinpa saisin juoksemalla kiinni. Tuommonen karkuunlähtö on mun kauhuskenaario. Harmi että sellasiakin ihmisiä on, olisi kiva voida vaan luottaa kaikkiin...

Mulla on tähän mennessä ollut enempi niin päin että ihmiset ei ylety polkimille kunnolla. Mut normaali/pitkäjalkainen mies tai nainen pystyisi varmasti polkemaan ihan normaalisti.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
Salsa
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 299
Liittynyt: 05 Loka 2013, 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Salsa »

jori kirjoitti:
janx kirjoitti:

Sano vaan, ettei halua muiden ajavan omaa pyöräänsä. Minusta ei pidä luoda sellasta kuvaa, että jokaisen nojakin voi pysäyttää missä vaan ja lähteä koeajolle. Jokaisen oma valinta. Sitä varten on näitä tapahtumia. Minä kyllä yleensä anna ajaa, mutta olen niin lyhyt, että harvemmat mahtuvat kunnolla ajamaan pyörääni.

Minäkin annan kaikkien koeajaa, vaikka toisinaan käy näin. :D

Ens kerralla kun Riku kokeilee jonkun pyörää niin pliis, laittakaa sille kokovartalosuoja :D

Olen pyörän käyttäjä, en sen huoltaja.
HPV Gekko Fx 2013-> Optima Baron XS 2014-> Performer Toscana 20/26 2015->

Avatar
samuel
Sisällöntuottaja
Viestit: 1543
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja samuel »

Äsken kauppareissulla pari naista tuli vastaan ja totes että "ihana". Luulen kyllä että puhuivat kyytiläisestä kun se koko ajan neuvoi mihin pitää ajaa.

rsz_20140406_001-1-1.jpg
rsz_20140406_001-1-1.jpg (215.62 KiB) Katsottu 2531 kertaa

- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13851
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja jori »

Kiva kuva. Selvisi myös kerralla, miksi takakiekko piti levyttää. :D

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
samuel
Sisällöntuottaja
Viestit: 1543
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja samuel »

Juu, ihan vaan turvallisuuden takia. Eihän sillä muuta tarkotusta, eihän... :)

- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4703
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja janx »

Mä sain äsken pojilta turvallisuushuomautuksen: "Kypärä päähän". Olin vuoden ensimmäisellä kilometrillä ilman kypärää, kun kokeilin vaihteita ketjupesun jälkeen (loistava tuo ketjupesuri). Palasin takaisin ja sanoin olevani huomautuksesta samaa mieltä. Siinä kyselivät pyörän hintaa ja ilmeestä päätellen viikkorahat eivät ihan riittäneet. Ihmettelivät myös kun sanoin, etten osaa enää pystärillä ajaa ollenkaan. :roll:

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2011
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

Premnas kirjoitti:

Annatteko te jonkun ei-niin-tutun mutta nojakista kiinnostuneen koeajaa että olenkohan mä vaan jotenkin ylivarovainen mutta musta tuntui että se oli vähän turhankin tuttavallinen heti alkuun.

Ota niiltä pantiksi ajokortti. Sen valokuvasta näkee, onko pyytäjä kortin haltija. Ja jos ei palauta fillaria, niin tietää, kuka sen vei.

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17784
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja PW »

Ehkä tuo noja-asento on sellainen, tuttavallinen, hauska, avoin, positiivinen ett vähänkään saman tyyppiset immeiset tuntevat olonsa tuttavallisiksi tulevat juttelemaan ja pyrkivät koeajolle. Jostain syystä täällä ei oo tunkua ollu kokeilijoista, tutuille jos oon tarjonnu - eivät uskalla.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Vastaa Viestiin