Sivu 4/4

Re: Kärsitkö Python kuumeesta?

Lähetetty: 01 Heinä 2012, 22:35
Kirjoittaja terppa
tavasti kirjoitti:
terppa kirjoitti:

Noin peruslaiskana jätkänä olen tuossa eteisessä pyörinyt Bobyakin ympärillä ja hunttaillut, että olisiko siinä melkein valmis takapää.

Jotenkin tuntuisi, että jos kyseessä on aito Bob Yak, niin turhan kallis tuollaiseen kokeelliseen temppuiluun, jonka tuloksena voi olla romurautaa?

Siihen tarvitsee ensin insinöörien valaistuneen arvion, että kestääkö. Pari visiota mulla on mitä vahvikkeita siihen kait pitäisi tehdä mutta parempi ottaa vehje Nokialle mukaan niin voi pähkäillä siellä. Vahvikkeet tietysti tuo hivenen lisää painoa mikä aina heikentää käyttöarvoa kärrynä mutta varmaan vajaaseen kiloon jää.

Liitoskohta oli suunnitelmissa toteuttaa siten, että takajarruvaijerin irrottamalla ja pari pulttia poistamalla sekä "kärryhaarukan" kiinnittämisen jälkeen voisi olla taas kärrykäytössä.

Jälleenmyyntiarvoa minun ei tarvitse miettiä kun en näitä vehkeitä kuitenkaan myy.


Re: Kärsitkö Python kuumeesta?

Lähetetty: 10 Elo 2012, 20:43
Kirjoittaja tavasti

Jotenkin pääsi tuon Nokian tiimoilta iskemään python-kuume. Pastorin pythonin ihastelu, ja Flevon testailu kai sen teki.

Tämän hetkinen ajatus olisi, että jos saisi ensi kesäksi aikaiseksi python-triken, ja seuraavana kesänä sitten voisi ehkä kuvitella yrittävänsä 2-pyöräistä. Toki realismini sanoo, että ei tule tapahtumaan, mutta saahan sitä haaveilla.


Re: Kärsitkö Python kuumeesta?

Lähetetty: 10 Elo 2012, 20:53
Kirjoittaja Nojanalle

Eikö sillä Jukalla ollut joku raato. Saisko siittä helposti kyhästyy. :lol:


Re: Kärsitkö Python kuumeesta?

Lähetetty: 10 Elo 2012, 21:16
Kirjoittaja Ralii

Minulla on myös yksi joutava pyyttoni mikä kestää kokemattoman kovissa käsissä harjoittelun. :wink: Mitoiltaankin olis tavastille sopivassa haarukassa, epäilisin.


Re: Kärsitkö Python kuumeesta?

Lähetetty: 11 Elo 2012, 15:01
Kirjoittaja tavasti
Ralii kirjoitti:

Minulla on myös yksi joutava pyyttoni mikä kestää kokemattoman kovissa käsissä harjoittelun. :wink: Mitoiltaankin olis tavastille sopivassa haarukassa, epäilisin.

Jaa se Jukan ensimmäinen? Minkäslainen etukiekko (koko/vaihteet) siinä olikaan?

Jukalla oli kai tähän vielä trike-perä?

Ja paljos oli pyyntihinta?


Re: Kärsitkö Python kuumeesta?

Lähetetty: 11 Elo 2012, 15:37
Kirjoittaja Pastori

Jukalla lieenee framekitti vielä kaupan?

http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=4&t=1462


Re: Kärsitkö Python kuumeesta?

Lähetetty: 11 Elo 2012, 18:08
Kirjoittaja jviirret
tavasti kirjoitti:
Ralii kirjoitti:

Minulla on myös yksi joutava pyyttoni mikä kestää kokemattoman kovissa käsissä harjoittelun. :wink: Mitoiltaankin olis tavastille sopivassa haarukassa, epäilisin.

Jaa se Jukan ensimmäinen? Minkäslainen etukiekko (koko/vaihteet) siinä olikaan?

Jukalla oli kai tähän vielä trike-perä?

