Tämä näytti ennakko-odotuksia pienemmältä luonnossa, hyvä. Ympärillä pyörivät ihmiset ja muut kinnerit antoivat oikean mittakaavan.
Jukka
Tämä näytti ennakko-odotuksia pienemmältä luonnossa, hyvä. Ympärillä pyörivät ihmiset ja muut kinnerit antoivat oikean mittakaavan.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Nyt näyttää tältä, vilkut, peilit ja tuunaustarrat asennettu. Seuraavaksi korjaan tuon etuikkunan, eli poistan nuo sivupalkit ja suurennan sivuaukkoa.
Ajoin muuten tänään ensi kertaa sateessa ja koska tuulilasi on niin iso, niin mielestäni näkyvyys oli hyvä. Ja vaikka molemmat sivut oli vielä auki, niin sisään ei tullut kuin muutama tippa ja nekin kyynärpäihin
Suunnittelen kyllä jonkinlaista suljettavaa aukkoa myös tuohon eteen, niin, että pimellä ja sateella edessä ei olisi mitään näköestettä.
Eihän siihen tarvita kuin panssarivaunumainen aukko silmien korkeudelle, sitä voisi sitten helteellä käyttää myös tuuletukseen.
Kiitoksia muuten kommenteista Nokialla.
Artsi
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
Onko tästä minkälaiset käyttö ja ajokokemukset kertynyt ?
Tätä ei varmaankaan ole tehty "vauhdinhurma" mielessä mutt kuitenkin kiinnostaa, oletko huomannut minkäänlaista nopeuden lisäystä ?
Kuinka helposti tämän katteen saa sovitettua muiden tadpolepyörien ympärille ?
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Onko tästä minkälaiset käyttö ja ajokokemukset kertynyt ?
Tätä ei varmaankaan ole tehty "vauhdinhurma" mielessä mutt kuitenkin kiinnostaa, oletko huomannut minkäänlaista nopeuden lisäystä ?
Kuinka helposti tämän katteen saa sovitettua muiden tadpolepyörien ympärille ?Petri
Hyvin tällä Terpan ja Mr Oopperan Mangojen vauhdissa pysyi, kun ajettiin maanantaina Hgistä Vantaalle aika haipakkaa.
Toki täytyy myöntää, että sähköavusta oli apua, mutta sehän avustaa vain 25 km/h saakka.
Etujousituksen asennuksen jälkeen en ole kovin pitkää lenkkiä vielä tehnyt, mutta töyssykolinat hiljeni kyllä kummasti.
Katsopas tekniset tiedot täältä, niin voit mitata mahtuuko omasi.
http://arcusvelomobile.wordpress.com/technical-data/
Artsi
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
ajou kirjoitti:PW kirjoitti:Kuinka helposti tämän katteen saa sovitettua muiden tadpolepyörien ympärille ?
Petri
Katsopas tekniset tiedot täältä, niin voit mitata mahtuuko omasi.
http://arcusvelomobile.wordpress.com/technical-data/Artsi
Niin, mie oon "deltamiehiä" mutt kuvasta kattoen miks tuo ei kävis miun kolmipyörämalliinkin. Pitää mittailla.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Niin, mie oon "deltamiehiä"
mutt kuvasta kattoen miks tuo ei kävis miun kolmipyörämalliinkin. Pitää mittailla.
Petri
On kyllä minusta aivan liian lyhyt deltaan. Katso kohta tuolta www-sivulta mittausohjeet. Kirjoitelen niitä sinne parhaillaan.
Artsi
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
Pituutta en nyt muista mutt leveydestä voi ottaa kiinni kun on vielä tuo neliskanttinen runko ja kampiakseli.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Pituutta en nyt muista mutt leveydestä voi ottaa kiinni kun on vielä tuo neliskanttinen runko ja kampiakseli.
Menee vähän muutenkin hukkaan tuo sivuvetoisen deltan idea jos siihen laittaa tällaisen tadpolen irtokorin päälle. Ainakin se "alusta" kannattaa rakentaa suoraan koriin kiinni jotta saa edes vähän toisaan tukevat rakenteet.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
jviirret kirjoitti:PW kirjoitti:Pituutta en nyt muista mutt leveydestä voi ottaa kiinni kun on vielä tuo neliskanttinen runko ja kampiakseli.
Menee vähän muutenkin hukkaan tuo sivuvetoisen deltan idea jos siihen laittaa tällaisen tadpolen irtokorin päälle. Ainakin se "alusta" kannattaa rakentaa suoraan koriin kiinni jotta saa edes vähän toisaan tukevat rakenteet.
Jukka
Näinpä, joutuu sitten tekeen deltakoritehtaan erikseen
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Näinpä, joutuu sitten tekeen deltakoritehtaan erikseen
Njää, ei välttämättä. Teoriassa tuo sama kori käy, mutta ei heittämällä mihinkään häkkyrään vaan korilinjoa myötäillen pitää tekniikka kiinnittää tähän tyyliin:
Etupyörää en alkanut selvyyden vuoksi tuhertaan ja eipä sen paikkaa voi tarkasti tuollaiseen periaatekuvaan piirtääkkään.
Näin ketjun saisi pois kulkuaukon(miksi muuten on tien puolella?) edestä.
edit, jaa, tuleepa siihen vähän ongelmia. Jos eturenkaan haluaa korin sisään pitää kuskia tuoda taemmas ja sitten tulee näkyvyys ongelmia. Osittain ulos tuotu rengas taas vaatii aika paljon keulan muokkausta että se mahtuu kääntymään:
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Voisi kuiteskin olla helpoin ratkaisu tehdä tadpole sinne alle. Joku simppeli malli kuten toi Rover?
Jukka kirjoitti:Miksi kulkuaukko muuten on tien puolella?
Ajelen varmaan 99% ajoistani pyöräteitä, joten ajoradalle en juuri pysähtele. Eli haluan velomobiilista pois nimenomaan pyörätien puolelle, en ojaan
Artsi
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
Pastori kirjoitti:Voisi kuiteskin olla helpoin ratkaisu tehdä tadpole sinne alle. Joku simppeli malli kuten toi Rover?
Toi Roverin ohjaus ei kyllä sinne mahdu, se on niin leveä, mutta näppärä rakentelijahan korjaa tietysti tuon asian.
Artsi
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
Kyllä, jos koria aikoo tehdä, kannattaa laittaa jousitus kaikkiin pyöriin. Jousittamattoman melu on liian kova!
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26