Edit. 559 python siis keikkuu mielessä. En mä ihan vielä tälle peeweelin linjalle lähde. Mutta kiinnostava konsepti.
Pieni jättöisessä kannattaa ottaa huomioon jätön pienetessä katoava keskitys. Jossain vaiheessa ei ohjaus enää keskitä kuskin painosta, mutta silti negatiivinen jättö estää myös vauhdin luoman keskittämisen. Ei nuo sinänsä ongelmia ole, mutta ikävä jos tulevat yllätyksenä
Ihan perinteisen pyyttonin mä teen jossa perse viistää tietä - tossa oli vaan skissi miten ite väsäisin tän peeweli mallisen.
Mulla välkkyy taas mielessä tietty semmoinen kisakone. Sutjakka ja matala. 559 kiekot joissa Kojakin kokoiset gummit. Näin rautavarastolla semmoista ohuempaa putkea kuin p300:ssa - tulis kivempi. Mutta naruperällä, sais muutaman asteen muutoksia testattua ja kevyen rakkineen.
Ensin pitää tehdä noi muut alta - kuudeen kustomointi loppuun ja kuudee sportin uusintaversio, siitä taitaa nyt tulla kiinteäpuominen kun on noita mbb juttuja jo niin paljon ettei me tarvita sitä oppia kovin kiiruusti
Piirsikö Pastori Räyhäkkään uuden keulan Sihtaillu tuota keulaa ohi kulkiessa ja alkaa kaikki ylimääräset putket ärsyttää kun ne vielä on millin tai sentin väärässä kohtaa.
Liitteet
peeweli.jpg (58.44 KiB) Katsottu 2731 kertaa
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Tehkää kumminkin alta päin ladattava etuhaarukka, niin menee vähemmän putkea, tulee kevyempi ja lujempi ja ketjunsuistimen asentaminen on helpompaa, samoin etulokasuojan.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Kun sommittelin niveleltä 25mm putkea suoraan dropparille, näytti aika hepposelta jos yläputket karsis pois. Sitten vielä tuo alaohjaus
Liekkö tuo kovin joustavaa myös tuossa renkaan ja keskiö välillä? Polkemisvoima on aika reilusti erisuuntainen kuin tuo putki. Kestää varmasti, mutta joustaako turhan paljon polkemisen tahtiin
Yön yli nukkuminen ratkaisi tämänkin suuren ongelman Säilytän Räyhäkän keulan ja yritän tehdä sen vaaleansinisten viivojen mukaan, suurinpiirtein sinnepäin.
Jos jättäsin yläputket pois, tulis ihan eripyörä ja pitäs pyörän nimikin muuttaa - pienemmästäkin muutoksesta on tehty kokonaan uusi pyörä
Peeweli on ihan hyvä pyörännimi, teen sen joskus - kiitän siitä Pastoria, olettaen ett saan nimen ottaa käyttöön
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
2014-11-30 11.09.10.jpg (191.72 KiB) Katsottu 2462 kertaa
Välillä "harrastesorvin" ääreen. Uutta keulaa sovittelen, tuo putkenpätkä mallais uutta ohjausniveltä - kulma n. 60 astetta ja jättö n. -90mm. Ohjaus nivel tulis siis lähemmäs rengasta, penkin etureunaan.
Muuten yritän tehdä mahollisimman suoraviivasta/putkista keulaa, katotaan paraneeko yhtään - toimivuus ja/tai tyyli
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Älä niin lähelle laita, että estää paksun kumin käytön. Eikös se ollut alkuperäinen idea, että voisi soveltaa paksukuminojakiksi.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma