Kävin retkipatjakaupasta lisää matskuu ja samalla testasin tuiskusuojaa - Jo tuon kokoinen suoja piti jalat kokonaan kuivina, pienessä räntäsateessa Yläosan kaarta piti vähän madaltaa, ett näen eteen kunnolla.
rungon alle laitoin myös palan patjaa ja se taas piti nivuset kuivana. Nyt suunnitelmissa tehdä kokokatto Tästä tulee hyvä ku "mummon jalasta"
MBB tandem 2WR
Re: MBB tandem 2WR
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viesti:
Mulla on tässä just käytössä millin paksuista "taulumuovi" nimistä pleksiä. Vähän löysää - MUTTA - jos siitä tekis tommoisen niin näkis läpi. Toi on tolleen uutena todella kirkasta.
Pastori kirjoitti:Mulla on tässä just käytössä millin paksuista "taulumuovi" nimistä pleksiä. Vähän löysää - MUTTA - jos siitä tekis tommoisen niin näkis läpi. Toi on tolleen uutena todella kirkasta.
No joo mutt näkeekö siitä jos se peittyy rännästä tai vesipisaroista?
Petri
- Pastori
- Viesti:
PW kirjoitti:Pastori kirjoitti:Mulla on tässä just käytössä millin paksuista "taulumuovi" nimistä pleksiä. Vähän löysää - MUTTA - jos siitä tekis tommoisen niin näkis läpi. Toi on tolleen uutena todella kirkasta.
No joo mutt näkeekö siitä jos se peittyy rännästä
tai vesipisaroista?
Paremmin ainakin kuin retkipatjasta.
- Vilijami
PW kirjoitti:Pastori kirjoitti:Mulla on tässä just käytössä millin paksuista "taulumuovi" nimistä pleksiä. Vähän löysää - MUTTA - jos siitä tekis tommoisen niin näkis läpi. Toi on tolleen uutena todella kirkasta.
No joo mutt näkeekö siitä jos se peittyy rännästä
tai vesipisaroista?
5-sateesta auttaa ainakin veden hylkimiseen.
Katto askarreltu - testaamaan kestääkö kasassa - kaupasta erkkaa vahvistamaan.
Petri
Ei tarvint pitkään ajaa ja pari kertaa nousta ja kivuta kyytiin ku ymmärsi, ett pitää tehdä katto aukeemaan vasemmalta - ei tarvii nöyristellä sisään mennessä. Oikee puoli voi olla enemmänkin ummessa jos tulee tarvetta.
Sori jos tätä hehkutan liikaa - oon vaan innoissani. Ainut mikä harmittaa, ku ei sadakaan niin paljon ku luvattiin no huomenna ehkä
Toivottavasti ei tuu kolareita, meinaan ku autoilijat jää toljottamaan kulkinettani
Ajon aikana tais selvitä, miten tuota pitää kehittää viel paremmaksi.
Petri
Hevetin hieno idea! Ihan mahtava. Siis upee.
Hienoa et jollain on pokkaa tehdä jotain ihan "pähkähullua", välittämättä pätkääkään siitä mitä muut ajattelee.
Mul on kans tämän tästä vähän samantyyppisiä kokeiluja, mut aika vähän mä niistä kehtaan julkistaa! Huono itsetunto varmaan tai jotai muuta vikaa päässä.
Pastori kirjoitti:Mulla on tässä just käytössä millin paksuista "taulumuovi" nimistä pleksiä. Vähän löysää - MUTTA - jos siitä tekis tommoisen niin näkis läpi. Toi on tolleen uutena todella kirkasta.
Mistäs tuota taulumuovia saa, vai taulu/kehyskaupoista? Läpinäkyvyyden tarvetta testatessa mm. liikennevaloja ei näy - katon etuosa sais ainakin olla läpinäkyvä.
Petri
Härski kirjoitti:Hevetin hieno idea! Ihan mahtava. Siis upee.
Hienoa et jollain on pokkaa tehdä jotain ihan "pähkähullua", välittämättä pätkääkään siitä mitä muut ajattelee.
Mul on kans tämän tästä vähän samantyyppisiä kokeiluja, mut aika vähän mä niistä kehtaan julkistaa! Huono itsetunto varmaan tai jotai muuta vikaa päässä.
En ihan pähkähulluna tätäkään ideaa pidä, eihän se oo ees täysin omasta päästä onhan näitä kaikenlaisia kokeiltu ja kuka tekee mistäkin. Oikeestaan ihmettelen, miks pitää niin töllöttää jos sateessa ajan katto päällä - onhan siinä autossakin katto, josta tuijottavat
Ajasivat ite avoautolla sateessa ja talvella, varmast tuijotettas
Petri
Ideat julki vaan. Kyllä katteita on tehty maailman sivu katoista, nokkasuojista, peräkatteista täyskatteisiin. Kaikille on perusteet käytännöllisyydestä.
- Pastori
- Viesti:
Lasiliikkeistä saa taulumuovii.
kandee katsoa ikean taulukehysvalikoima, saattaa olla halvempaa ostaa sieltä kehyksien kanssa.
Riippuen tietysti kuinka ison ikkunan meinaa tehrä.
- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla
- Vilijami
https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/ ... ctID=37131
Entä puuilon 1mm polykarbonaatti? Polykarbonaatti ei naarmuunnu yhtä helposti kuin taulumuovi = polystyreeni ja uv-valon kesto on parempi?
Vilijami kirjoitti:https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/ ... ctID=37131
Entä puuilon 1mm polykarbonaatti?
Kiitos vinkeistä, Puuilo ainakin lähempänä ku Ikea - pitää tarkistaa paikalliset lasiliikkeet ja muovikauppa ensin.
Petri