Olisko sitten ollut ihan avain kädessä jo odoteltu uutta käyttäjää?
Virallinen marina ja v*tutusketju
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
Re: Virallinen marina ja v*tutusketju
ETTÄ TÄHÄN MALLIIN http://yle.fi/uutiset/polkupyoravarkaud ... us/7341366
Eikö vähäinenkin rikos ole suuri. Jollekin euro on sama kuin toiselle miljoona. Tämä nyky käytäntö tekee ihmisistä eri arvoisia lain eressä . Jos minunkin tapauksessa Polliisi ei tutki , niin eikö minun omaisuus ole eri arvoista .Vaikka sen hankimiseen on käytetty vuosia ja voimavaroja paljon. Ilmoitus tapauksessani on pelkää tilastointia.
- jviirret
Ei ole samanarvoista ei, Johtunee siitä että jos miljoonien petoksien tehnyt ihminen saadaan kiinni on hänellä sen verran rahaa että saa kulut ja sakot maksettua. Osa petossummastakin luultavasti saadaan palautettua, koska yhteistyökykyä löytyy kun pelkää vankilaan joutumista.
Näistä pikkurikoksista syy kipataan jollekkin laitoskierteessä olevalle nistille tai karkoituspäätökseen saaneelle mamulle. Omaisuutta ei luultavasti koskaan löydetä, eikä näiltä tekijöiltä saada senttiäkään korvauksia. Ovat vain iso riesa ja kuluerä yhteiskunnalle. Ainoa mikä voisi toimia on häpeärangasitus. Jalkapuuhun kauppakeskuksen aulaan ja viereen kyltti "ansioluettelosta". Mutta joku on joskus päättänyt että semmoinen ei kuulu sivistysvaltion toimintatapoihin
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
-
Joo, häpee rankaistus on paras rangaistus . Pelas ennen aikaan ,miksei vielläkin. Itä-Euroopassa oli ennen julkiset ilmoitustaulut johon laitettiin rankaistukseen syylisten kuvat . Olisi sitä sit hyvä kävellä kadulla kun kaikki kyyläs ja käänsi selän . Tiesi sit ainakin mitä oli tehnyt.
-
Minä arvelen, ettei murroilla huumeriippuvuuttaan rahoittavan istuttaminen kirkon eteisessä jalkapuussa auta kyllä yhtään ketään. Ei näille ihmisille häpeä ole rangaistus, vaan arkipäivää. Tässä vanhahko, mutta vielä ajankohtainen kommentti aiheeseen.
http://www.soininvaara.fi/2010/08/17/hu ... kollisuus/
http://www.soininvaara.fi/2010/07/26/ka ... aa-jatkaa/
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Kyllä nyt vituttaa ja pahasti
Työmatkalla tuli vastaan kesäkuussa kanssani kolaroinut mies. Noh hän kyseli aluksi, että muistanko häntä ollenkaan. Voe tokkiinsa, kuinka voisinkaan unohtaa.
Sitten hän alkoi inttämään kuinka se oli minun vika koko kolari, että väistin väärälle puolelle (minun oikealle) ja, että minun pitäisi korvata hänelle aiheutuneet vahingot.
Selitin hänelle, että suomessa on edelleen oikeinpuoleinen liikenne mutta se meni taas kuuroille korville. Just joo!
Siinä kiihtyessäni rupesin vain huutamaan hänelle, että voi painua sinne mihin aurinko ei paista.
Noh sitten hän jatkoi matkaansa jalankulkijoiden puolella ajellen
Olen pyörän käyttäjä, en sen huoltaja.
HPV Gekko Fx 2013-> Optima Baron XS 2014-> Performer Toscana 20/26 2015->
Ilmat keljuttaa!! Ku oli helteet niin tuntui ku olisi ihan ehjä, ei koskenut ja taipui ihan itse laittamaan kengät jalkaan. Nyt kylmemmillä keleillä taivu edes pe...ttään pyyhkimään!! Hirvee hinku olis ajamaan fillarilla mut ei vaan raato anna periksi.. pitää varmaan tehdä joku kolmipyöräinen pyörivällä penkillä nii pääsee risteyksessä kääntymään kunnolla!! Hirvittää jo tuleva talvi ku kerran sairaus on muuttunut noin radikaaliksi säiden suhteen.. no vali vali ja eteenpäin:)
-
Kyllä tässä ihmettelee ja miettii mihin on Suomalainen oikeus menossa. Varas joka tyhjensi minun ja monen muun ihmisen omaisuuden . Tunnusti tekonsa ja ilmoitti että on myynnyt tavarat eteenpäin . Rahoja ei ole enään , naureskelee poskeensa. Paskinta tässä on että kaveri on saman taloyhtiön naapurin poika.
Oikeudessa varmaan nähdään joskus, jos siittä mitään iloo on . Omaisuus on mennyt ja se siittä . Hyötyjä saa sulan ............... Minkäs sit teet. Tuomio on tapa rikollisilla lyhyitä , eivätkä he koskaan korvaa tehtyä rikosta.
Oikeus olisi että joutus pakkotyöhön siksi aikaa , kun uhrit ovat saaneet vähintään rahallisen menetyksen takaisin .
Mutta ei se mene niin , siksi kun täällä paijataan kaikkia väärin tekijöitä .
Ilka runon sanoin ,voi sanoo " Ken oikeutta tässä maassa hakee, ei hän sitä saa, Näin se on aina ollut ja tulee olemaan .
- jviirret
Kenelle lie myynyt? Varastetun omaisuuden hallussapitokin on rikos. Vai onko edes myynyt, kunhan sanoo. Kotietsintää ei tietenkään tehdä kun kyseessä on pikku rikos(rikkaimman 5% mielestä)?
Jos se kaatuu portaissa niin saat pahoinpitely syytteen, nimeä jos levittää saat itse kunnianloukkaus syytteen ja jos ei ole suomalainen niin syntymäperän mainitsemisesta saat rasismi syytteen
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
-
Poliisi siis tiesi jo ennakolta, että tällainen murtomies asui talossanne ja oli varsin helppo juttu käydä kaveri hakemassa kuulusteltavaksi. Jos tekin olisitte tienneet, että tuollainen on pihapiirissä pyörimässä, olisitte osanneet paremmin varoa.
Hankala homma kuitenkin hoitaa ympäristölle ilmoittaminen niin, että ei ilmoitus torppaa rikoskierteestä irti pyristelevän mahdollisuuksia päästä kuiville. Jos kaverin "ammatin" kaikki tietäisivät, menisivät kaikki rikokset ensisijaisesti tuon kontolle, vaikkei tuolla olisi mitään tekemistä niiden kanssa. Saattaisivat jopa rosvokaverit käyttää tätä hyväkseen ja käydä tekemässä murtoja kaverien kulmilla. Ei ole helppo pieti olla rosvokaan.
Pystyisitkö vaikuttamaan, että rangaistus määrättäisiin sovittelumenettelyn kautta. Olisi tällaiselle omien naapuriensa tavaroita vohkineelle paljon pahempi rangaistus, kuin korvausvelvollisuus. Näitä tällaisella kaverilla on niskassaan jo niin paljon, että niiden määrääminen vaikeuttaa entisestään rikoskierteestä irti pääsyä. Jos menisi töihin, vouti veisi työn hyödyn. Sovittelumenettelyssä joutuisi kohtaamaan kaikki uhrinsa silmästä silmään ja vielä asumaan samassa talossa. Kai teillä siellä jotain haravointia ja lumitöitä on tuollaisellekin kaverille. -Häpeärangaistus parhaimmillaan. Toisaalta se johtaisi tuohon edellä kuvailtuun ongelmaan.
Tarkemmin ajatellen näyttää olevan itseään ruokkiva kehä, eikä tuosta taida irti päästä muuten, kuin hankkiutumalla eroon kemiallisesta riippuvuudesta ja häipymällä jonnekin, jossa voi aloittaa tuntemattomana puhtaalta pöydältä. Ei ole helppo laji enää nykymaailmassa, jollei nimeä ja muutenkin identiteettiään pysty jotenkin vaihtamaan.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
En sanois "ammattilaiseks" rosvoa joka varastaa omasta talosta tai naapurustosta
Sovittelu kuullostas kaikesta huolimatta järkevimmältä, tietääkö vanhemmat?
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
Koko porukka lappaa poliisissa muutenkin. Taitaa olla hyvin " tuttuja", mies on yli 40v. Omaa asuntoo ei ole . Maleksii missä milloinkin. Välillä valtion mukavuuslaitoksissa.
Ei niille mitään mahda . Oma "ihmis" ryhmä , nuo sosiaallisesti erillaiset ja ................... Voi VVVVVVVVVVVV en sano , niin risoo .
