TKorho kirjoitti:Se jousitettu etunen on tosiaan ihan mukava ja auttaa nojakulmassa ja kaupunkiajossa, mutta ei se ehdoton ole.
Ja kuvittelen että rullaavuuden vuoksi iso etunen on myös hyvä vaikka jousitusta ei saisikaan.
Jos saa läskit renkaat mahtumaan, vaikkapa nuo Furious Fred 50-milliset niin pitäisi löytyä sekä rullaavuutta että mukavuutta suuremman ilmatilan ja alhaisempien paineiden takia. Ilman jousitustakin.
Myös penkin pehmusteilla voi vaikuttaa runsaasti ajomukavuuteen.
TKorho kirjoitti:Paino tosin voi noissa peruskaupallisissa tulla ongelmaksi, minun Nascani paina kuin synti, jotain 22(?!) varusteineen.
No sittenhän mun täpäri on höyhensarjassa
mutta siinä ei ole mitään turhaa tällä hetkellä, siis tuollaiseen yleisajoon tarpeellisia kuten lokareita tai tarakoita.
TKorho kirjoitti:Ei muuta kuin Helanderilta omatekoista tinkimään! 
Itse tekemällä saa mitä osaa (lainattu ilman lupaa tai sinne päin
).
Mutta 20/26 nojakit saanee kyllä kohtuullisen mukaviksi ajaa. Samoin mun MetaPhysic, kun sen muuttaa "maasturiksi" tekee siitä jo erittäinkin mukavan ajettavan.
Kevään viimeiset lenkit, ja ainakin yhden pyörätielenkin ajoin sillä 29er hiilarihaarukalla jossa 50-559 kitkarengas ja takana 37-622 kitkarengas. Ei se ollut paljoakaan kovempi kyytinen kuin täpäri samoilla kiekoilla. Mutta reippaasti nopeempi pienemmän ilmanvastuksen ja alhaisemman painon takia.
Vielä jos penkin nostais samaan kulmaan kuin täpärissä niin näkyvyys eteen olisi lähes yhtä hyvä.
Pidän MP:n kuitenkin maantie kunnossa kun sillä tulee käytännössä vain siellä ajettua. Ja jatkettua maantiekautta kitkoilla syksyllä sekä aikaistettua keväällä.
Lowracerilla ei ole juurikaan tullu ajettua Nokian kisojen jälkeen. Osasyynä etuvedon tekeminen ja testaaminen ja sitten täpärin alle saaminen. Ja ettei minulle sopivia penkkejä ole kuin kaksi mutta mahdollisia nojakkeja on kolme... nyt penkit on täpärissä ja MP:ssä, MP:n penkki menee seuraavaksi etuvetoon ja saa tilalle likan penkin ja säädöt.