Sivu 4/4

Re: Eemeli kutosen uusi elämä

Lähetetty: 11 Loka 2015, 07:45
Kirjoittaja PW
terppa kirjoitti:

Eli eipä Läskin tekoon sitten tarvitse muuta erikoisosaa kuin ne läskit kiekot normi-nojapyöräosien lisäksi. Tän päivän hinnat katsoin niin 24" kiekot 290€, Kumit 43,5€/kpl, sisuri 4,34€/kpl eli n. 386€ lisää jos muut osat on/luovuttaja tiedossa :wink:

Täytyy vissiin ootella ett läskipyöriä ilmestyy miun tavaran toimittajalle = JS-Sepät (rautakauppa = romuliike) :wink:


Re: Eemeli kutosen uusi elämä

Lähetetty: 11 Loka 2015, 17:21
Kirjoittaja Premnas

Mikäs tuossa on muuten istuinkorkeus ja entä keskiön?


Re: Eemeli kutosen uusi elämä

Lähetetty: 11 Loka 2015, 18:56
Kirjoittaja terppa
no-jane.jpg

Testing... naapurifoorumilla kuvan näkymisongemia :evil:


Re: Eemeli kutosen uusi elämä

Lähetetty: 11 Loka 2015, 21:45
Kirjoittaja terppa
Premnas kirjoitti:

Mikäs tuossa on muuten istuinkorkeus ja entä keskiön?

Äsken säädin taas puomin omille mitoille ja samalla mittasin. Istuin korkeus oli n. 68 cm ilman pehmustetta ja kampilaakerin akseli oli 90 cm korkeudella. Se on mun makuun vähän liian ylhäällä mutta kuten kuvasta näkyy niin sen voisi viedä lähemmäs eturenkastakin eli rakennusvaiheessa puomiin ihan loiva mutka/taitos.


Re: Eemeli kutosen uusi elämä

Lähetetty: 12 Loka 2015, 10:37
Kirjoittaja mhelander

Aika asiallisen näköinen. Vielä kuski ajoasentoon ja kuva mieluusti sivusta ohiajosta napattuna niin näkisi miten toimiva on ohjaamo ja noin muuten.


Re: Eemeli kutosen uusi elämä

Lähetetty: 12 Loka 2015, 15:43
Kirjoittaja jooseha

Hassu tuo kuva, kun pyörä ei näytä ollenkaan niin korkealta kuin se on :lol:

jooseha kirjoitti:
terppa kirjoitti:

Kampilaakerin akseli netin mukaan on 148mm ja pyörätohtorilla levein neliskantti joka käsittääkseni sujahtaa tavalliseen kampilaakeripesään on 131 mm niin onko se passeli tällaiseen jossa kammet on kaukana kumeista?

Siinä on puolitoista metriä matkaa tehdä ketjulelle sivusiirtymää. Sanoisin että jos eturengas ei tuota ongelmaa kapean keskiön takia (ketju, kammet, jalat) ei asialla ole käytännönmerkitystä vaikka käyttäisi 113 millistä. Ketjuvaihteisessa pystärissä ketju on joka tapauksessa vinommassa.

Sen verran lisäystä että jos tekee ilman taittopyörää siirtyy ketju takarenkaan kohdalla 2-3 milliä rengasta kohden. Mtb:n ketjulinja 50mm ja läski 60 tai 65mm. Rengas on noin viidesosan päässä ketjulinjan päästä. size=85/5=2 tai (65-50)/5=3[/size]
Ei iso merkitys, mutta muuttuu kuitenkin.


Re: Eemeli kutosen uusi elämä

Lähetetty: 12 Loka 2015, 18:47
Kirjoittaja jviirret
terppa kirjoitti:

Istuin korkeus oli n. 68 cm ilman pehmustetta

Ei oo enää kaukana pystypyörien istumakorkeuksista :D

jooseha kirjoitti:

Hassu tuo kuva, kun pyörä ei näytä ollenkaan niin korkealta kuin se on :lol:

Minusta taas näyttää jopa korkeammalta :shock: Etuviistosta kuvattuna näyttää todellista lyhyemmältä ja siksi korkeammalta.

Jukka


Re: Eemeli kutosen uusi elämä

Lähetetty: 13 Loka 2015, 18:36
Kirjoittaja terppa
mhelander kirjoitti:

Aika asiallisen näköinen. Vielä kuski ajoasentoon ja kuva mieluusti sivusta ohiajosta napattuna niin näkisi miten toimiva on ohjaamo ja noin muuten.

