Se on renkaillaan mutt kaikesta sihtaamisesta ja mittailusta huolimatta jättö lipsahti jonnekin horisonttiin
Niin se loivalla ohjauslaakerikulmalla tahtoo tehdä jos ei väännä haarukkaan "rakea" raskaalla kädellä.
Toinen mitä katoin ni ottaako tuossa kammet kääntyvään eturenkaaseen? Eihän se välttämättä haittaa, mutta eturenkaan ja kampien väliin ei saa seinää jos noin on.
Jukka
Eli pääsee kahdesta ongelmasta eroon samalla kertaa, kun hieman vääntää haarukkaa eteen. Jos ei sitten maavara laske liikaa. Sitäkään ei näytä paljoa olevan
Näyttää kyllä aika vauhdikkaalta kolmipyörän rungolta
Se on renkaillaan mutt kaikesta sihtaamisesta ja mittailusta huolimatta jättö lipsahti jonnekin horisonttiin
Niin se loivalla ohjauslaakerikulmalla tahtoo tehdä jos ei väännä haarukkaan "rakea" raskaalla kädellä.
Toinen mitä katoin ni ottaako tuossa kammet kääntyvään eturenkaaseen? Eihän se välttämättä haittaa, mutta eturenkaan ja kampien väliin ei saa seinää jos noin on.
Jukka
Liian monta asiaa (2 :oops:no on niitä enempi) sihdattavana kun yrittää hepata osia toisiinsa - ohjauskulma oli tarkotus tehdä pystympi.
Renkaan ottaminen on siinä ja siinä - jättöä ja ohjauskulmaa pitää muuttaa ja samalla koittaa tuo rengas saada siihen hikulle.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Tässä ois kans mielenkintoinen deltakinnerin runko. Flevotrike henkinen perä ja PW1 henkinen keula. Tuohon vaan kallistuksen lukitus ni oispa helppo rakenne kinneriksi.
2015-08-30 16.54.22.jpg (225.14 KiB) Katsottu 7716 kertaa
Jos haarukkaa taittas yläosastaan - haarukkaan ofsettiä ja noveltä vääntäs jyrkempään kulmaan, saisko kiekon pidettyä suurinpiirtein samalla kohdalla ku nyt? Ei meinaa oikeen hahmottaa näitä muutoksia. Kiekko menee nyt käätyessään juuri ja juuri kammen ohi, vähän se vois siirtyä etenpäin, ni mahtuu roiskeläppää väliin.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Liitetiedosto 2015-08-30 16.54.22.jpg ei ole enää saatavilla
Jos haarukkaa taittas yläosastaan - haarukkaan ofsettiä ja noveltä vääntäs jyrkempään kulmaan, saisko kiekon pidettyä suurinpiirtein samalla kohdalla ku nyt? Ei meinaa oikeen hahmottaa näitä muutoksia. Kiekko menee nyt käätyessään juuri ja juuri kammen ohi, vähän se vois siirtyä etenpäin, ni mahtuu roiskeläppää väliin.
Sinulla on tuossa haarukassa offsettia 20 mm, mutta se on väärään suuntaan. Jättöä on aika rajusti Traililaskurilla laskien (54 astetta ja 32-406 kiekko) lähes 200 mm. Kääntämällä haarukka toisin päin jättö pienenee 150 mm, joka on jo siedettävä. Tietenkin, jos offsettia saat kasvatettua pyörästä tulee ajettavampi. Kannattaa tehdä kokeiluja tuolla laskurilla. Offsetin kasvattaminen tekee tilaa kiekon taakse summittain 1:1suhteessa, eli 30 mm lisää offsettia tuottaa 30 mm tilaa. Kulman jyrkentäminen pienentää tilaa noin 5 mm / aste.
Sopivan jätön saat lisäämällä haarukkaa taittamalla jätön 90 mm:iin. Tällöin akseliväli kasvaa nykyisestä tuon saman 90 mm. Jos kuitenkin muutat myös ohjauskulmaa, riittää vähempi offsetti, mutta pitää huolehtia, että tilaa jää kiekon taakse. Tuossa kuvassa on versio, jossa kulma muuttuisi 54 asteesta 63 asteeseen, jolloin jättöä pitäisi kasvattaa nykyisestä 20 mm noin 50 milliin.
Liitteet
D3jättö.jpg (94.75 KiB) Katsottu 7680 kertaa
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Kas kun en osannu tuota ofsettiäkään kattoa, ett se on väärinpäin Käänsin haarukan toisinpäin ja nyt jättö 140-150mm - kiekko pysyy nyt suorassa, eikä käänny heti linkkuun. Polkimen ja renkaan väliinkin jäi roiskeläpän verran tilaa. Jos menis tällä ja muuttaa jos tulee tarvetta
Hyvä etten heti rälläköiny tuota auki ja läksin mökille - kiitos neuvoista taas
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
2015-08-31 09.44.15.jpg (159.9 KiB) Katsottu 7575 kertaa
Aamuvoimisteluna menin kuitenkin mulkkaamaan haarukkaan lisää ofsettiä. Jos vielä sais ohjauskulman, johonkin 55asteeseen kun se edellisessä sovituksessa oli 47astetta = syy miksi lähdin säätämään.
Pirullista hommaa korjailla, ei meinaa mennä kohalleen mikkään - hitsatessa vetelee eri mittoihin ku tarkotus. Nyt on lähellä
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Tuosta kuvastasi mittailin, että offsettia on 73 mm, joka tuolla kuvan ohjauskulmalla 72 astetta antaa yhden millin jätön. Jos laitoit 55 asteen ohjauskulman tuolle haarukka-kiekkoparille tuli jätöksi 78 mm. Aika hyvältä vaikuttaa.
Liitteet
D3offset.jpg (55.8 KiB) Katsottu 7559 kertaa
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
2015-08-31 10.19.40.jpg (225.73 KiB) Katsottu 7548 kertaa
Ohjausakselin kiinnitys tuohon tapaan - hitsaan pultin (12mm) kiinni ja tukirautaa kaaren ja tuon palikan väliin.
Vai kestäskö jos laittas pultin joka menee kahden teräslevyn läpi - kiritys vaan mutterilla?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Onhan tuo pultin kanta hitsattu tuolta takaa kiinni putkeen.
Jaa, niinhän sinä sanoit hitsaavasi, vaikkei vielä olekaan tuossa kuvassa hitsi valmiina. Ei se tarvitse tukirautoja. Enintään pultin kannan ja tuon pellin väliin pätkä putkea pitämään pelti taipumatta.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Ei mun kinnerillä saanut, keula alkoi pomppimaan kun eturenkaan jarrutti sutiksi Eikä tullut katkoviivaakaan, kun keulan päällä on niin vähän painoa ettei kumi sula.