Sivu 4/6
Re: "No" jaa
Lähetetty: 22 Elo 2011, 12:00
Kirjoittaja LOWRACER
Re: "No" jaa
Lähetetty: 22 Elo 2011, 12:51
Kirjoittaja Mustasudenkorento
Hi Chris
The point in the beginning of building the front end like that was to attain a shorter chain and more room for the legs.
As in the motivator or inspiration for this bike, http://www.fastfwd.nl/index.php?id=29.
But as you might have noticed Noja changed the front end later...
Btw the last vid was realy intresting... 
Re: "No" jaa
Lähetetty: 22 Elo 2011, 12:56
Kirjoittaja jori
Hauska tapa keskustella mykkäelokuvan keinoin. Tuo oli aivan hyvin ymmärrettävä kysymys. Olisit mustasudenkorento vastannut sinäkin elokuvin. 
Re: "No" jaa
Lähetetty: 22 Elo 2011, 17:25
Kirjoittaja noja
Re: "No" jaa
Lähetetty: 22 Elo 2011, 17:42
Kirjoittaja Syväri
Mitä täällä tapahtuuuu!
Paljo muuten on pyörällä ajettu ja onko hyvin pelannut?
Re: "No" jaa
Lähetetty: 22 Elo 2011, 17:44
Kirjoittaja noja
Re: "No" jaa
Lähetetty: 22 Elo 2011, 17:47
Kirjoittaja noja
Syväri kirjoitti:Mitä täällä tapahtuuuu!
Paljo muuten on pyörällä ajettu ja onko hyvin pelannut?
En mää oo ihan varma ittekään

Noin 1400km ja hyvin pelaa, paitsine isot pykälät puuttuu...
Re: "No" jaa
Lähetetty: 23 Elo 2011, 01:01
Kirjoittaja LOWRACER
jori kirjoitti:Hauska tapa keskustella mykkäelokuvan keinoin. Tuo oli aivan hyvin ymmärrettävä kysymys. Olisit mustasudenkorento vastannut sinäkin elokuvin. 
Kyllä,tiedän mustasudenkorento!
Crazy stuff! 
Re: "No" jaa
Lähetetty: 08 Tammi 2012, 18:19
Kirjoittaja noja
Talvirengas päivitystä "No"jaa nojakkiin. Fatbike juttua lueskellessa ja YouTube pätkiä aiheesta katsellessa päädyin katselemaan tämän videon
http://www.youtube.com/watch?v=i-75WJ8Y ... re=related.
Ensi ajatus oli että ompa siinä hyvät ja varmaan kalliit nastarenkaat. Sitten jossain vaiheessa päädyin katselemaan seuraavan videon ja olin saman tien myytyä miestä.
http://www.youtube.com/watch?v=GI-fR2tX ... re=related
Sitten ei muuta kuin Googlettelemaan ruuvirenkaita ja lueskelemaan juttuja aiheesta. Ei mitään uutta vanhan taivaan alla, mielipiteitä tuntui olevan puolesta ja vastaan. Tuon jäällä ajelu videon jälkeen ei meikäläisen mieltä paljoakaan haitanneet mielipiteet siitä että, ruuvirenkaat ei muka rullaa (riippuu ihan siitä paljonko ruuveja laittaa ja mihin ne laittaa), ne ovat painavia ja sisärenkaat eivät kestä ja mitä kaikea muuta vastaavaa, siis tätä piti ruveta kokeilemaan.
Sopiviin renkaisiin painelin ensin kahden milli poralla reijät nappuloihin ja sitten sisäpuolelta vääntelin ruuvinvääntimellä 4,2-13mm leveä kantaiset asennusruuvit reikiin.
Isoin huolen aihe oli että miten saan sisärenkaan kestämään. "Opetusvideon" tapaakin kokeilin laittaa kaksi sisäkumia päälekkäin mutta, hylkäsin sen koska olin lukenut ettei sekään kestä. Vaihtoehtoina oli ilmastointiteippi joka ei kuulostanut sekään sen vahvemmalta.
Paras keino mitä lueskelin olikin tehdä suoja toisesta päällirenkaasta leikkaamalla siitä turhat pois esim. reunavaijerit. Tosin kehittelin ideaa siltä osin etten katkaissut sitä niinkuin "Opetusvideossakin" tehtiin sisäkumille. Seuraavan yöisen ajatustyön aikana kehityksen kulku oli se että, ensin piti tehdä suoja niinkuin oli "opettu" mutta, tuli mieleen jos tekistn ruuvirenkaasta ikäänkuin jääketjun kesärenkaan pälle ja leikkaisinkin reunavaijerin pois siitä päällimäiseksi jäävästä renkaasta. Epäilin kuitenkin ruuvirenkaan päällä pysymistä ja päädyin laittamaan molemmat renkaat kokonaisina päällekkäin
... joo on painavat joo mutta, ei siinä paljoa painossa säästä jos toisesta renkaasta leikkaa reunavaijerit pois. Sen siaan hyötynä tuli tukevampi alusta ruuvin kannoille sisempää rengasta vasten ja samalla tuollainen vanha ja murtunut matalapaine rengas kestää painetta niin paljon kuin tuollainen marketti kompura jaksaa painaa...6-7bar ? mittari rikki... kestää, tai ainakin vielä on kestänyt, siksi kun on kaksi rengasta päälekkäin.