Pitää katsoa jos viikonloppuna kerkeisi kuvailemaan. Pitää katsoa vielä Sailan säädöillä olisiko etuputkeen mahdollisuutta tehdä ihan loiva taitos alaspäin, toisaalta nyt on kyllä hyvä kun huoletta voi ajaa ympyrää ja normaalissa polkemisasennossa jalka ei nappaa etupyörään... Toisaalta toimivan muuttaminen aina arveluttaa :mrgreen: Mut ihan pikkasen lisää tilaa polville ja pari senttiä keskiötä alaspäin... Tai sitten muuttaa vasta sitten kun tietää ajetaanko tätä 152 vai 140 millisin kammin niin näkee lopullisen tarpeen.

Joo, korkea pyörä on, sen hyvä puoli ehkä on se, että viirin kaipaajat ei aloita ihmettelyään... Kaupungissa myös ihan positiivinen kun näkee paremmin, samoin se, että liikennevaloihin voi himmailla ihan hiivintävauhtia niin ei tartte pysähdellä, tasapainoilu onnistuu siis ihan samoin kuin pystärillä.

Selkänojaa nostin ihan pikkasen, nyt tuntuisi ihan passelimmalta käsille.


Re: Eemeli kutosen uusi elämä

Lähetetty: 14 Loka 2015, 09:27
Kirjoittaja mhelander
terppa kirjoitti:

Joo, korkea pyörä on, sen hyvä puoli ehkä on se, että viirin kaipaajat ei aloita ihmettelyään... Kaupungissa myös ihan positiivinen kun näkee paremmin, samoin se, että liikennevaloihin voi himmailla ihan hiivintävauhtia niin ei tartte pysähdellä, tasapainoilu onnistuu siis ihan samoin kuin pystärillä.

Luettelit tässä kaikki ne syyt miksi mun maasturit on noinkin korkeita kuin ne on. Kaikki ominaisuuksia joista etenkin maastossa ja talvella on hyötyä...


Re: Eemeli kutosen uusi elämä

Lähetetty: 17 Loka 2015, 20:37
Kirjoittaja terppa
mhelander kirjoitti:

Aika asiallisen näköinen. Vielä kuski ajoasentoon ja kuva mieluusti sivusta ohiajosta napattuna niin näkisi miten toimiva on ohjaamo ja noin muuten.

Tosta lyhyestä videoklipistä ehkä näkee parhaiten http://1drv.ms/1PyGZz8

Mulle on sopivat kulmat ja etäisyydet tässä käytössä mitä on nyt ollut mutta tuossa pehmeimmällä hiekalla ei tykännyt kulkea vaan upposi tai etupää lähti alta. Siihen pehmeikköön pitäisi laittaa penkki vielä pystympään eli talvisäätöjä. Kun taas seuraavan kerran tusaan/hitsaan niin samalla teen etupuomille sen mutkan alaspäin ja pari mutteria samalla kiinni johon saa pullotelineen. se tulisi penkin etupuolelle runkoon kiinni.

Eilen kirjastossa joku setä tuli juttelemaan, että on uusi pyörä... tokas lopuksi, että telkkari vaan puuttuu :) En muistanut, että kiinan paketti oli tulossa jossa on taulutelkkarille teline :mrgreen: illalla sen paketin sitten ärrältä hain... Vähän haittaa näkyvyyttä eteen, tai pitää kokeilla eri variaatioita kiinnityksestä mutta saapahan kännykän/kartan/sportstracerin näkyviin.

WP_20151017_029.jpg

Jos tässä on 4 tuumaa leveät nakit niin tokihan on ruvennut mietityttämään, että mitä hyotyä/haittaa olisi 4,5 tuumaa leveistä... lähinnä seuraavaa projektia ajatellen. Tällä nyt reilu 400 km joista itse n. 350 km, alkaa tottumaan... Mangossa ei polje näin paljoa ylöspäin eli vähän erikohtaa ottaa lihaksissa. Eilen helppoja polkuja joissa jyrkkiä mäkiä mutta kiviä ja juurakoita jonkin verran, toissapäivänä asfalttia ja nopeaa kinttupolkua, lähtiessä maksimipaineet ja mennessä keskari asfalttipätkällä n. 25 kmh. Maksimipaineet polulla pomputtaa mutta esim. täyskorkean kanttikiven yli kiipeäminen ei haittaa yhtään.