Meidän pyörävarasto on kyllä niin auttamattoman pieni että epäilen mahtuisko kinneri sinne. Jos sinne kinnerin tunkisi, veisi se vastaavasti lähes kymmenen pyörän tilan, koska poikittain sitä ei voisi laittaa vaan pitäisi pysäköidä seinän viereen (mies ehdotti että voisiko sen laittaa kerrostalon aulaan kun siellä on tilaa, mutta eihän noihin saisi laittaa mitään palokuormaa lisäämään, itse asiassa onkohan siellä nytttenkin olevat penkit ja koristekuusi laittomia). Ja nuohan ei mitään ihan lyhyitä ole. Juuri ja juuri sain mahtumaan oman triken järkevään paikkaan, kaksipyöräiselle joutui jo oikeasti miettimään paikkaa, kun tuntui ettei sitä vaan ole...täällä ei ole edes mitään autotallivaihtoehtoa, vain avoin parkkipaikka ilman mitään katoksia. Vai pitäisikö alkaa harkita muuttoa sellaiseen taloyhtiöön jossa olisi vähintään se autokatospaikka oletuksena tai peräti autotalli
.
Mua vaan eniten kiinnostaa kaikista kinnereistä juuri Strada. Siinä vaan on sitä jotain, ulkonäössä, olemuksessa...Se on kuin aerodynaaminen kiitävä vaahtokarkki lakritsinapeilla, taustapeilit vielä lisäävät tätä sympaattista olemustansa.
Toisaalta mietin että jos vaan palaisi siihen alkuperäiseen ideaan että säästää tässä vuosien varrella sen ostosumman kerralla, sitten vois pamauttaa ja ostaa vaikka turkoosin stradan. Lisäksi tarttisin varmaan alkuperäistä kevyemmät välitykset (tuntuu olevan aika selviö jo itellä aina, harvoin alkuperäiset välitykset on itelle optimaaliset) - tässäkin mua kyllä ihmetyttää että millainen kunto pitää olla jotta oikeasti pääsee käyttämään sujuvasti niitä raskaimpia välityksiä, kun mä en pääse sinne koskaan
?
Tuli tosta pyöräkellarin ovesta vielä mieleen. Meilläkin on aika naftisti mitoitettu se, trike mahtuu just ja just sisään mutta joskus lokarin reuna onnistuu hankaamaan karmeihin, ei kiva. Mietin että kaksipyöräisellä tuosta ovesta kulkeminen ei tuota mitään vaikeuksia, mutta jos on esim. tarkoitus säilyttää myös lastenrattaita tai rollaattoreita pyöräkellarissa niin niiden ulos saaminen voi olla myös aika työn takana. Joten kuka hemmetti ne on suunnitellut noin kapeiksi? Eikä meidänkään ovi ole kapeimmasta päästä, tiedän että niitä on vieläkin kapeampia.