Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2014
No jos molemmat sallitaan? Viime vuonna osa piti varikkoaan päärakennuksen edessä ja osa radan keskiosassa, joka nyt on pois suljettu mahdollisuus jos sisäkehää kiertää ME-yrittäjä.
Jukka
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
No jos molemmat sallitaan? Viime vuonna osa piti varikkoaan päärakennuksen edessä ja osa radan keskiosassa, joka nyt on pois suljettu mahdollisuus jos sisäkehää kiertää ME-yrittäjä.
Jukka
Miltäs kuulostaisi toisen huoltorakennuksen pääty? Ks. kuva alla. Ei tule pitkää siirtymää, on vähemmän ylimääräistä ylämäkeä kuin päärakennuksen edustalta jne. Toki omia autoja mahtuu tuonne vain rajattu määrä ja vähän voi joutua kääntelemään enemmän fillaria radalle palatessa (ei yhtä jouheasti läpiajettavissa kuin viime vuoden varikko radan keskellä).
Parempi tuokin kuin pakottaa kaikki 20 yhteen kasaan
Jukka
Mä en männävuonnakaan kyllä tajunnut että rakennuksen edusta olisi varikkoa.
Mulle käy mikä vaan. Kunhan nyt kaikilla on tiedossa missä saa olla ja missä ei.
Pastori kirjoitti:Mulle käy mikä vaan. Kunhan nyt kaikilla on tiedossa missä saa olla ja missä ei.
Taas oon Pastorin kanssa samaa mieltä
Petri
Entäs, jos ajetaankin vastapäivään.
jori kirjoitti:Entäs, jos ajetaankin vastapäivään.
Kuulemma ehdottomasti kielletty, kysyin jo aiempina vuosina.
tm kirjoitti:jori kirjoitti:Entäs, jos ajetaankin vastapäivään.
Kuulemma ehdottomasti kielletty, kysyin jo aiempina vuosina.
Mikä tuohon on syy?
Petri
tm kirjoitti:jori kirjoitti:Entäs, jos ajetaankin vastapäivään.
Kuulemma ehdottomasti kielletty, kysyin jo aiempina vuosina.
Joku turvallisuuskysymys?
jori kirjoitti:tm kirjoitti:jori kirjoitti:Entäs, jos ajetaankin vastapäivään.
Kuulemma ehdottomasti kielletty, kysyin jo aiempina vuosina.
Joku turvallisuuskysymys?
Muistelisin että Teppo sanoin että juuri sellainen. Avaimia radalle kun on monilla ja jos joku tulee sinne ajamaan eikä tajua että me ajetaan väärään suuntaan siinä voi käydä todella ikävästi. portteja radalle on enemmän kuin yks
Wacky kirjoitti:jori kirjoitti:tm kirjoitti:jori kirjoitti:Entäs, jos ajetaankin vastapäivään.
Kuulemma ehdottomasti kielletty, kysyin jo aiempina vuosina.
Joku turvallisuuskysymys?
Muistelisin että Teppo sanoin että juuri sellainen. Avaimia radalle kun on monilla ja jos joku tulee sinne ajamaan eikä tajua että me ajetaan väärään suuntaan siinä voi käydä todella ikävästi. portteja radalle on enemmän kuin yks
Juurikin näin kuin Wacky kertoi. Ja vaikka toisinpäin voisi kiertääkin, niin tulokset eivät olisi vertailukelpoisia aiempien vuosien suoritusten kanssa.
Nojailija lupaili kommentoida vielä näitä varikkio- ja ajokuvioita. Kyllä tähän selvyys saadaan vielä ennen tapahtumaviikonloppua.
Sitten toiseen aiheeseen: Velocraftin Pieter on osallistumassa tapahtumaan ja kyseli, josko voisi tuoda renkaita paikanpäälle myyntiin. Vastaus oli luonnollisesti myöntävä.
Eli jos sinulla on rengastarpeita, niin nyt olisi mahdollisuus ostaa gummit Pieteriltä ilman postikuluja. Ilmoitelkaa hänelle etukäteen tarpeistanne, niin tietää varata renkaita mukaan. Kehotin miestä laittamaan aiheesta vielä infoa foorumille. Pieter kun on pyrkinyt välttämään foorumin käyttöä omiin kaupallisiin tarkoituksiinsa.
Lisäksi on mahdollista koeajaa Velocraftin kauppaamia pyöriä/kinnereitä Nokian tapahtuman yhteydessä.
Jos kaipaat tällaista palvelua, niin ota yhteyttä Pieteriin, jotta tietää varata sopivan kulkupelin mukaan.
olen tässä miettinyt eri varikkovaihtoehtoja, yms.
Varikko radan ulkopuolella (huoltorakennus ja/tai päärakennus, parkkis) on järkevintä. Näille alueille täytyy kuitenkin mennä muutamia perustarpeita tyydyttämään. Parkkipaikka voidaa organisoida siten että kaikkien autot mahtuvat peräluukku radelle päin jos autoa haluaa huolto pisteenä käyttää.
mieluusti reitti varikolle olis muutamalla keilalla merkitty heiti pääsuoran lopussa, uloreitti=>varikolle, sisäreitti => jatkaa kierroksia. sisäreitin täytyy olla riittävän leveä jotta siihen mahtuu ohittamaa (joku hiilikuitupyörällä ajava kuuma-kalle MM yrittäjä vetää täysillä tämänkin kurvin kun ei halua hidastaa ennen ylämäkeä). varikolta poistumiselle myös oma merkitty reitti, vaikkapa mäen päälle ja vähän pidemmälle. Ohittelua ja ristiinajamista ei voi kokonaan vältää mutta ainakin varikkoliikenteen voi hallitusti ohjata alueelle missä on tilaa ja ei kaarretta tai ylämäkeä. Ohjeena pitäisin että varikolta tuleva (hitaampi) väistää muuta radan liikennettä radalle tulessaan.
Lienee parasta että ohittelu on aina ulkokaarten kautta kurveissa. näin se aina on kisoissa, turvallisuussyistä. pääsuoralla on tilaa ohittaa sisäkautta. Rinta-rinnan ajo ei ole hyvästä ohittelijoille (kuuma-kalle tulee taas takaa neljääkymppiä ja pari sukkulapyörää vieläkin nopeammin) mutta voi olla hyvä psyykkelle joten rinnanajon voisi sallia takasuoralla. Mutkissa kaikkein tulisi ajaa lähellä sisäkaarretta, silloin ohitus on helpompaa.
eiköhän kisat hoidu muuten maalaisjärjellä ja yleisellä hyväntuulisella nojapyöräajolla
I'm looking forward to the Nokia weekend, although it's about time now to start training.
And as I got some advertising permission from the organiser , I will bring some tyres with me in case someone is in need for those. If you can order your tyres on beforehand that would even be better. Of course the super-competitive 'noutohinta' applies for the occasion!
tm kirjoitti:Miltäs kuulostaisi toisen huoltorakennuksen pääty?
Onko siellä(kin) WC? Ja jääkaappi makkaroita ja maitoa varten?