Sivu 4/34
Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja
Lähetetty: 25 Maalis 2015, 17:55
Kirjoittaja jooseha
Jaa tommoinen "tarkistusreikä". Sehän on siinä estämässä halkion repeämistä
Uskoisin tehtaan ohjeen, joka kieltää puomin menon putken sisään, johtuvan halusta estää sen kiinni juuttuminen ajan kanssa. Eikä tehdasta haittaa vaikka myisivätkin useamman puomin samaan pyörään 
Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja
Lähetetty: 25 Maalis 2015, 17:56
Kirjoittaja jori

Miten se voisi puomi olla näkymättä tuossa halkiossa. Onkin tarkoitettu "boom" sanan sijaan "boon end" ilmaisua, jolloin tekstissä on jo jotain järkeä. Olennaistahan tuossa on, että puomin pää ei ole liian vähän runko-osan sisällä.
Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja
Lähetetty: 25 Maalis 2015, 17:58
Kirjoittaja PW
Luulis ett sen pitää minimissään yltää tuon reiän ohi 
Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja
Lähetetty: 25 Maalis 2015, 18:09
Kirjoittaja jooseha
Olisi pitänyt lukea ohjeen tekstitkin
Siinähän lukee selvästi ettei puomin pää saa näkyä halkiosta. Jopa Kahdesti 
Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja
Lähetetty: 25 Maalis 2015, 18:10
Kirjoittaja Premnas
Meinasin just kommentoida että eikös se tuossa lue ihan selvästi
.
Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja
Lähetetty: 25 Maalis 2015, 18:22
Kirjoittaja jori
Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja
Lähetetty: 25 Maalis 2015, 18:25
Kirjoittaja jviirret
Tässäkin kohti pyöränsä itse rakentava pääsee helpommalla 
Jukka
Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja
Lähetetty: 25 Maalis 2015, 18:25
Kirjoittaja Premnas
^^ Tainnut tulla kirjoitusvirhe ohjeeseen?
Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja
Lähetetty: 25 Maalis 2015, 18:28
Kirjoittaja mhelander
jori kirjoitti:Mikä on: "rear end of the front boon" 
Mahtaisiko olla kirotusvihre.
Joka tapauksessa ihme ohjeet valmistajalla. Ilman muuta puomi pitää mennä tuon "tarkistusreijän" ohi rungon sisään ja mieluusti mahdollisimman pitkälle. Tämä on suurin väittelyiden aihe MetaPhysic:n rungon jäykkyden suhteen, kuulema.
Itse pidän omien säädettävien nojakkieni puomit juuri ja juuri niin pitkinä että saa säädettyä lyhimmilleen tyttärelle ja loput sitten jäykistämään kokonaisuutta mun koipien pituudella. MP:ssä puomin tulisi yltää tukiputkeen asti tai mieluusti pidemmälle.
Ja totta on että puomi voi juuttua tai olla tiukka. Näin on aikakin mun M5 CrMo lowracerissa mutta kun maalit on sekä puomissa että rungon putken sisäpuolella niin ei ne niin helposti tartu kiinni lopullisesti.
Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja
Lähetetty: 25 Maalis 2015, 18:34
Kirjoittaja Premnas
^ No mä en taas tajua että missä kohtaa se ihmeellisyys tuossa ohjeessa sijaitsee. Mun mielestä sitä ei oikein voi sen selkeämmin ilmaista, vai? Mitä mä en nyt vaan tajua mitä muut tuossa ohjeessa tulkitsevat leväperäiseksi
?
Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja
Lähetetty: 25 Maalis 2015, 18:36
Kirjoittaja PW
Kuinka monta senttiä tämän pyörän puomi menee rungon sisään? Onko siellä rungon tai puomin sisässä jotain mihin ottaa kiinni?
Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja
Lähetetty: 25 Maalis 2015, 18:40
Kirjoittaja jori
PW kirjoitti:Kuinka monta senttiä tämän pyörän puomi menee rungon sisään? Onko siellä rungon tai puomin sisässä jotain mihin ottaa kiinni?
Puomin pää ottaa sinne ensimmäiseen mutkaan kiinni, eli on limittäin ainakin 30 cm. Silti olen sitä mieltä, että homma pitää korjata lyhemmillä 120-140 mm kammilla. 

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja
Lähetetty: 25 Maalis 2015, 18:44
Kirjoittaja PW
jori kirjoitti:PW kirjoitti:Kuinka monta senttiä tämän pyörän puomi menee rungon sisään? Onko siellä rungon tai puomin sisässä jotain mihin ottaa kiinni?
Puomin pää ottaa sinne ensimmäiseen mutkaan kiinni, eli on limittäin ainakin 30 cm. Silti olen sitä mieltä, että homma pitää korjata lyhemmillä kammilla. 

Noin miekin sen kuvittelin, onhan puomia sitten varaa lyhentääkin. Kammen lyhentäminen toki parempi ratkasu.
Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja
Lähetetty: 25 Maalis 2015, 18:49
Kirjoittaja jooseha
Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja
Lähetetty: 25 Maalis 2015, 19:42
Kirjoittaja vph
PW kirjoitti:Kammen lyhentäminen toki parempi ratkasu.
Parempi ja parempi. Eihän tässä ole joko-tai tilanne päällä, vaan on sekä-että, win-win.
Jos lyhentää puomia, pääsee vaikka varttitunnin päästä kokeilemaan loppuuko pertsan valuminen, sitten voi rauhassa teettää ja tilailla erikoiskammet erikoispajasta erikoishinnalla ja sitten aikanaan, jos allah suo, asentaa ne erikoistyökaluilla erikoislyhennettyyn puomiin. Kampia odotellessa ehtii ajaa ja polkea tuhannet metrit.
Jos taas alkaa nyt kylmiltään niitä erikoiskampia säätämään, niin voi tokkiinsa, hyvä jos ylitse vuoden kesänä myö päästään tien päälle, ajamaan.
Muistetaan, että
1) viidakon sanonnan mukaan ajomiehet ajaa, kun säätäjät säätää ja
2) termodynamiikan toisen pääsäännön mukaan entropian ja läskin määrä kasvaa ja vapaa energia vähenee, jos ei aja. 