Sivu 4/11
Re: SH32
Lähetetty: 13 Tammi 2018, 10:29
Kirjoittaja PW
Olisko se niin paha jos etukiekkoja siirtäs eturattaan etupuolelle? Niiden akselivälin vois kaventaa samaks ku takakiekoissa, päästäs kakstaiteiseen kulkuneuvoon. Raidetanko siirtys pois jalkojen tieltä, keskiötä vois laskee. Keulakatetta vois myös vähän laskee ja kaventaa.
Re: SH32
Lähetetty: 13 Tammi 2018, 15:43
Kirjoittaja irakas
PW kirjoitti:Olisko se niin paha jos etukiekkoja siirtäs eturattaan etupuolelle? Niiden akselivälin vois kaventaa samaks ku takakiekoissa, päästäs kakstaiteiseen kulkuneuvoon. Raidetanko siirtys pois jalkojen tieltä, keskiötä vois laskee. Keulakatetta vois myös vähän laskee ja kaventaa.
Kyllä aion siirtää etukiekkoja eteenpäin, jolloin raidetangon saa edemmäksi, eikä se sitten ota isokenkäisemmänkään kantapäihin. En millään ole saanut etu- ja takakiekkoja samalle linjalle. Sitä estää mm. ketjun osuminen vetävään takakiekkoon ja kääntösäteen suureneminen. Ei kai ole ensiarvoisen tärkeää, että etu- ja takapyörät ovat samoilla linjoilla. Lumessa-ajoa on niin harvoin.
Re: SH32
Lähetetty: 13 Tammi 2018, 15:58
Kirjoittaja jviirret
irakas kirjoitti:En millään ole saanut etu- ja takakiekkoja samalle linjalle.
Ketju vasemmalle puolelle ja vetävä rengas ketjun ulkopuolelle...
Jukka
Re: SH32
Lähetetty: 13 Tammi 2018, 16:22
Kirjoittaja irakas
jviirret kirjoitti:irakas kirjoitti:En millään ole saanut etu- ja takakiekkoja samalle linjalle.
Ketju vasemmalle puolelle ja vetävä rengas ketjun ulkopuolelle...
Jukka
Niin näinhän se oli tuolla alkupuolella.
tachment=0]SH32 17.12.2017.2.png[/attachment]
Re: SH32
Lähetetty: 13 Tammi 2018, 16:56
Kirjoittaja PW
irakas kirjoitti:PW kirjoitti:Olisko se niin paha jos etukiekkoja siirtäs eturattaan etupuolelle? Niiden akselivälin vois kaventaa samaks ku takakiekoissa, päästäs kakstaiteiseen kulkuneuvoon. Raidetanko siirtys pois jalkojen tieltä, keskiötä vois laskee. Keulakatetta vois myös vähän laskee ja kaventaa.
Kyllä aion siirtää etukiekkoja eteenpäin, jolloin raidetangon saa edemmäksi, eikä se sitten ota isokenkäisemmänkään kantapäihin. En millään ole saanut etu- ja takakiekkoja samalle linjalle. Sitä estää mm. ketjun osuminen vetävään takakiekkoon ja kääntösäteen suureneminen. Ei kai ole ensiarvoisen tärkeää, että etu- ja takapyörät ovat samoilla linjoilla. Lumessa-ajoa on niin harvoin.
Sori, ehkä tää on miun päähänpinttymä - kuitenkin jos etukiekot siirtää kokonaan eturattaan etupuolella, pitäs onnistua - menetetäänkö tai huononeeko joku ominaisuus 
Re: SH32
Lähetetty: 13 Tammi 2018, 17:04
Kirjoittaja jooseha
PW kirjoitti:jos etukiekot siirtää kokonaan eturattaan etupuolella, pitäs onnistua - menetetäänkö tai huononeeko joku ominaisuus 
Ainakin pyörästä tulee reilusti pidempi ja koriin pitää tehdä upotukset kääntyville eturenkaille. Eturenkaiden tarvitsee myös kääntyä enemmän samaan ketteryyteen.
Re: SH32
Lähetetty: 13 Tammi 2018, 18:41
Kirjoittaja irakas
Kokeilin pirruuttani miltä näyttäisi versio, jossa etu- ja takapyörät olisivat samassa linjassa. Samalla siirsin etupyöriä 9 cm eteenpäin ja ketjun ja rattaistot vasemmalle puolelle. Olen joosehan kanssa samaa mieltä, että etukiekkoja ei kannata siirtää kokonaan etupuolelle.
Re: SH32
Lähetetty: 04 Helmi 2018, 21:23
Kirjoittaja irakas
SH32 on nyt tällaisessa muodossa.
Re: SH32
Lähetetty: 05 Helmi 2018, 09:42
Kirjoittaja irakas
Ja taas uusi versio. Tavoitteena on saada jousitus kaikkiin pyöriin. Päätä ympäröivä kotelo irroitettava.
Re: SH32
Lähetetty: 05 Helmi 2018, 10:36
Kirjoittaja PW
Ite en pysty noin pienellä sylikulmalla ajamaan, huomannu tuon punaketun kanssa.
Epäilen edelleen, ett varpaat ottaa raidetankoon 
Re: SH32
Lähetetty: 05 Helmi 2018, 10:38
Kirjoittaja PW
Penkkiä jos siirtäs taaksepäin, painoa tulis vetävälle kiekolle, jalat mahtus pyörimään ja etukiekot kääntymään.
Re: SH32
Lähetetty: 05 Helmi 2018, 14:42
Kirjoittaja jviirret
Ulkonäkö senku paranee. Raidetangon voi laittaa etuakselin etupuolellekin...
Jukka
Re: SH32
Lähetetty: 05 Helmi 2018, 17:07
Kirjoittaja jooseha
PW kirjoitti:Penkkiä jos siirtäs taaksepäin, painoa tulis vetävälle kiekolle, jalat mahtus pyörimään ja etukiekot kääntymään.
Johan siinä on nyt kolme neljäsosaa painosta takana eli poljettavalla takarenkaalla hieman enemmän painoa kuin normaalilla kinnerillä ja sähkömoottori vielä auttaa toisessa takarenkaassa. Luulisi riittävän, jollei maastoon aio.
Tälläisen korkean voi liian takapainoisena kuvitella keulivan mäessä herkästi. Etenkin jos on kuormaa taka akselin takapuolella.
Ketteryydelle tekisi kyllä ihmeitä mikäli eturatas olisi samalla akselivälillä eturenkaan takana.
Re: SH32
Lähetetty: 05 Helmi 2018, 17:14
Kirjoittaja irakas
jviirret kirjoitti:Ulkonäkö senku paranee. Raidetangon voi laittaa etuakselin etupuolellekin...
Jukka
Jos sen laittaa etupuolelle, voi se törmäyksissä taittua.
Teinpä jo väritysehdotuksen.
Re: SH32
Lähetetty: 05 Helmi 2018, 17:30
Kirjoittaja irakas
jooseha kirjoitti:
Ketteryydelle tekisi kyllä ihmeitä mikäli eturatas olisi samalla akselivälillä eturenkaan takana.
Mitä tarkoitat? 