Aloin pyörittelemään tätä virtuaalinivel-juttua. Kuvittelisin, että normi laakereillakin sen saisi tehtyä, etenkin jos yläpäähän tulisi yksi normaali laakeri, ja vain alempi laakeri olisi virtuaalinen.
Oleellisinta on kuitenkin, että missäs se virtuaalinen nivel sijaitsisi, ja missä kulmassa?
Jos kulma muuttuu loivemmaksi kuin oikeassa pythonissa, tulee wheel flop ongelmaksi. Jollakin jousi-tyyppisillä virityksillä (kuten airbikessä) voisi ehkä vaikuttaa siihen, mutta kuinka hyvä lopputulos sillä saadaan?
Jos nivel siirtyy kovin paljon eteenpäin, ei se ole alkuperäisen pythonin idean mukaisesti kuskin selkärangan jatkona, ja ajamisen mekaniikkaa muuttu. Mitä kauemmaksi nivel siirtyy, sitä enemmän muuttuu. Milloin muutos on merkitsevä on jo toinen asia.
Otetaan kuvana sama: nolla jättöön päästäisiin 'normaalilla' python nivelellä noin 33 asteen kulmassa (punainen viiva). Samalla nivel olisi erinomaisen hyvin selkärangan jatkona. Virtuaalisena saisi positiivisenkin jätön, ja vielä paremmin selkärangan jatkoksi.
Toinen tapa päästä nolla jättöö on sinisellä viivalla. Noin 55 asteen kulmassa virtuaalinen nivel. (55 astetta valittu sillä perusteella, että se on loivin pythonin nivel mitä olen kuullut)
