jviirret kirjoitti:Premnas kirjoitti:Pääsisi varmaan paremmin mut en mä mitään sähköjä jaksa, liikaa tekniikkaa
.
.
Minustakin läskipyörän sähköistäminen johtuu monella vähän oduosta "tapahtumasarjasta". Ensin on kapearenkainen pyörä ja se vaihdetaan läskiin kun ovat kuulemma niin paljon keveämpiä ajaa talvella. Sitten se pitääkin alkaa sähköistämään, ajatus joka ei koskaan käynyt mielessä kun ajoi sillä raskaskulkuisella kapearenkaisella 
Jukka
Paitsi, että sillä kapea?renkaisella (54mm nappulanasta) ei pääse
tuossa jokin aika sitten pari lenkkiä tein maastopyörällä (osaksi polkuja, osaksi metsäautoteitä) ja kun lunta oli sadellut sopivasti niin eihän se mihinkään kulkenut vaan mäissä meni työntämiseksi. vanhassa jäljessäkään ei voinut ajaa kun heti alkoi vikurointi. Lenkkien fiilikset jäi aika paljon miinukselle.
Läskillä tekee tuoreeseen lumeen äkkiä polun ja se ei vikuroi vanhassa jäljessä. pari pikku pyrähdystä ajelin ex-eemelillä (rengaskoko 24") kun halusin koittaa miten se toimii 26" läskikumilla edessä (pitävämpi nappulakuvio). Toimi. paitsi jos teki ajovirheen pehmeässä lumessa ylämäessä. Liikkeelle pääsy oli hankalaa mun tasapainoilutaidolla ja turhan sileällä takakumilla. Talviselle polulle paras olisi pystärimalli niin näkee paremmin missä eturengas kulkee, "polkupyöräksi" joskus vielä sellaisen hommaan.
Sähköläskillä muuten sama mutta pienet ajovirheet ei haittaa kunhan vaan polkee ja tasainen veto pysyy päällä. Ylämäkeen pääsee liikkeelle lumessakin kun molemmat pyörät vetää. Lämmöt saa päälle mutta ei tule "verenmakua" suuhun.
Mun työmatkalla n. 4 km on c-luokan hoitoluokituksella, 8 km a-luokkaa ja se 1,5 km mitä itse hoidan on tietysti a+ luokkaista, ainakin jos viitsin herätä auraamaan
tolla sähköläskillä a- ja c-luokan välillä ei sitten kuitenkaan ole paljoa merkitystä. Se kulkee ja sillä pääsee...
Jokainen ajelee tietysti millä tykkää mutta mulla on ollut korkea ja matala nojapyörä, 2- ja 3-renkainen, kinneri ja liuta pystäreitä ja kaikilla olen yrittänyt ajella talvella (paitsi avotrikellä), ainoastaan läskillä se on ollut oikeasti kivaa ja jos yhdellä pyörällä pitäisi pärjätä niin se olisi läskinojakki, mieluiten sähköavuin.
Muoks. koska se a+ hoitoluokituksen tie näyttää joskus lauhan jakson jälkeen tältä niin suosin läskissäkin nastarengasta 
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.