Hintaa kolmelle renkaalle (kaksi 26" ja yksi 20") tuli 8€ ruuveista kun kaikki tarvittavat renkat löytyi omasta varastosta... siis roskiksesta
, tähän kun lisätään vielä tekemisen ilo niin ollaankin jo voiton puolella. Ainakin tällä hetkellä en enää myönnä ettekiö halvalla saisi hyvää
. Ruuvirenkaat eivät ehkä sovi grammanviilajille mutta, niin hyvää esim. nokialaista rengasta ei ole eikä tule että niistä omaan käyttötarkoitukseen maksaisin 59,90€ kappale (Motonetin hinta).
Loppuun muutama kuva.
Ruuvirengas 26x1.95 ja kesärengas 26x1.75 kesärengas siis sen verran pienempi että sopii hyvin ruuvirenkaan sisään.
http://piste.kuvat.fi/kuvat/Noja/1.Renkaat.JPG/full
Kumekset menossa päällekkäin
http://piste.kuvat.fi/kuvat/Noja/2.P%E4 ... n.JPG/full
Kumit vanteella. Kovat paineet sisällä ja ruuvit reunoilla joten rullaa hyvin(5km testi).
http://piste.kuvat.fi/kuvat/Noja/4.Vanteella.JPG/full
http://piste.kuvat.fi/kuvat/Noja/5.Etu.JPG/full
Fiilistelyä.
http://piste.kuvat.fi/kuvat/Noja/6.Edest%E4.JPG/full
http://piste.kuvat.fi/kuvat/Noja/7.Takaa.JPG/full
http://piste.kuvat.fi/kuvat/Noja/8..JPG/full
http://piste.kuvat.fi/kuvat/Noja/10..JPG/full
http://piste.kuvat.fi/kuvat/Noja/11..JPG/full
http://piste.kuvat.fi/kuvat/Noja/9.J%E4ljet.JPG/full
Maasturin takarengas, maasturiin eturenkaaksi nojakista takarengas ajohalujen mukaan.
http://piste.kuvat.fi/kuvat/Noja/12..JPG/full
Vielä pitää tehdä eturenkaan suojaksi esim. viiden millin langasta suoja piikeille ikään kuin jääspeedway pyörissä on. http://piste.kuvat.fi/kuvat/Noja/14..JPG/full 
Tulispa jo keväinen auringon paiste ja pääkallokelit 
Re: "No" jaa
Lähetetty: 08 Tammi 2012, 18:43
Kirjoittaja Syväri
Hahaa
aika tappavan näköiset..
Jotain tuollasta pistosuojanauhaa vois laittaa jos ei halua kumeja uhrata:
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=54140
Samalla hinnalla toki ostaa useammat halpakumit..
Nyt kun on arvioita noista uudemmista nastarenkaista lukenut niin tällaset saattaa olla varmatoimisemmat 
Re: "No" jaa
Lähetetty: 08 Tammi 2012, 20:05
Kirjoittaja Wacky
Syväri kirjoitti:Hahaa
aika tappavan näköiset..
Jotain tuollasta pistosuojanauhaa vois laittaa jos ei halua kumeja uhrata:
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=54140
Samalla hinnalla toki ostaa useammat halpakumit..
Nyt kun on arvioita noista uudemmista nastarenkaista lukenut niin tällaset saattaa olla varmatoimisemmat 
Ostin tollaset panaracer nauhat ja nastat kului niistä läpi alta aikayksikön, en suosittele. Tilasin kumiset nauhat ja laitoin odottaessa toiset renkaat sisään jotka on kestänyt ja varmaan kestää pidempään kun mitkään nauhat.
Ongelma noissa ruuveissa on että ne kuluu kohtalaisen nopeasti jos päädyt paljaalle asfaltille ajelemaan niillä. Onhan ne halvat vaihtaa, mutta työlästä. Kunnon nastakumeissa on kovametalliset nastat jotka kestää kulutusta.
Re: "No" jaa
Lähetetty: 08 Tammi 2012, 20:16
Kirjoittaja Syväri
Ok. Jos lukisi vain nettiä niin luulisi helposti ettei mikään kestä tuola talvessa
Ihan täytyy ihmetellä, miten ne 300g sliksit on sitten kestänyt.. Mutta pitoa ei noihin kapeisiin saa riittävästi 
Re: "No" jaa
Lähetetty: 08 Tammi 2012, 20:42
Kirjoittaja PW
Hienot on, hienointa ett on itte tehty ! Onko ajokokemusta jo ?
Petri
Re: "No" jaa
Lähetetty: 08 Tammi 2012, 21:54
Kirjoittaja noja
Maastopyörällä enemmän, nojakilla kun tänään testasin niin oli senverran kylmä ettei kauvaa viitsinyt testailla ja kun puntitkin meni ihan suikaleiks
, mutta erittäin lupaavalta vaikuttaa, ei niin tiukkaa käännöstä uskaltanut tehdä että olis pito loppunut... usko loppuu ensin, kai se rajakin jossain vastaan tulee.
Re: "No" jaa
Lähetetty: 08 Tammi 2012, 21:55
Kirjoittaja TeemuN
Halvemmaksi nuo tulee kuin nämä, vaikka ruuvinvääntimellä suoraan renkaaseen olisi helpompaa.