Sivu 4/13

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Lähetetty: 18 Joulu 2012, 21:57
Kirjoittaja Lizard100

Niin muuten MATT WEARILLÄ oli tämän tyyppinen velomobiili mutta 2 gumminen 2000 Battle Mountainissa..jota ajettiin kameran välityksellä..pyyhälsi jo silloin yli 80 mph mutta jarrutti ennen maalia.

Arvelen jos kaikki toimii niin tällä silpasee BM:ssa tollaset 90 mph tauluun herkästi.

Katuajossa työpaikalle sitten ohjauksen joutuu säätämään isommalle niin tuskin yli 80-90 km/t vauhdit on hyvästä.

Erittäin mielenkiintoinen tämä voisi olla matkaennätyskokeessa jos 1500 km tulisi täyteen jo 20 tunnin ajon jälkeen..vai mitä..voisi sitten nukkua 3-4 tuntia ennen kun muut tulee maaliin ja olisi silti uusi ME ? Kliffaaa vai kuinka ?


Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Lähetetty: 18 Joulu 2012, 22:36
Kirjoittaja Kaitsu62
Lizard100 kirjoitti:

Tästä näkee hyvin eteenpäin..kun ei ole kädet edessä.

Tässä on tuplasti isommat takarenkaat kuin rullaluistelijoilla....jopa 2.5 kertaa....

Suorana olevan jalan polven yli näkee vähän etuviistoon, vuorotellen eri puolille, muttei keskelle? Ennätysajossa ei haitanne.

Ennätyskuskilla jalka varmaankin mahtuu oikenemaan, jotta kaikki tehot saadaan irti? Mahtuuhan aukosta lantio ja hartiat jotenkin vinottain sisään? Jätevanerista tai lastulevystä saisi varmaan kohtuuhelpolla sahatuksi muutaman 1:1 poikkileikkauksen parin kakkosnelosen väliin. Pääsisi kokeilemaan mallia käytännössä...

Onkohan tuollaisten renkaiden vierintävastustietoja julkaistu?

Hyvän näköisiä nämä ovat, toivottavasti toteutuvat.


Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Lähetetty: 19 Joulu 2012, 11:36
Kirjoittaja Lizard100
Kaitsu62 kirjoitti:
Lizard100 kirjoitti:

Tästä näkee hyvin eteenpäin..kun ei ole kädet edessä.

Tässä on tuplasti isommat takarenkaat kuin rullaluistelijoilla....jopa 2.5 kertaa....

Suorana olevan jalan polven yli näkee vähän etuviistoon, vuorotellen eri puolille, muttei keskelle? Ennätysajossa ei haitanne.

Ennätyskuskilla jalka varmaankin mahtuu oikenemaan, jotta kaikki tehot saadaan irti? Mahtuuhan aukosta lantio ja hartiat jotenkin vinottain sisään? Jätevanerista tai lastulevystä saisi varmaan kohtuuhelpolla sahatuksi muutaman 1:1 poikkileikkauksen parin kakkosnelosen väliin. Pääsisi kokeilemaan mallia käytännössä...

Onkohan tuollaisten renkaiden vierintävastustietoja julkaistu?

Hyvän näköisiä nämä ovat, toivottavasti toteutuvat.

Joo vinottain sisään oli se ajatus..ja olkapäiden ja selän maksimaalinen kupertaminen tms. Tolla ajaminen voi olla kohtuullisen epämukavaa..muttei läheskään yhtä epämukavaa kuin laitteissa joissa hartiatilaa on tasan 36 cm.

Kiitos kehuista..harvoin kuultua herkkua.


Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Lähetetty: 21 Joulu 2012, 19:44
Kirjoittaja Lizard100

Pieniä päivityksiä kommenttien pohjalta.


Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Lähetetty: 21 Joulu 2012, 23:17
Kirjoittaja Lizard100

Tässä vielä toi sisäänmeno-ongelman ratkaisu 500 mm hartioiden osalta. Käsittääkseni tän tarvii tehdä vain toiselle puolelle.


Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Lähetetty: 23 Joulu 2012, 15:46
Kirjoittaja Lizard100

Laitoin polkimet vielä 80 mm edemmäs..nyt alkaa olla.


Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Lähetetty: 23 Joulu 2012, 21:17
Kirjoittaja Lizard100
Timppa kirjoitti:

Onko tämä "minitrike" tarkoitettu lasten käyttöön? Itse en ainakaan mahdu noin kapeaan tilaan. Olen 165 cm pitkä (tai lyhyt) juippi...Ja niska joutuu kyllä aikamoiseen asentoon tuossa.

Joo niska voi olla kovilla mutta hartiatilaa on 10 cm enemmän kuin EIVIE II:ssa ja 5 cm enemmän kuin Varna Diablo II:ssa joka liikkuu 133 km/t !

En tiedä kannattaako lasten käyttöön antaa laitetta johon mahtuu 193 cm 110 kiloinen ukko kun laite liikkuu 100-200 km/t välimaastossa..ihan vaan polkemalla.


Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Lähetetty: 24 Joulu 2012, 13:48
Kirjoittaja Lizard100
Timppa kirjoitti:

"En tiedä kannattaako lasten käyttöön antaa laitetta johon mahtuu 193 cm 110 kiloinen ukko kun laite liikkuu 100-200 km/t välimaastossa..ihan vaan polkemalla."

No, ei varmaan mahdu. :lol:

Ihan tasan varmaan mahtuu.

Kertoisitko mistä kohtaa et mahtuisi tuohon..huomaa että keskeltä paksuimmasta kohtaa ei ole leikkausta piirretty. Se on jotain 0.190 m2 luokkaa.


EDIT: Nyt on ! Blogiin päivitetty myös yläkuvanto; http://max3fan.blogspot.fi/


Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Lähetetty: 25 Joulu 2012, 13:25
Kirjoittaja Lizard100
Timppa kirjoitti:

Miesten keskimääräinen hartioiden leveys Jenkeissä 47,2 cm... :lol:

Eli siis jokainen jenkki mahtuu tähän koska 2 tuumaa saa jokainen supistettua hartioitaan..mikä olikin tarkoitus, koska silloin saadaan paljon ennemmän potentiaalisia polkijoita Battle Mountainia varten.


Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Lähetetty: 25 Joulu 2012, 13:33
Kirjoittaja Timppa

En ole ennen kuullutkaan, että hartioita voi jopa supistaa... :lol:


Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Lähetetty: 25 Joulu 2012, 14:04
Kirjoittaja Lizard100
Timppa kirjoitti:

En ole ennen kuullutkaan, että hartioita voi jopa supistaa... :lol:

No miten muuten EIVIEllä voidaan ajaa 350 mm hartiatilalla..eteenpäintuomalla käsiä voidaan kaventaa ja litistää samalla kudosta kohti luuta.


Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Lähetetty: 25 Joulu 2012, 16:20
Kirjoittaja Nebulus
Lizard100 kirjoitti:
Timppa kirjoitti:

En ole ennen kuullutkaan, että hartioita voi jopa supistaa... :lol:

No miten muuten EIVIEllä voidaan ajaa 350 mm hartiatilalla..eteenpäintuomalla käsiä voidaan kaventaa ja litistää samalla kudosta kohti luuta.

Jos sulla tuntuu olevan aikaa piirtää näin paljon eri versioita, niin mitenkä olisi, jos hakisit kaupasta aaltopahvia ja leikkaisit/liimaisit niistä suunnittelemasi kokoisen laatikon, siis kuskin vaatiman tilan. Laitat keskelle vetävää pyörää ja voimansiirtoa leveydeltään vastaavan pahvilevyn ja sopivaan kohtaan ohjausta simuloivat pahvi-tms putket. Sitten hankit 190 cm /110 kg koehenkilön, esim. itsesi, joka menee laatikkoon makaamaan. Otat/otatat kuvan, jolla voit näppärästi todistaa meille kaikille muille, että pyörään mahtuu sisälle. Lopetamme tästä asiasta jankkaamisen ihan varmasti.