Perä on, mutta sitä ei saa tuohon kiinni jos runkoa ei katkaise ja hitsaa siihen sopivaa laippaa.
Alunperin "se musta" oli siis kaksipyöräinen python. Keltaisen valmistuttua katkaisin sen ja muutin trikeksi laippaliitoksen avulla. Kun myin pyörän Raliille hän halusi kaksipyöräisen, oli helpompi hitsata yksirenkainen takaosa kiinni kuin alkaa tekemään siihen liitoslaippaa. Varsinkin kun trike perän lähettäminen olisi varmasti nostanut kustannuksia ja ei ostajallakaan sen suhteen ollut sen suurempia intohimoja.

Pastori kirjoitti:

Jukalla lieenee framekitti vielä kaupan?

http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=4&t=1462

Joo, se on jouten, mutta ajokuntoon saaminen vaatii ainakin keskiönkiinnityshökötyksen askartelemisen. Jos kammet pitää saada lähelle etupyörää pitää tuota rungon etuosaakin vielä muokata ettei hammasratas ota "haarukkaan" kiinni.

Jukka


Re: Kärsitkö Python kuumeesta?

Lähetetty: 13 Elo 2012, 12:03
Kirjoittaja tavasti
jviirret kirjoitti:
tavasti kirjoitti:

Jukalla oli kai tähän vielä trike-perä?

Perä on, mutta sitä ei saa tuohon kiinni jos runkoa ei katkaise ja hitsaa siihen sopivaa laippaa.

Yhden laipan hitsauttaminen ei niin suuri homma ole, koska se ei vaadi mitään ylimaallista ymmärrystä nojapyöristä.
Kokonaisen pythonin suunnittelu ja teettäminen olisi jo vähän isompi projekti. Tai jos vaikka sahailis palaset itse, ja hitsauttaisi ammattilaisella.


Re: Kärsitkö Python kuumeesta?

Lähetetty: 13 Elo 2012, 12:26
Kirjoittaja jviirret
tavasti kirjoitti:
jviirret kirjoitti:
tavasti kirjoitti:

Jukalla oli kai tähän vielä trike-perä?

Perä on, mutta sitä ei saa tuohon kiinni jos runkoa ei katkaise ja hitsaa siihen sopivaa laippaa.

Yhden laipan hitsauttaminen ei niin suuri homma ole, koska se ei vaadi mitään ylimaallista ymmärrystä nojapyöristä.

Perä kyllä joutaa jos tuollaiseen projektiin päätät alkaa, sopinee myös muihin pythoneihin ja etuvetoihin samalla periaatteella. Tämä oli tarkoitus joskus hyödyntää Jouta-kopion tekemisessä, mutta ei oo tullut edes aloitettua :(

tavasti kirjoitti:

Tai jos vaikka sahailis palaset itse, ja hitsauttaisi ammattilaisella.

Hitsarille vielä helpompi jos sahaamisen lisäksi laitat osat jigiin kiinni. Ei mene verstaalla aikaa "tälläilyyn" vaan riittää että hitsari vetää saumat kiinni. Tälläkin foorumilla ollut paljon hyviä kertakäyttö jigin malleja, laudan palasilla putket vanerilevyyn kiinni.

Jukka


Re: Kärsitkö Python kuumeesta?

Lähetetty: 13 Elo 2012, 18:49
Kirjoittaja Ralii
tavasti kirjoitti:

Jaa se Jukan ensimmäinen? Minkäslainen etukiekko (koko/vaihteet) siinä olikaan?

Jukalla oli kai tähän vielä trike-perä?

Ja paljos oli pyyntihinta?

Edestä löytyy 559mm 3v shimano nexuksella. En ole varma onko vaihtajan osat tallessa, koska oli kaverilla yhden kesän harjoittelussa ja en viittiny antaa sen nexuksen ulos tulevan mutikan kanssa sitä harj. välineeksi.

Niin ja voisin tuosta ehkä sen 90€ pyytää mikäli en noita osia löydä, niiden kans sanotaan vaikka 100€. Kinnerien hinnoissa liikutaan siis. Päälle sit matkahuollon toimituskulut.

Miltä vaikuttaa?


Re: Kärsitkö Python kuumeesta?

Lähetetty: 14 Elo 2012, 15:04
Kirjoittaja tavasti

Kovasti mietityttää mitä sitä oikein pitäisi. Jos ottaa valmiin, niin on valmis millä voi vähinsä harjoitella, mutta tasamaan vaihteilla ja jarruilla ei taas oikein pitkälle pötkitä näissä maisemissa. Ja jos kuvittelee itse tekevänsä, niin homma ei tietenkään valmistu koskaan.