Pärnu, suoraan ajaen Tallinnasta n.130 km. Vähän pitemmällä ku toissa vuoden Haapsalu.
Päivämatkaa tulee ihan kivasti ku vielä vähän kierrellään pienempiä teitä, kuka mistäkin
Malttamattomana odottelen lisätietoja reitistä.
Petri
Pärnu, suoraan ajaen Tallinnasta n.130 km. Vähän pitemmällä ku toissa vuoden Haapsalu.
Päivämatkaa tulee ihan kivasti ku vielä vähän kierrellään pienempiä teitä, kuka mistäkin
Malttamattomana odottelen lisätietoja reitistä.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Tässä taas nähdään että ihmiset todella ovat erilaisia . Ehkä mie oon vähän outo mutta tykkään ajaa yksin ja upota omiin ajatuksiin samalla maisemia katsellen. Ei ristinsielua missään, on vain "villi" luonto, hiljaisuus, jonka rikkoo vain tuulessa suhiseva pyörä. Parasta on juuri silloin kun ei ajattele mitään tavoitteita vaan sulautuu pyörään ja yhtäkkiä vaan huomaa miten kaikki vie eteenpäin kuin itsestään.
Kyllä mä joskus tykkään seurassa polkea, joko kaverin kanssa tai sitten kerran vuodessa Myllyn pyöräilyyn osallistuen mutta muuten yleensä lähden yksin ajamaan..on jotenkin yksinkertaisempaa ja reittiä voi koukkia ihan mistä vaan ja muuttaa suuntaa lennosta.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Taidetaan olla Premnasin kanssa sukulaissieluja. Minäkin teen pyörä- ja melontaretkiä mieluummin yksin.
Se, että en ole osallistunut Viron retkille, vaikka ne kovasti houkuttaisivat, johtuu siitä, kun ikää on jo 76 v, on ajotahtini mielestäni liian verkkainen yhteisajoihin. Sitä kokee olevansa joukon riippakivenä, kun muut joutuvat odottelemaan. Kotimaassa se vielä jotenkin menee, mutta esim. Virossa voisi tulla turhia hankaluuksia.
Taidan olla enempi nojapyörien rakentaja kuin ajaja.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
Miusta seura on näissä yhteisreissuissa parasta, siksi porukassa mieluiten.
On myös mukava ku joku tietää mihin mennään ja millon, tarttee vaan yrittää pysyy mukana - mikä tosin on usein tuottanu vaikeuksia, erinäisten syiden johdosta. Mutt aina on löytyny majapaikka.
Kukin tyylillään siks kait näitä tapahtumia on viimevuosina ollu erilaisia. "Sinkkureissut" voi jokainen järjestää miten haluaa
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
irakas kirjoitti:Taidetaan olla Premnasin kanssa sukulaissieluja. Minäkin teen pyörä- ja melontaretkiä mieluummin yksin.
Jos mun pitäisi itseni jotenkin lokeroida niin sosiaalinen erakko on lähellä totuutta eli kyllä minäkin tykkään tehdä lenkkiä ja touhuta yksin pyörieni kanssa (ei Vääksyssä tosin ole vaihtoehtojakaan
) Mutta on myös ihan tajuttoman mukavaa kun saa edes sen muutaman kerran vuodessa ajaa porukassa ja touhuta ja rupatella mukavien tyyppien kanssa, sen jälkeen foorumillakin on kivempaa kun nimimerkit oli saaneet kasvot eli siinäkin mielessä kannustan mukaan kokoontumisiin, oli itselläkin kynnys lähteä ensimmäisen kerran...
Nyt melkein tuntuu, että hyvien tyyppien takia pitäisi keretä vähän joka kokoontumiseen erakkokin kehittyy...
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
terppa kirjoitti:Nyt melkein tuntuu, että hyvien tyyppien takia pitäisi keretä vähän joka kokoontumiseen
erakkokin kehittyy...
Suosittelen tosiaan kaikille että käy edes kerran kokeilemassa ryhmäajoa tai kokoontumista ja sitten tietää paremmin onko se mitä haluaa tehdä vai ei. Kuten Terppakin on selvästi huomannut
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
Joo siis kyllä mä monesti mietin pitäiskö sinne Nokialle oikeasti lähteä. Olen vaan niin huono lähtemään minnekään kauemmas ja monesti tökkii myös rahallinen puoli. En ole mikään totaalinen erakko vaikka viihdynkin yksin. Mulla noihin "massatapahtumiin" liittyy vaan usein vähän liiankin suuri jännitysmomentti. Esim. Myllyn pyöräilyssä kauhee jännitys päällä mutta sitten kun päästään siitä alusta ns. väljemmille vesille niin kroppa ilmiselvästi rauhoittuu. En tiedä miks täytyy niin kauhean fyysisesti reagoida jännitykseen. Oli huvittavaa joskus sukelluskoulutuksessa kun kouluttaja kysyi multa onko mulla kylmä, koska tärisin..jännitti vaan koko touhu niin paljon. Mutta jos sen kynnyksen saisi kerran ylitettyä niin homma helpottuisi jonkin verran. Ei se koskaan poistu. Pyörätapahtumissa on kivaa jutella toisten pyöräilijöiden kanssa ja vertailla pyöriä, vaikka ei sekään poista jännitystä.
