Re: 2014 talvi rynyäminen
janx kirjoitti:250e (2930 g).
Alle 100e/kg Eikö "hinnat alkaen" nojakkimallien hinnat noilla nurkilla pyöri
Jukka
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
janx kirjoitti:250e (2930 g).
Alle 100e/kg Eikö "hinnat alkaen" nojakkimallien hinnat noilla nurkilla pyöri
Jukka
Onneksi olkoon!
Kun sinnikkäästi jatkaa (moneen kertaan) keskeytynyttä projektia, se viimeiseltä valmistuu.
Kännykkälaturi ja 5 V ledivalo tuohon kai sitten tulee piuhan päähän, vai kuinka?
jori kirjoitti:Onneksi olkoon!
Kun sinnikkäästi jatkaa (moneen kertaan) keskeytynyttä projektia, se viimeiseltä valmistuu.
Kännykkälaturi ja 5 V ledivalo tuohon kai sitten tulee piuhan päähän, vai kuinka?
Kyllä, USB-jännite ja valot nyt ainakin. Pyörässä (Paseo) on 8,4V järjestelmä, joten sen (li-ion) lataaminen olis ensisijainen tavoite. Siitä (akkupaketista) saa virtaa sekä valoihin, että USB-laitteisiin (reguloimalla).
Tällaista piiriä napadynamolle tarkoitetuilla komponenteilla (circuit 6) on jo testailtu (http://pilom.com/BicycleElectronics/DynamoCircuits.htm). Ilman kuormaa kevyellä pyörityksellä (käsin) ulostulo on 25 volttia ja muutaman 5mm ledin kuormalla 10 voltin luokkaa samalla nopeudella. Tarkempia mittauksia ei ole vielä joutanut tekemään. Jos tuolla piirillä sais 8,4V tulemaan jo kohtuullisilla nopeuksilla. Plan B on sitten kahden jännitteen (8,4 ja 6V) järjestelmä, jossa ladataan superkonkkaa tai yhtä li-ion-kennoa, joilla syötetään joko USB-laitetta tai pienemmän jännitteen valoja kytkimellä valiten. Tehokas ajovalo olisi sitten oman 8,4V jännitteen perässä. Sen led-draiveri kun haluaa syödä tuota jännitettä.
Pystäri sen ainoassa oikeassa käytössä?
Mahe kirjoitti:Pystäri sen ainoassa oikeassa käytössä?
No se oli kaverin luona ainoa saatavilla oleva kapine, joka sopi myös hyvin testipukiksi.