Mutta MBB:llä joutuu kiduttamaan itseään ainakin 500 km ennen kuin ajo lähtee sujumaan.
Sehän on sitten ainakin 100kertaa hankalempaa kuin yksipyöräisellä Sen oppii muutaman kilometrin harjoittelulla
Missä vaiheessa uuden oppimisesta tulee vastenmielistä?
Jukka
Ei kysymys ole pelkästään ajamaan oppimisesta vaan kehon lihasten harjaantumisista ja voimistumisista niin, etteivät ne pitemmillä matkoilla kipeydy. Uuden oppiminen on tietenkin hauskaa, mutta rajansa kaikella!
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
Mä mietin jo viimetalvena, että josko olisi kokeillut talviajoo flevobikellä ihan vaan kokeeksi.
Nyt on taas menossa laite orsille.
Kaitpa se periaatteessa onnistuisi, täytyisi löytää sopivat kiekot ja renkaat.
26" levyjarrullinen mtb rengas toimisi ehkäpä.
Kyllä kokeilla voi kesäkumeillakin, vaikka olis ihan slicsit. Ei ne kumit talvea kesäksi muuta, vähän parantaa pitoa ja joustoa, mutta mielikuva talviajosta syntyy kyllä kesärenkaillakin. Ei toki kannata peilijäällä tai 10cm soraloskassa ensikokeiluja tehdä...
Ensimmäisen kerran omalla mbb:llä ajoin tänään liukkaalla pakkaskelissä. Kieli piti asettaa keskelle suuta, rentous hävis ajosta.
Kerran kaaduin ku kokeilin jarrua, eturengas hävis aika nopeesti alta.
Täytyy vielä harjotella
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Kannattaa totutella jarruttaa takapyörällä talvella. Keväällä saa taas kaivaa muistin sopukoista etujarrun käytön
Joo ei takavetosella pahemmin etujarrua tule talvella käytettyä. Mutta MBB:llä voi sitäkin käyttää kunhan muistaa etuvetosen auton jarrutusvinkin, pidä veto päällä kun jarrutat. Eipä mene niin herkästi lukkoon...
Samaa olen myös takavetosella käyttäny ainakin maastossa...
Ensimmäisen kerran omalla mbb:llä ajoin tänään liukkaalla pakkaskelissä. Kieli piti asettaa keskelle suuta, rentous hävis ajosta.
Kerran kaaduin ku kokeilin jarrua, eturengas hävis aika nopeesti alta.
Muistanko oikein että tässä oli jalkajarru? Ei oo ihme että kaatuu, sillä on aika vaikea säännöstellä jarrutustehoa, varsinkin jos jalat vielä lisäksi ohjaa...
Ensimmäisen kerran omalla mbb:llä ajoin tänään liukkaalla pakkaskelissä. Kieli piti asettaa keskelle suuta, rentous hävis ajosta.
Kerran kaaduin ku kokeilin jarrua, eturengas hävis aika nopeesti alta.
Muistanko oikein että tässä oli jalkajarru? Ei oo ihme että kaatuu, sillä on aika vaikea säännöstellä jarrutustehoa, varsinkin jos jalat vielä lisäksi ohjaa...
Jukka
Juu, jalkajarru on. Jarrut tuntu heikoilta ensiks, varmaan pakkanen ja sitten polkasin enempi ni menivät lukkoon. No tuo oli tommonen pyllähdys pienes vauhdis ja tärkeintä ett kukaan ei nähny
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
2014-10-09 12.52.31.jpg (281.16 KiB) Katsottu 5091 kertaa
Romuinstallaation kyhäsin, 559 maastokiekon ympärille. Josko tuosta sais talvipyörän leveemmällä renkaalla tai ehkä jopa mbbläskin.
Ohjausakselin laittasin pystympään ja alemmas, tuohon haarukkaan kiinni. Jättö lähelle normaalia. Taakse vois aatella narujousitusta. Ohjaustangon laittasin.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Tuostahan saa muutamalla puikolla ajettavan Suunnitelmat on jo pitkällä
Yläohjauksessa on omat haasteensa sovittaa tuon malliseen etuhaarukkaan.
Tuosta saisi aika pieneen tilaaan purettavan pyörän, kun laittaisi flevo-tyylisen helposti purettavan ohjausnivelen ja jo suunnittelemasi narujousitetun perän. Kiekot vielä pikalukoilla kiinni.