Re: Pyöräsi kuva
Challenge Seiran 26
Tällä on nyt tullut opeteltua nojailua, reilu 600 km takana ja alkaa jo pikkuhiljaa sujumaan. Sujuu jopa niin hyvin että kuvan tolpassa näkyvällä tekstillä ei ole mielestäni mitään tekemistä tämän lajin kanssa
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Challenge Seiran 26
Tällä on nyt tullut opeteltua nojailua, reilu 600 km takana ja alkaa jo pikkuhiljaa sujumaan. Sujuu jopa niin hyvin että kuvan tolpassa näkyvällä tekstillä ei ole mielestäni mitään tekemistä tämän lajin kanssa
Laitetaas nyt tännekin kuva Mangosta kuskin kanssa.
Tällä liikkun nyt
t: Oki
Tämmöinen kapistus tuli sitten hankittua, ATP:n valmistama Vision R44, vuosimallia 2004. Kyseinen Washingtonin osavaltion firma meni konkaan noin suunnilleen heti tämän mallin markinoille tultua, joten varaosista on turha uneksia. Oli istunut kaverin kellarissa Bostonissa kolme vuotta kunnes toin sen lentokoneessa mukanani Suomeen.
Aika makee . Siihen missä kiinitti huomiota on tuo vetävän puolen ketju. Itse laittaisin siihen putken . Voi muuten hyppyyttää aika pahasti ketjua .
Joo, aika hyvä! Huomaa suora alaohjaus ja käden sijojen asento. Mikä on tuo lenkki runkoputken alla lähellä vääntiötä?
irakas kirjoitti:Mikä on tuo lenkki runkoputken alla lähellä vääntiötä?
Vääntiö? Jos tarkoitat tuota ylimääräistä mutkaa ketjun paluupuolella niin sen ansiosta ketju pysyy yhtä kireällä vaikka kampien etäisyyttä säädetään.
Jukka
Nojanalle kirjoitti:Aika makee . Siihen missä kiinitti huomiota on tuo vetävän puolen ketju. Itse laittaisin siihen putken . Voi muuten hyppyyttää aika pahasti ketjua .
Ei ketjut itse asiassa pahemmin hyppele. Suht harvakseltaan on pitänyt nostaa paikoilleen kun on hypännyt tuon keskellä näkyvän siivekkeen ulkopuolelle; se varmaan sitä ketjun liikettäkin muuten hillitsee. Oikean jalan lahje kun ketjuun välillä osuu niin oon kyllä jonkinlaista lokasuojaa harkinnut.
Seuraava projekti on kyllä etuvalon virittäminen tuohon jotenkin, edessä kun on vain tuo takakenossa oleva putkentynkä ja kaikki pyörävalot tuntuvat olettavan ohjaustangon johon kiinnittää...
jviirret kirjoitti:irakas kirjoitti:Mikä on tuo lenkki runkoputken alla lähellä vääntiötä?
Vääntiö? Jos tarkoitat tuota ylimääräistä mutkaa ketjun paluupuolella niin sen ansiosta ketju pysyy yhtä kireällä vaikka kampien etäisyyttä säädetään.
Joo, säätöä varten tuo on. Olen miettinyt noiden kahden kelan pois ottamista ja ketjun lyhentämistä, mutta olisko siitä mitään varsinaista hyötyä?
Paluuketju saa kiertää vaikka niskan takaa jos sen rissat ovat kunnossa. Ei kai tuon pikalyhennyksen poistamisesta mitään ongelmaa tule, mutta minusta se on kätevä jos pyörää käyttää vähänkään kukaan muu kuin minä itse. On meinaan Gekkossa juuri sama systeemi ja on ollut kätevä käytössä.
Pyörähuollossa kyllä joku "ammattilainen" sanoi että nuo rissat lisäävät vastusta "ihan tolkuttomasti".
Azub nykykuosissa: uusi runko, FSA Metropolis kampisarja 45-piikkisellä rattaalla, uusi SASO:n keula, Manitou Radium Expert takaiskari, Alivion takavaihtaja. Alkuperäisestä pyörästä jäljellä enää penkki, takahaarukka ja keulapuomi .
Kah, viimesimmät puuttuu:
Yescom, esikuva Nocomista mallia ottaen tehty pienen budjetin ratahäkkyrä...
Savenmaa Matkaaja. Satunnaisia kokeilijoita silmällä pitäen hankittu nojakki. Nopea säätää eri pituisille ja pystypyörään tottuneelle helpompi ajaa ensin tällä ja siirtyä sitten vasta jalat ylöspäin polkemiseen.
Jukka
Tämä siirtyy ensikevään yhdeksi kulkimeksi . Aika näyttää onko siittä mihinkään.
No hitto, hieno on. Näkee kyllä heti, minkä tehtaan tuotteita on. Sen verran paljon on hienoja hiottuja yksityiskohtia.
Hieno, detaljirikas kulkine! On Nojanalle saanut viettää monta yhteistä tuntia tuon kanssa jo ennen koeajovaihetta.
Azub Ibex tuli sitten hommattua. Kuvat kuskilla ja ilman, näyttää yllättävän pieneltä toi pyörä kun siihen laitetaan 95 kiloa lihasta päälle
En ole torkuilla vaikka siltä näyttääkin, ja penkki on mukava.