Ei oo hyvä kun pystärit menee ohi, kaunottarella pääsee kovempaa
Hetkihän siinä menee että jalkoihin kasvaa oikeat lihakset, eikä tämmöiset avoimet kolmipyörät niitä nopeimpia nojakkimalleja ole muutenkaan.
Jukka
Joo, koitin kyllä kertoa ett aikansa ottaa totuttaa uuuvet lihakset tuohon asentoon - tiedä sitte uskoiko vai ei.
Hämmästyin kyllä itekin kuinka paljon hitaammin rouva tällä pyörällä ajeli kun taas Kaunotar kulkee vähintään samaa vauhtia ku muutkin saman tyypi pystärit kaupungilla.
Kammen mitassahan noissa on eroa 40mm eli tuokin ottaa aikansa tottua ja oppia. Jossain vaiheessa Kaunottareen laitoin 152mm kammet mutt ei ne saanu kehuja, ei kyllä haukkujakaan - vaihdoin alkuperäset takasin.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Klossit pitää olla ja pyöräilykengät, jotta oikea polkutekniikka löytyy. Kolmipyörässä toimisi varmaan myös kantaremmitkin jotenkin. On aivan selvä, että flättipolkimilla ei aloitteleva nojapyöräilijä hirmuisia tehoja polje. Tarmo menee jalkojen pitämiseen ylhäällä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Klossit pitää olla ja pyöräilykengät, jotta oikea polkutekniikka löytyy. Kolmipyörässä toimisi varmaan myös kantaremmitkin jotenkin. On aivan selvä, että flättipolkimilla ei aloitteleva nojapyöräilijä hirmuisia tehoja polje. Tarmo menee jalkojen pitämiseen ylhäällä.
Joo tuo on totta, vieläkun tässä on vaan nuo lukot, eikä tasasta poljinta ollenkaan
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
On aivan selvä, että flättipolkimilla ei aloitteleva nojapyöräilijä hirmuisia tehoja polje. Tarmo menee jalkojen pitämiseen ylhäällä.
Minä taas luulen että tässä on yksi kynnys lisää nojapyöräilyn alottamiselle. Itse ajoin 5vuotta ja 15.000km ilman lukkoja ja vieläkin kaikki työmatkat. Se että ajamista varten pitää varustautua ja pukeutua etiketin mukaan on omiaan vähentämään intoa yhtä tehokkaasti kuin kypäräpakko
On aivan selvä, että flättipolkimilla ei aloitteleva nojapyöräilijä hirmuisia tehoja polje. Tarmo menee jalkojen pitämiseen ylhäällä.
Se että ajamista varten pitää varustautua ja pukeutua etiketin mukaan on omiaan vähentämään intoa yhtä tehokkaasti kuin kypäräpakko
Jukka
Tämä on Jukka Syy siihen miksi customini kerää paljon enemmän kilometrejä kuin nojakki...
Voisiko Jori tässä olla lisäksi vielä se että pystärillä normi tallaajalla kadenssi on todella alhainen verrattuna nojakkiin.
Nyt jos PWllä on Lyhyet kammet ja välitykset niille sopivat, niin pystäriin tottunut jää jalkoihin kun sillä on yhä ne pienet kampikierrokset...
Lisäksi sitten vielä nämä edellä mainitut seikat..
Muistaakos kukaan, miten sellainen juttu löytyisi, jossa kaveri heti saatuaan nojapyörän pakkasi siihen tavarat ja lähti 150 km reissulle. Pettyi pyörään niin, että myi sen pois. Minusta siinä ketjussa oli hyvin dokumentoitu aloittelijan ongelmat nojapyörällä. Muutama vuosi sitten tällä foorumilla se oli. Muuta en muista. Ajattelin vain referenssiksi Annille.
Muuten olen sitä mieltä, että se sähköapu tekisi tuosta pyörästä ympärivuotisen käyttöajoneuvon. Kannattaa hommata, vaikka sitten Bilteman lyijyakuilla, jos hinta hirvittää. Itse varmaan rakentaisin oikeanpuoleiseen takahaarukkaan ketjuvaihteellisen sähkövedon ja pyörittäisin sitä 12V sähkömoottorilla. Olisi sitten akkujen kanssa puljaaminen helpompaa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Muuten olen sitä mieltä, että se sähköapu tekisi tuosta pyörästä ympärivuotisen käyttöajoneuvon. Kannattaa hommata, vaikka sitten Bilteman lyijyakuilla, jos hinta hirvittää. Itse varmaan rakentaisin oikeanpuoleiseen takahaarukkaan ketjuvaihteellisen sähkövedon ja pyörittäisin sitä 12V sähkömoottorilla. Olisi sitten akkujen kanssa puljaaminen helpompaa.
Tarkotatko ett 12V moottorille löytyy helpommin/halvemmalla akkuja, vai mitä puljaamista ?
Minkähänlainen moottori tuohon kävis ?
