Sivu 26/28

Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 17 Elo 2011, 19:57
Kirjoittaja terppa

Ensivuoden Nokian 200m rykäisyä ajatellen voisi olla hyvä jos takakaarteeseessa olisi metrilukemat esim. 50m välein ennen mittaradan alkua. Jos tulee salaa harjoteltua kotona niin voisi saada näppituntuman miten kauan jaksaa vetää täysillä ja missä vaiheessa kannattaa aloittaa kiihdytys tosissaan.

Itse en 200m osallistunut ja en moista vielä ole kokeillut joten tämä on puhdasta nojatuoliarvuuttelua vailla käytännön kokemusta.


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 17 Elo 2011, 20:04
Kirjoittaja mhelander
terppa kirjoitti:

Ensivuoden Nokian 200m rykäisyä ajatellen voisi olla hyvä jos takakaarteeseessa olisi metrilukemat esim. 50m välein ennen mittaradan alkua. Jos tulee salaa harjoteltua kotona niin voisi saada näppituntuman miten kauan jaksaa vetää täysillä ja missä vaiheessa kannattaa aloittaa kiihdytys tosissaan.

Erittäin hyvä ajatus !

Itselläni kävi mielessä ottaa yksi "harjoitusveto" kisapaikalla ja arvioida siitä miten veto meni ja sijoittui 200m:n kennovälille. Ja sitten korjata aloitus... mutta siinä voi menettää juuri sen parhaan vedon.


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 17 Elo 2011, 20:43
Kirjoittaja tm
terppa kirjoitti:

Ensivuoden Nokian 200m rykäisyä ajatellen voisi olla hyvä jos takakaarteeseessa olisi metrilukemat esim. 50m välein ennen mittaradan alkua. Jos tulee salaa harjoteltua kotona niin voisi saada näppituntuman miten kauan jaksaa vetää täysillä ja missä vaiheessa kannattaa aloittaa kiihdytys tosissaan...

Tuo(kin) oli mielessä ennen kisaa, mutta loppukiireessä en sitten ehtinyt sitä toteuttaa. Eiköhän nuo ennakkolaput ensi vuonna radalle saada.


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 17 Elo 2011, 20:58
Kirjoittaja tavasti
mhelander kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Poijat puhuivat juuri tuosta Mountain Battle hommasta leiritulilla ja siellä on tuon tietotoimiston mukaan kohtuullinen myötämäki.

Myötämäki kyllä, mutta ainoastaan osuudella jossa kiihdytys tehdään. 200m kennoalue on tasaista. Ja tuohon mäkeen on aika tarkat säännöt että kuinka paljon kestää olla laskua.

Nythän Nokialla itse mittaus-suora oli alamäkeä, mutta kiihdytysalue tasaista. Parempia tuloksia saisi, jos mittausaluetta pystyisi siirtämään vähän eteenpäin, niin että paremmin olisi jo huippunopeus saavutettu mittausalueelle tullessa. Kaarre tulee vastaan, mutta kyllä siinä vähän olisi siirtämisen varaa, etenkin laittamalla mittaus lähemmäs sisäreunaa.


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 17 Elo 2011, 22:28
Kirjoittaja jori
tavasti kirjoitti:
mhelander kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Poijat puhuivat juuri tuosta Mountain Battle hommasta leiritulilla ja siellä on tuon tietotoimiston mukaan kohtuullinen myötämäki.

Myötämäki kyllä, mutta ainoastaan osuudella jossa kiihdytys tehdään. 200m kennoalue on tasaista. Ja tuohon mäkeen on aika tarkat säännöt että kuinka paljon kestää olla laskua.

Nythän Nokialla itse mittaus-suora oli alamäkeä, mutta kiihdytysalue tasaista. Parempia tuloksia saisi, jos mittausaluetta pystyisi siirtämään vähän eteenpäin, niin että paremmin olisi jo huippunopeus saavutettu mittausalueelle tullessa. Kaarre tulee vastaan, mutta kyllä siinä vähän olisi siirtämisen varaa, etenkin laittamalla mittaus lähemmäs sisäreunaa.

Kyllä mittausalue oli ainakin rataprofiilin mukaan täysin tasaisella alueella. Summittain kohdalla 1100 - 1300 m
Kuva
Kuva


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 17 Elo 2011, 22:42
Kirjoittaja tm

Remmiläiset mittailivat rataa vierailunsa yhteydessä, ja puhuivat muistaakseni kiertäneensä radan ympäri mittausvälin ollessa 20 metriä ja korkeusmittauksen tarkkuuden 5 cm. Tuota päivitettyä ja selvästi alkuperäistä tarkempaa korkeuskäyrää odotan vesi kielellä :D . Ellen sitten käsittänyt puheitansa ihan väärin. Onko Jorilla tietoa tästä?


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 17 Elo 2011, 22:47
Kirjoittaja jori
tm kirjoitti:

Remmiläiset mittailivat rataa vierailunsa yhteydessä, ja puhuivat muistaakseni kiertäneensä radan ympäri mittausvälin ollessa 20 metriä ja korkeusmittauksen tarkkuuden 5 cm. Tuota päivitettyä ja selvästi alkuperäistä tarkempaa korkeuskäyrää odotan vesi kielellä :D . Ellen sitten käsittänyt puheitansa ihan väärin. Onko Jorilla tietoa tästä?

On tietoa. Data on kerätty, mutta sen käsittely on kesken. Valmistunee ensi viikonlopuksi.