- terppa
Joo, ei sitten mullakaan nyt mieli mettä keitä... Kävin siskolla kylässä ja pari tuntia kinneri seisoi suht vilkaan kadun varressa Lahden keskustassa. Siinä sitten kinneriin oli murtauduttu ja sisällä olevat tavarat oli kasassa pyörän vieressä ja niitä joku nuori nainen pakkaili... Joo, oli vaan "vartioimassa" tavararoita mutta oli näpsäkästi pakannut mun tavaroita omiin laukkuihinsa ja kun laitoin sitten hänen kamat ympäri niin olihan siellä nippu verisiä neuloja... Tokihan minä nistin sanaan luotan
Aika hyvin taisi olla aineissa... Mitenkään muuten en ymmärrä sitä, että oli varastanut myös peilit eli vääntänyt ne rikki, kaivanut niskatuen/pehmikkeen irti ja repinyt mittarin johtoineen. Noh, vissiin kaikki sain takaisin ja meinasin saada vähän enemmänkin kun likka oli oman takkinsa pakannut mun pusseihin... Riippumatto ja makuupussi olisi harmittanut kun niillä on oma tunnearvonsa oli varmuuden vuoksi mukana jos menee myöhään niin voi Saksalan metsään mennä yöksi ja nyt näyttää menevän... eli tulee metsäyö.
Sinänsä huvittavaa, että pyörän ympäriltä löytyi myös nippu viemärinkansia, sellaisia muovisia mitä on kylppärissä V****taa tollaset puuhastelijat...
Jotenkin takavannetta oli kans murjottu kun se vemputtaa ja rengas hinkkasi hiljaa pyöräkoteloon, huomasin kun kumi puhkesi eli ulkoreunasta hinkkasi renkaan rungon rikki Eli se sitten siitä kilometrikisasta...
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
terppa kirjoitti:Joo, ei sitten mullakaan nyt mieli mettä keitä... Kävin siskolla kylässä ja pari tuntia kinneri seisoi suht vilkaan kadun varressa Lahden keskustassa. Siinä sitten kinneriin oli murtauduttu ja sisällä olevat tavarat oli kasassa pyörän vieressä ja niitä joku nuori nainen pakkaili... Joo, oli vaan "vartioimassa" tavararoita mutta oli näpsäkästi pakannut mun tavaroita omiin laukkuihinsa ja kun laitoin sitten hänen kamat ympäri niin olihan siellä nippu verisiä neuloja... Tokihan minä nistin sanaan luotan
Aika hyvin taisi olla aineissa... Mitenkään muuten en ymmärrä sitä, että oli varastanut myös peilit eli vääntänyt ne rikki, kaivanut niskatuen/pehmikkeen irti ja repinyt mittarin johtoineen. Noh, vissiin kaikki sain takaisin ja meinasin saada vähän enemmänkin kun likka oli oman takkinsa pakannut mun pusseihin... Riippumatto ja makuupussi olisi harmittanut kun niillä on oma tunnearvonsa
oli varmuuden vuoksi mukana jos menee myöhään niin voi Saksalan metsään mennä yöksi ja nyt näyttää menevän... eli tulee metsäyö.
Sinänsä huvittavaa, että pyörän ympäriltä löytyi myös nippu viemärinkansia, sellaisia muovisia mitä on kylppärissä
V****taa tollaset puuhastelijat...
Jotenkin takavannetta oli kans murjottu kun se vemputtaa ja rengas hinkkasi hiljaa pyöräkoteloon, huomasin kun kumi puhkesi eli ulkoreunasta hinkkasi renkaan rungon rikki
Eli se sitten siitä kilometrikisasta...
No voihan kettu! Just meinasin huikata että panes ajaen.
Ikävä homma, noi ottaa koteloon. Rikkovat ja repivät kaiken minkä käsiinsä saavat.
- rutunen
- Treenaileva sisällöntuottaja
Itselle tuli mieleen valtiokonttori jos pennittömiltä nisteiltä pitäisi saada korvauksia.
Lähtökohtaisesti korvausta suoritetaan luonnolliselle henkilölle Suomessa tehdyn rikoksen johdosta.
En tiedä miten käytännössä toimii. Eivät onneksi ole aiheuttaneet minulle muita vahinkoja kuin hajottaneet aurinkovarjon. Nuo ihm...hyypiöt herättävät minussa voimakkaita tuntemuksia.
Quest Carbon -2015