Kaverin kanssa juteltiin näistä polkupyörien sähköstämisistä ja hän ihmetteli miks niissä pitää olla esim. 36V akut kun ite oli ostanu lithiumakun motskariin 12 V ? No se on starttaukseen tarkotettu, toisin kuin nää pyörän akut.
Mutta tuota jäin ihmettelemään myös ett miks voltteja noin paljon enempi ja sekö se nostaa akun hintaa, koska tuo motskarin akku oli paljon halvempi ?
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Kai naiset on vähän tarkempia tuosta esteettisestä puolestakin? Voi alkaa tympäseen ku joutuu pari kolme kertaa selittelemään "rautahetekalla" ajamistaan. Hieno kate päälle niin on helppo selittää sateensuojalla...
Kai naiset on vähän tarkempia tuosta esteettisestä puolestakin? Voi alkaa tympäseen ku joutuu pari kolme kertaa selittelemään "rautahetekalla" ajamistaan. Hieno kate päälle niin on helppo selittää sateensuojalla...
Jukka
Joo, pinkki pitäs olla mutt ennenku alan tekeen pitäs joku varmuus saada ett käyttää kans ettei tartte ite pinkillä kinnerillä ajella, selittämistä sitä olis siinäkin
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Kaverin kanssa juteltiin näistä polkupyörien sähköstämisistä ja hän ihmetteli miks niissä pitää olla esim. 36V akut kun ite oli ostanu lithiumakun motskariin 12 V ? No se on starttaukseen tarkotettu, toisin kuin nää pyörän akut.
Teho=Virta x Jännite. Tuo virta on se ongelma, iso virta vaatii paksut johdot ja aiheuttaa lämpenemistä ja tehohäviöitä. Eli 12V akusta jos haluaa ulos 250W niin virtaa pitää olla yli 20Amppeeria, 36volttisessa pärjää 7 ampeerilla. Moottoriajoneuvojen starttiakussa tämä ei ole ongelma, vehkeet painaa muutenkin kuin synti niin ei haittaa vaikka on vähän paksut piuhat ja iso akku. Virran tarve kuitenkin aika lyhyt aikainen.
Pienempi volttisen akun etu on taas vähäisempi kennomäärä, eli ovat pidempi ikäisiä koska yhdenkin kennon rikkoontuminen tekee akusta käyttökelvottoman.
Kai naiset on vähän tarkempia tuosta esteettisestä puolestakin? Voi alkaa tympäseen ku joutuu pari kolme kertaa selittelemään "rautahetekalla" ajamistaan. Hieno kate päälle niin on helppo selittää sateensuojalla...
Jukka
Joo, pinkki pitäs olla mutt ennenku alan tekeen pitäs joku varmuus saada ett käyttää kans ettei tartte ite pinkillä kinnerillä ajella, selittämistä sitä olis siinäkin
Petri
Tosi miehen seksuaalinen identtiteetti kyllä kestäisi senkin
Kai naiset on vähän tarkempia tuosta esteettisestä puolestakin? Voi alkaa tympäseen ku joutuu pari kolme kertaa selittelemään "rautahetekalla" ajamistaan. Hieno kate päälle niin on helppo selittää sateensuojalla...
Joo, pinkki pitäs olla mutt ennenku alan tekeen pitäs joku varmuus saada ett käyttää kans ettei tartte ite pinkillä kinnerillä ajella, selittämistä sitä olis siinäkin
Tosi miehen seksuaalinen identtiteetti kyllä kestäisi senkin
Pinkki kinnerihän olis nuorekkaan miehen merkki, nyt nuoret pojat käyttää pinkkiä ihan rohkeasti.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Värien merkitykset vaihtelevat puolelta toiselle. Vielä sata vuotta sitten vaaleanpunainen oli itsestäänselvä poikien väri ja sininen tyttöjen.
Tuossa mielenkiintoinen radio-ohjelma vaatteista ja niiden väreistä. Kohdasta 16 min lähtien puhutaan punaisesta, vaaleanpunaisesta ja pinkistä. http://areena.yle.fi/radio/1880716
Viimeksi muokannut jori, 01 Elo 2013, 13:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Kai naiset on vähän tarkempia tuosta esteettisestä puolestakin? Voi alkaa tympäseen ku joutuu pari kolme kertaa selittelemään "rautahetekalla" ajamistaan. Hieno kate päälle niin on helppo selittää sateensuojalla...
Joo, pinkki pitäs olla mutt ennenku alan tekeen pitäs joku varmuus saada ett käyttää kans ettei tartte ite pinkillä kinnerillä ajella, selittämistä sitä olis siinäkin
Tosi miehen seksuaalinen identtiteetti kyllä kestäisi senkin
Pinkki kinnerihän olis nuorekkaan miehen merkki, nyt nuoret pojat käyttää pinkkiä ihan rohkeasti.
Joo, en mie vakavissain oon enempi suvaitsevainen ja tykkään väreistä. Värikkäitä pyöräily/juoksu housuja ei tahdo oikeen olla tarjolla - mustaa vaan, vaihtelu virkstäs.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.