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 22 Elo 2011, 12:46
Kirjoittaja Nojanalle

Tämä voi kuulostaa hullulta ehdotukselta ensivuodelle. Siinä lauantaina kun porukoilla on vähän leppeempää aikaa. Voisiko siinä pitää varaosa kirputoria. Itsellä on ainakin tuota pyöränosaa aika kasat ja olisi mukavaa vähän niitä kierättää ja muuttaa rahaksi. Tarkoitus olisi ajaa ensivuonna se 12h ja katsoo paljonko tämmönen äijän käppänä viellä jaksaa. Vaikka nuoremmille ei haastajaksi enään olekaa. Kunhan sen maakisen 200 km rikkoisi. :)


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 22 Elo 2011, 17:58
Kirjoittaja tm
Nojanalle kirjoitti:

Tämä voi kuulostaa hullulta ehdotukselta ensivuodelle. Siinä lauantaina kun porukoilla on vähän leppeempää aikaa. Voisiko siinä pitää varaosa kirputoria. Itsellä on ainakin tuota pyöränosaa aika kasat ja olisi mukavaa vähän niitä kierättää ja muuttaa rahaksi...

Eihän tuo nyt mikään hullu ajatus ole. Varsinkin jos huoltohalli ei olisi koerenkaita täynnä kuten nyt oli, niin siellähän sitä olisi mainio tila kaupitella kaikenlaista tavaraa sateelta suojassa.


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 22 Elo 2011, 20:37
Kirjoittaja Pastori

Aika sairaan tiukassa on toi numerolappu - joten semmoinen säästöidis tuli että tämän vuoden osallistujat vois pitää saman numeron kuin nyt :)


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 22 Elo 2011, 22:34
Kirjoittaja tm
Pastori kirjoitti:

Aika sairaan tiukassa on toi numerolappu - joten semmoinen säästöidis tuli että tämän vuoden osallistujat vois pitää saman numeron kuin nyt :)

On laadukkaampaa tavaraa tuo myöhässä saapunut uusi muovitarra, ja irtoaa paremmin ja ehjänä kypärästä/pyörästä (ainakin jos ei pitkäksi aikaa jätä kiinni). Ensi vuodelle tarrat ei siis maksa mitään, kun tuli tilattua jo ennen tätä kisaa :) . Tulostukselle ei lasketa hintaa, eiköhän nuo työmaan laserilla saa hoidettua.


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 23 Elo 2011, 14:29
Kirjoittaja tavasti
tm kirjoitti:
Nojanalle kirjoitti:

Tämä voi kuulostaa hullulta ehdotukselta ensivuodelle. Siinä lauantaina kun porukoilla on vähän leppeempää aikaa. Voisiko siinä pitää varaosa kirputoria. Itsellä on ainakin tuota pyöränosaa aika kasat ja olisi mukavaa vähän niitä kierättää ja muuttaa rahaksi...

Eihän tuo nyt mikään hullu ajatus ole. Varsinkin jos huoltohalli ei olisi koerenkaita täynnä kuten nyt oli, niin siellähän sitä olisi mainio tila kaupitella kaikenlaista tavaraa sateelta suojassa.

Melkolailla kaikilla on 'huoltoauto' joten meneehän tuo ihan peräkontti-kirppiksenäkin? Toiminta alkoi jo tänä vuonna, minä myin yhden haarukan Terpalle :-)


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 23 Elo 2011, 14:56
Kirjoittaja Nebulus
jori kirjoitti:

http://i47.photobucket.com/albums/f152/ ... team-1.jpg
No huhhuh, satasta pää edellä peilistä eteen vilkuillen. :shock:

Tuli mieleen: kuinkahan matalaksi perinteisen ennätyspyörän (tyyliin Varna) saisi, jos kuski katselisi maisemaa videoruudulta ikkunan sijaan? Laajakulmakamera vaan fillarin keulaan kiinni ja näyttö naaman eteen, niin kuski näkisi, mihin pyörä on menossa. Taikka jos peräti kuski käyttäisi videolaseja, niin ei tarvittaisi etäisyyttä kuskin pään ja monitorin väliin? Kuskin asento olisi makaavampi ja pää alempana, takarengasta siirtämällä saisi enemmän tilaa...


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 23 Elo 2011, 14:59
Kirjoittaja jviirret

Vois tuo kirpputori toimia tehokkaammin niin, että täällä foorumilla kauppais osia etukäteen ja sopis toimituksen tonne Nokialle. Tai laittaisi vähintään listan mitä on tuomassa sinne, voisi etukäteen selvitellä esim. jonkun haarukan sopivuuden tms.

Jukka


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 23 Elo 2011, 15:04
Kirjoittaja jviirret
Nebulus kirjoitti:
jori kirjoitti:

http://i47.photobucket.com/albums/f152/ ... team-1.jpg
No huhhuh, satasta pää edellä peilistä eteen vilkuillen. :shock:

Tuli mieleen: kuinkahan matalaksi perinteisen ennätyspyörän (tyyliin Varna) saisi, jos kuski katselisi maisemaa videoruudulta ikkunan sijaan? Laajakulmakamera vaan fillarin keulaan kiinni ja näyttö naaman eteen, niin kuski näkisi, mihin pyörä on menossa. Taikka jos peräti kuski käyttäisi videolaseja, niin ei tarvittaisi etäisyyttä kuskin pään ja monitorin väliin? Kuskin asento olisi makaavampi ja pää alempana, takarengasta siirtämällä saisi enemmän tilaa...

Kyllä kai sitä näköyhteyttä tarvii tasapainon pitoonkin. Jos kuva kallistuu pyörän mukana, tulee viiveellä tai häviää vasta-auringossa niin nurin menee noin matala pyörä.

Jukka