Pastori kirjoitti:Luulis juu että parin tonnin pyörässä olis jo asialliset palikat.
Joo, olin tähän puoleen aika pettynyt. Ei paljoa maksaisi ylimääräistä valita komponentit kunnollisina. Ovat kai yrittäneet saada ns. hinnat alkaen mallin, kun ne "oikeat" Cruzbikethan maksavat ihan eri lukemia.
Nyt on pinnoja kiristelty ja äänet lakkasivat, palatakseen vielä hieman. Tämä pyörä taitaa olla se, joka opettaa minulle rihtaamisen jalon taidon.
Onneksi minulla on nyt teline, johon pyörä on helppo ripustaa rihtaamisen ajaksi. Kiekkoja en aio ottaa irti, mutta joskus varmaan hankin oikean rihtauspenkin, sellaisen läskipyörillekin sopivan.
Osien tasoa muuten kuvaa se, että pinnojen kiristysnippojen joukossa oli sellaisia, jotka eivät olleetkaan oikean kokosia. Onneksi minulla oli myös halpahalli-tason pinna-avain, joka mahtui noihinkin. Oikea avain ei kertakaikkiaan mahtunut, eli nipan muoto oli jäänyt vajaaksi.
Hankin kyllä paremmat kiekot, mutta tämä kesä mennään näillä, ellei jotain vahinkoja satu. Juuri tuollaiset Tubeless kiekot, jotka kestävät täältä Kiinaan ja takaisin pariinkin kertaan. Haluan rauhassa katsoa vaihdepuolen ja hoitaa sen sitten samalla kuntoon - jos se on ketjulinjan lyhyys huomioiden mahdollista.
Sain lokasuojat asennettua. Taakse meni Bilteman lokari ihan heittämällä, eteen piti ostaa muutama ylimäärinen osa, kuvia tulossa, en nyt muistanut ottaa, kun auringon paahteessa pakersin. Voi olla, että laitan takalokarin vielä eteenkin, kunhan nyt näen miten paljon vettä lentää BB:n suuntaan.
Huippunopeus on nyt sitten 51 km/h. Eleettömästi meni alamäessä.
Pyörä on nyt siinä kunnossa, että voin käyttää sitä myös asiointiin, lukkkokin on. Lokaritkin hain Biltemasta pyörällä ja ajelin kotiin lokarit toisessa kädessä. Maitokaupassakin tuli käytyä pyörällä... tosin ennenkuin sain lokarit paikalleen.

Tavoitehan on, että arkipyörä on sellainen, jolla voi myös hoitaa pidemmät retket.