Jos kuski joudutaan rusentamaan kyytiin niin voimalla, ettei aaltopahvi sitä kestä, voit olla ihan varma siitä, että se kuski ei myöskään pysty hengittämään kulkuneuvossa 500 watin tehontuoton edellyttämällä tavalla.

Miten olisi? Loppuisi tämä inttäminen.


Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Lähetetty: 25 Joulu 2012, 16:38
Kirjoittaja jviirret
Nebulus kirjoitti:

Loppuisi tämä inttäminen.

Ilmeisesti tässä ei edes siihen pyritä :wink:

Jukka


Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Lähetetty: 25 Joulu 2012, 17:46
Kirjoittaja Lizard100
Nebulus kirjoitti:
Lizard100 kirjoitti:
Timppa kirjoitti:

En ole ennen kuullutkaan, että hartioita voi jopa supistaa... :lol:

No miten muuten EIVIEllä voidaan ajaa 350 mm hartiatilalla..eteenpäintuomalla käsiä voidaan kaventaa ja litistää samalla kudosta kohti luuta.

Jos sulla tuntuu olevan aikaa piirtää näin paljon eri versioita, niin mitenkä olisi, jos hakisit kaupasta aaltopahvia ja leikkaisit/liimaisit niistä suunnittelemasi kokoisen laatikon, siis kuskin vaatiman tilan. Laitat keskelle vetävää pyörää ja voimansiirtoa leveydeltään vastaavan pahvilevyn ja sopivaan kohtaan ohjausta simuloivat pahvi-tms putket. Sitten hankit 190 cm /110 kg koehenkilön, esim. itsesi, joka menee laatikkoon makaamaan. Otat/otatat kuvan, jolla voit näppärästi todistaa meille kaikille muille, että pyörään mahtuu sisälle. Lopetamme tästä asiasta jankkaamisen ihan varmasti.

Jos kuski joudutaan rusentamaan kyytiin niin voimalla, ettei aaltopahvi sitä kestä, voit olla ihan varma siitä, että se kuski ei myöskään pysty hengittämään kulkuneuvossa 500 watin tehontuoton edellyttämällä tavalla.

Miten olisi? Loppuisi tämä inttäminen.

Mä haen aktiivista polkuasentoa jossa pedalisti vetää kahvoista selkä hieman köyryssä ja näin edes auttaa ( aerodynaamisen ) asentonsa ylläpitämistä ja maksimaalista voimantuottoa..happea tulee sitten aivan eri kanavoista kuin muissa laitteissa. Pahvilaatikko ei mitenkään kuvaa oikeaa tilannetta...mutta ei varmaan haittaakaan. Tein eilen kriittisiä mittauksia ja ne on nyt kohdillaan.

Rakennejärjestelmä on niin yksinkertainen että kestävän pahvilaatikon tekemisen vaivalla saan kasaan jo prototyypin.

Miten lasken mitä nopeutta tällä pääsee milläkin välityksellä..jos tavoitteeksi otetaan 135-140 km/t ohuessa ilmassa ja loivassa alamäessä ???


Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Lähetetty: 25 Joulu 2012, 18:04
Kirjoittaja Lizard100
MikaL kirjoitti:

Olet suunnittelemassa maailman nopeinta pyörää, mutta et osaa laskea välityksiä :o Ehkä pitäisi panostaa perusteisiin ensin.

Osaan kyllä laskea mutta en tiedä mikä on ketjussa hammasväli.

Rakenne on vastaava kuin tässä...vaneri-foam-hiilari !