Re: kuljetus
Kuva edellä mainitusta:
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Kuva edellä mainitusta:
Onko teillä lisärekkari tuohon telineeseen? Ettei tuu sanomista poliisin toimesta.
PW kirjoitti:Onko teillä lisärekkari tuohon telineeseen? Ettei tuu sanomista poliisin toimesta.
Joo on, paperi+pahviversio tässä vaiheessa, varsinainen vasta tuloillaan.
Kuinka nämä tehdastekoiset kuljetuslavat kiinnittyy koukkuun, niin ettei se ala pyörimään koukun ympäri?
Omissa tekeleissä olen varmistanut tuennan pitkälti koukun varresta, jolloin ei ole vaaraa telineen kääntyilemiselle.
Hyvä vinkki tämä että löytyy kaupallisiakin toimivia telineitä.
No tuossa Haprossa on tällainen kartion sisällä oleva segmenttihässäkkä, ks. kuvan oikea laita:
Eli kiinnitys puristuu kuulan pintaan ja on siinä ainoastaan kitkan varassa. Tuntuu arveluttavalle ainakin isoissa telineissä, joissa tulee paljon momenttia kiinnitykselle.
En ole omaa Haproa tutkinut, mutta ohjeessa lukee, että kammen kiristys (muistaakseni) 40-70 kg voimalla siitä kahvasta painaen. Että melko topakasti menee kiinni.
Jos tiukka paikka tulee, niin luultavasti pettää sitten jostain muualta.
Amerikan standardi vetokoukku on tällaisella sokkakiinnityksellä. Siihen on helppo vaihdella eri työvälineitä, eikä tarvitse luottaa pelkkään kitkaan.
Vilijami kirjoitti:Amerikan standardi vetokoukku on tällaisella sokkakiinnityksellä. Siihen on helppo vaihdella eri työvälineitä, eikä tarvitse luottaa pelkkään kitkaan.
Ai tollanenko se onkin… Ihmettelin tuossa kun kuukeloin noita telineitä ja löysin muistaakseni jopa sellaisen telineen jossa oli auton peräkoukkutelineessä neljä nojapyörää pystyssä. Se vaatii jo telineeltä jotain. Ja ne näyttääkin kiinnittyvän jonkinlaiseen nelikanttiputkeen. Yhdellä valmistajalla lukee, että ”fits 1.25″ and 2″ Receivers”. Kyllä vähän kateeksi käy, kerrankin jotain tehdään ameriikoissa paremmin.
Sent from my iPhone using Tapatalk