Tämä nyt ei liity tuohon edelliseen mutta eilen kun ajelin Paraisilla kaverin kanssa ja tutkittiin uusia reittejä niin mulle aukesi taas ihan uusia maisemia, oli tosi kivaa. Joten vuoden 2014 tavoitteisiin voisi lisätä tämän tutkinta-ajon lisäämisen, se on vähän jäänyt. Liiaksi tullut ajettua samoja reittejä ja liian vähän tullut seikkailtua vieraissa ympäristöissä.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Tuli rastittua rakentamista, pidempiä retkiä ja ennätyksiä Nokialla. Ehkä osuvat lähimmäs...
Pari uutta pitää rakentaa noiden prototyyppien tilalle jotta kestävät kovaa ajoa ja ehkä olisivat sitten myös kilpailukykyisempiä. Tarkoitus on punnertaa jonkin mallinen pidempi retki kun ei ole tähän mennessä mokomaa saanu aikaseksi. Ehkä hommaan sen hammockin että voi olla omavarainen.
Ennätyksistä nyt tiedä mutta oma kympin tempoennätys tuli jo rikottua. Isken kiinni paikallisen virallisen reitin ennätyksen parantamiseen, Se on aika kova 12:47 U-käännöksellä joten kaikki pitää natsata.
Ja kuntopuolelle asetin 2014 tavoitteeksi ajaa sasasen lenkki joka viikko. Kunhan tammi-helmikuusta selvitään niin pitäisi suht helposti onnistua, viime viikon satkun ajoin vuoden ekaksi lenkiksi sunnuntaina.
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
Rastin rakentamisen, enemmän kilsoja, enemmän retkiä, ja ennätysnopeudet.
Toki kilsoissa en tavoittele 5-numeroisia lukuja kuten tuossa äänestyksessä. Jos nyt edes 2000 km ehtisi?
Rakentamiseen haaveena saada Pyhton valmiiksi, tai no ainakin testiajokuntoiseksi. Ihan valmiiksi kaikkineen haaveineen tuskin ehtii.
Nokialla tavoitteena saada oma henkilökohtainen 12h ennätys rikottua, mutta riippuu varmasti siitä miten saa harjoituskilometrejä.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Paino alle 100 ja kilsat 1000+. Python trike valmiiksi. Enemmän retkiä. Love, peace and rokken roll.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
janx kirjoitti:Paino alle 100 ja kilsat 1000+. Python trike valmiiksi. Enemmän retkiä. Love, peace and rokken roll.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Yritys rakentaa uusi runko, vähentää autoilua (=lisätä liikuntaa), ja surffata aiheesta riittävästi. Niin ja vois senkin lisätä että tavoitteena sen verran aktiivisuutta että tunnuksia ei välillä suljettaisi liian vähän kirjoittelun takia Kiva kun sai jatkettua vanhoilla (uudelleen käyttöön otetuilla) tunnuksilla siitä mihin viimeksi jäin, eli öö, näemmä 2009 syksyllä edelliset kerrat
Vauhti! Se SE on, mitä näillä vehkeillä ajetaan takaa! Mukava penkki tulee sitten boonuksena
Tavoitteena on vihdoin ja viimein rakentaa oma ajokelpoinen nojapyörä ja käydä tällä pyörällä vähintään kerran töissä.
HP Spirit, Hase Kettwiesel, Hase Pino, Rowing Bike Thys, Pika MBB (omavalmiste), Challenge Hurricane.
pikametri kirjoitti:Tavoitteena on vihdoin ja viimein rakentaa oma ajokelpoinen nojapyörä ja käydä tällä pyörällä vähintään kerran töissä.
Soudettava vain poljettava ? Jommin tai kummin niin asiallinen tavoite !
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
mhelander kirjoitti:Pari uutta pitää rakentaa noiden prototyyppien tilalle jotta kestävät kovaa ajoa ja ehkä olisivat sitten myös kilpailukykyisempiä.
Tälle osastolle alkaa ehkä kohta jotakin tapahtua, ensimmäiset osat on jo käsissä ja runkoputkistot hankinnassa...
mhelander kirjoitti:Ja kuntopuolelle asetin 2014 tavoitteeksi ajaa sasasen lenkki joka viikko. Kunhan tammi-helmikuusta selvitään niin pitäisi suht helposti onnistua, viime viikon satkun ajoin vuoden ekaksi lenkiksi sunnuntaina.
11 kpl on satasia ajettuna eli tavoite on tähän asti pitänyt. Onkohan seuraava jo 100-mailinen eli 162 kilsaa, jos maantielle pääsen slikseillä ?
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.