Kuten Ponkalan jutun yhteydessä tuli esille hän rakensi nuorten TV-ohjelmassa aurinkosähkömopon, jonka prototyyppivaiheessa yhdessä näkemässäni jaksossa siihen oli tehty jo liukupolkimet, mutta lopullisessa versiossa niitä ei ollut. Ponkala kertoo, että projekti piti tavallaan lopettaa väkisin kesken ja polkimet jäivät siksi pois.
Deltakinnereiden ulkonäöstä
Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä
Ponkalan aurinkokulkurissa oli deltakinnerin rakenne. Katsoin tuolta nimim. psa:n laittamaa linkkiä , jossa sivutaan liukupolkimia joskin vain sähköisen stopparijousen näkökulmasta. Näyttäisi, että protossa sovellettiin keittiölaatikoston liukukiskoja polkimien ohjureina. Videolla kohdasta 12 min 30 sek alkaen.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14157
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä
Kohdassa 19:15 alkaen nojapyörä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä
Tuo taitaa olla nelipyöränen mutt ihan hieno muoto deltaankin.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä
Tämä on aika hieno, mutta takaohjattava
Eli Jouta Velomobile.
edit: vihreänä
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä
Onko tämä ollut vielä esillä? http://www.recumbents.com/wisil/teubner/orangeii.htm
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä
Sisäänkäynti on helppoa.
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä
Olin näköjään itse laittanut tämän jo aiemmin tähän ketjuun
Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14157
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä
Tuo ei ole välttämättä ollenkaan niin huono ilmanvastuksen kannalta, kuin äkkiseltään voisi luulla. Jos ilmaa ei mene läpi paljon, tulee virtaukseen tuohon kohtaan patoalue, jonka päävirtaus kiertää. Katkaisemalla nokka saadaan katteesta pois huomattava osa pituudesta ja osa painosta. Jos nuo reunat olisivat hiukan sisään päin kaarevat, tuo saattaisi olla hyvinkin varenotettava tapa tehdä kinnerin nokka. Sitten on tietenkin otettava huomioon se, ettei ilma virtaa vapaasti läpi kabiinista, vaan vain jäähdytyksen vaatima tarpeellinen määrä. Ehdottomasti kokeiltava rakenne liikennekinnerissä. Kilpa- ja nopeusennätysajokit ovat tietenkin erikseen.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä
Mietityttää patoalueen riittävyys kaikissa tilanteissa sateella. Tuleeko vedet sisään, kun ilmamassa häiriintyy, eli herra Murphyn mukaan varmasti? Entä kun edessä auto nostaa vesivallin ilmaan lätäkköön ajaen, riittääkö pato pitämään kudkin kuivana? Kuvittelisin huonoksi mahdollisuuksia varsinkin hitaissa vauhdeissa.
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä
vaaka kirjoitti:Mietityttää patoalueen riittävyys kaikissa tilanteissa sateella. Tuleeko vedet sisään, kun ilmamassa häiriintyy, eli herra Murphyn mukaan varmasti? Entä kun edessä auto nostaa vesivallin ilmaan lätäkköön ajaen, riittääkö pato pitämään kudkin kuivana? Kuvittelisin huonoksi mahdollisuuksia varsinkin hitaissa vauhdeissa.
Ei tuolla kopissa kuski kastu kuin hiestä Sateen nopeus on muistaakseni 8m/s(28,8), eli tuota nopeutta ajaessa se kohtaa ajoneuvon 45asteen kulmassa. Ilmavirta aukosta sisäänpäin on varmasti pienempi kuin ajonopeus.
Tuohon pohjan päälle vesi kyllä sataa, mutta uskoisin että pääsee myös valumaan pois jostakin aukosta.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä
Työmatkalla olen törmännyt alhaalta yläviistoon satavaan lumeen, joten päivän sana on vaihteluväli. En siis usko noin ideaaliseen säähän tai kuivana pysymiseen.
Speksaus meri, tuuli ja penkka meren sekä tien välissä=neuloina pistelevä alaviistosta nouseva lumisade Helsingin/Espoon Otaniemen ja öö kumpi Kuusi- vai Lehtisaaren välissä?
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14157
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä
Mikään ei estä laittamasta tuohon sisäpuolelle pystysuoraa seinämää, niin ei tule edes alhaalta ylös satava lumi sisään. Ei siellä sisällä oleva seinämä vaikuta ilmanvastukseen kuin siinä tapauksessa, että takaa pääsee paljon ilmaa läpi –silloinkin vähentävään suuntaan. Tuota patoaluetta käytettiin 90-luvun mersujen tuulilasin ja etupilarien kohdalla. Tuulilasi oli sisempänä ja pilarin reuna tuli sen etupuolelle sopivan kaarevana. Siinäkin oli siis tulpattu patoalueen takareuna jo heti edessä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma